A Coca-Cola nevét senkinek sem kell bemutatni, ám azt kevesebben gondolnák, hogy már nem a világ legerősebb márkájaként tartható számon. Az idei nyereségelvárásokról napvilágra került, hogy mindössze négy százalék várható csupán. A bejelentést követően a cég részvénye nyolcszázaléknyit esett, ami azt jelenti, hogy 2008 óta nem szerepelt ilyen gyengén a tőzsdén. Számos világmárkához hasonlóan, a Coca-Cola is az erős dollárral és a gazdasági növekedés lassulásával indokolja a helyzetet, pedig valószínűleg a napjainkban minden korábbinál divatosabb egészséges életmód-hullám is állhat a háttérben.
Mivel a cég szerint a cukros italok helyett a legtöbben az alacsony cukor-és kalóriatartalmú italokat részesítik előnyben, ezért e területen is kínálatbővítésre hajt. Ma már narancs-vanília ízű kólát is iszogathatunk, de a saját fejlesztésű energiaital is megjelent a piacon, leginkább azért, hogy sikerüljön felvenni a versenyt a Pepsi Gatorade márkájával. A kérdés már csak az, hogy meddig tart még ki a Coca-Cola láz, és mikor jönnek rá a fogyasztók, hogy a folyadékfogyasztás más formái talán jobban szolgálnák az egészséget.
S hogy mely márkák vették át a vezetést a világpiacon?A Huawei márkaértéke kétségkívül felfelé ívelőben van. A felhasználói elégedettség és a korszerű fejlesztések együttesen járulnak hozzá ahhoz, hogy a márka mind inkább népszerű. Egy 2018-as márkaérték-ranglista szerint az Amazon, az Apple és a Google vezették a listát. Mai internet uralta világunkat szemlélve nem is csoda, hogy a felsoroltak hatalmas értékkel rendelkeznek. Hasonlóképpen népszerű a Samsung is
Érdekesség, hogy a tíz legnagyobb márkaértékkel bíró cég közül nyolc amerikai, ami arról is tanúbizonyságot ad, hogy igencsak tudják a tengerentúlon, hogy mire és milyen formában van szükség. A felhasználók, vásárlók elégedettsége kétségkívül fontos a világ vezető márkái számára, hiszen növekedésüket és népszerűségüket nagyrészt ennek köszönhetik. Persze elmaradhatatlan a korszerűség és a modern világ elvárásainak való megfelelés, mint ahogyan a konkurencia felülmúlása mellett sem mehetünk el. A Coca-Cola és a Pepsi harca erre tökéletes példa, ám mégis úgy tűnik, hogy a vásárlók ma már más preferenciákkal rendelkeznek, és hiába a minden korábbinál szélesebb kínálat, az italgyártó cég termékei talán már kevésbé keresettek, mint egykor. A márka stabilitásához kétség sem férhet, ám könnyen lehet, hogy a vásárlók egy része más irányba mozdul fogyasztási szokásait illetően.
Kétségtelen, hogy a fogyasztói magatartást nagymértékben befolyásolják a trendek. Nem mindegy, mit látunk a tévében, vagy ma már sokkal inkább a YouTube-on, mégis hosszú távon mindez mit sem érne, ha nem állna mellette a vásárlói elégedettség. Ez pedig a Coca-Cola esetében – mondjuk ki- sokakban megkérdőjeleződik, ha az egészséges életmódról van szó.