Hol érdemes hirdetni a vállalkozásodat?
A fizikai térben, pl. Budapesten elképesztően költséges egyazon időpontban sok embernek megmutatni egy hirdetést, személyreszabott üzenteket pedig szinte lehetetlen eljuttatni a hagyományos, offline marketingcsatornákon.
Ezzel szemben, itt van nekünk az internet, amely felbecsülhetetlenül megkönnyíti a hirdetést. A hagyományos kampányeszközökhöz képest gyorsabban, költségkímélőbben és meglehetősen pontosan tudunk ráhirdetni a lehetséges ügyfeleinkre.
Az ügyfélszerzés egyik fontos pillére még mindig a weboldal.
Egy vállalkozás pénzt hagy az asztalon, hogy ha nincsen weboldala, vagy ha van ugyan weboldala, de nincsenek ügyfélszerző folyamatai.
Milyen weboldalt érdemes terveztetnie egy budapesti cégnek?
Ha a vállalkozásod központja Budapest, és weboldal készítés előtt állsz akkor azt javaslom, hogy a lenti szempontokat vedd figyelembe.
Mindeképpen olyan weboldalban gondolkodj, amelyik a célközönségedhez szól: őket kell ugyanis meggyőznöd arról, hogy a Te szolgáltatásodat, termékedet válasszák. A célközönségedtől függ az is, hogy milyen stílusban kommunikálj, és hogy milyen designt alakítsunk ki. Ez az írás nem a célközönség meghatározásáról szól, de a tipikus jellemzőkre érdemes gondolni, pl. hány évesek, hol laknak (pl. Budapest), milyen elakadásuk van, amiben segítni tudsz nekik stb.
Senki nem szereti, ha a szövegeket, fontos információkat úgy kell kibogoznia. A design szolgálja a tartalmat, tehát létfontosságú, hogy áttekinthető, letisztult formában jelenjen meg az oldalad, különben nem fogják végigolvasni a tartalmaidat.
Nem jó, ha összetéveszthető vagy másokkal, így mindenképpen szem előtt kell tartani, hogy különbözz a versenytársaktól a megjelenésben, kommunikációban.
A gyönyörű grafikával rendelkező oldalakhoz tudat alatt hozzákötjük a profizmust. Így törekedjünk az igényes megjelenésre. Egy szép logó, igényes betűtípus ma már alapvető elvárás egy weboldalon, és árban is megfizethetőek.
Köztudott az is, hogy az oldalaknak mobilverzióra is szüksége van. Valójában a mobilra optimalizált verzió ma már fontosabb, mint az asztali nézet: a látogatók kb. 70%-a okostelefonokról érkezik.
Ha tartalmi oldalról nézzük, akkor fontos, hogy az oldalad meggyőzően bemutassa a szolgáltatásod, termékeid előnyeit, és azt, hogy mit nyersz általa, milyenné válsz, ha igénybe veszed az adott szolgáltatást, terméket. Nem elég tehát csak a termékeddel kapcsolatos száraz tényeket bemutatnod. Az emberek legnagyobb része érzelmi alapon dönt, és csak utólag köt hozzá racionális érveket. Így az értékesítés során hatnod kell az érzelmekre is.
Egy értékesítési céllal létrehozott oldalon a legtöbb olvasóban fel fognak merülni kételyek, az állításokkal kapcsolatban. Ezeket hitelesítő elemekkel tudod semlegesíteni, pl.:
- ügyfél vélemények
- gyakori kérdések
- referencia fotók
Megkerülhetetlen, hogy kitérjünk a tartalom fontosságára. Blogolhatsz rendszeresen, ezáltal szakértői státuszt építhetsz az érdeklődők szemében, és hasznos tartalmakkal segítheted őket a megoldandó problémáikban.
Itt említeném meg, hogy a helyesírásra is érdemes ügyelni, lelombozó tud lenni, amikor egy céges oldalon nincsen rendben a szövegminőség.
Ha olyan piacon vagy, amelyre konkrét keresések is irányulnak a Google-ből, akkor érdemes lehet a SEO-ra (keresőoptimalizálásra) is építened. Itt három területre kell majd koncentrálnod:
- az oldal technikai állapotára
- a minőségi, kulcsszókutatást követően létrehozott tartalomra
- és az oldaladra irányuló linkek minőségére.
Ha a szolgáltatásod helyszínhez kötődik, pl. Budapest belvárosában van üzleted, akkor a lokális keresőoptimalizálás is fontos szempont lesz.
A megfelelő weboldalkészítő kiválasztása
Tegyük fel, hogy weboldalkészítőt keresel Budapesten, hogy segítsen elkészíteni a céges honlapodat.
Milyen szempontokat érdemes figyelembe venned?
Talán kissé furcsának tűnhet, de az egyik legfontosabb szempont, hogy a weboldalkészítő emberileg rendben legyen.
A legtöbb céges konfliktus nem a fénymásoló, vagy az irodaszék miatt alakul ki. Az emberi összeférhetetlenségek hatására jönnek létre kellemetlenségek.
Így tehát kiemelten fontos, hogy az oldaladat készítő szakember megfelelő önreflexióval rendelkezzen, asszertív módon kommunikáljon, és elkötelezett legyen az ügyfelei sikere mellett.
Kihagyhatatlan szempont, hogy megvizsgáld: az illető milyen szakmai képességekkel bír, és milyen referencia munkákkal rendelkezik. Ha egy szakembernek még nincsen túl sok munkája feltüntetve, akkor valószínűleg nemrégiben indította a vállalkozását (vagy korábban alkalmazott volt).
Egy ilyen hosszú távú elköteleződés előtt javasolt személyesen, vagy telefonon is egyeztetni a szimpatikus jelöltekkel, hogy kiderüljön, mennyire találjátok meg a közös hangot. Előfordulhat, hogy akivel írásban megtaláljátok a közös nevezőt, azzal élő szóban nehézkes az egyeztetés.
A munka jellegétől függően szükség lehet időnként személyes egyeztetésre is. Egy Budapesten működő cég számára ilyenkor jól jöhet, ha a weboldal készítő is a fővárosban él.
Érdemes megvizsgálnod a projekt nagyságát is.
A nagyobb látogatottságú rendszerek esetében, vagy ha komplex egyedi fejlesztésű oldalt indítasz, akkor jobban jársz, ha egy csapatot bízol meg a feladattal, ahol több programozó végzi a munkát. Így az üzemeltetés, és maga a fejlesztés is kiszámíthatóbb lesz, ugyanakkor a várható költségek jóval magasabbak lesznek.
Egy céges weboldal készítést, landing oldal készítést nyugodtan bízz egy hozzáértő szabadúszóra. Így minőségi munkát kapsz, kedvező ár/érték arányban. Van néhány szabadúszó, akik ügynökségeknek dolgoznak be külsősként: az esetükben bizonyos lehetsz abban, hogy ügynökségi minőséget kapsz, megfizethető áron.