Zsírégető edzés – Hasznos tippek fogyáshoz

0
35

Manapság nagyon ritka az, hogy ne legyen elérhető bárki számára az ennivaló, így eszünk reggel, tíz órakor, az utcán loholva, az autóban ülve, a tárgyalások előtt és természetesen este a tévé előtt is. A gyorséttermi ételek, a futólag bekapott falatok, amiről sokszor azt sem tudjuk, hogy hány kalóriát tartalmaznak egyáltalán nem tesznek jót az egészségünknek. Ha több energiát viszünk be, mint amennyire szükségünk van, akkor biztosan hízni fogunk. Egy jól megtervezett fogyókúrás program, amely mellé a megfelelő edzés is társul biztosan segíthet leküzdeni a logó hasat, de még a vastag comboktól és a csípőnktől is megszabadulhatunk. Ha csökkentjük a bevitelt, akkor valószínűleg fogyni fogunk, de egy zsírégető edzés az, ami igazán jót tesz mindenkinek.

Mitől tud hatékony lenni egy zsírégető edzés?

Fehérjéből, zsírból és szénhidrátokból nyeri testünk az energiát. Edzés során mind a háromhoz hozzá fogunk nyúlni, ebben biztosak lehetünk. Minden esetben azzal kezdi a testünk, amit a legkönnyebben el tud égetni, így ez a szénhidrát lesz, ezt követik majd csak a zsírok, majd a fehérjék is.  Ha kevés a szervezetünkben a zsír és a szénhidrát, akkor már a fehérjék fognak következni, majd rosszabb esetben az izom. A sprint során például a szénhidráthoz fog nyúlni, míg, ha alacsonyabb intenzitású a tornagyakorlat, akkor a zsírt veszi célba.  Egy igazi edzés alatt a pulzusunk 100 fölé emelkedik, szakad rólunk a víz. Ha ezeket nem érzékeljük, akkor biztosan nem zsírégető edzést végeztünk. Az Intenset edzésforma, amely magas intenzitású mozgást jelent alacsony intenzitású szakaszokkal kombinálva tökéletes zsírégetést fog biztosítani.

Milyenek intenzitású gyakorlatok léteznek?

Az alacsony intenzitású gyakorlatok például a bemelegítés és a nyújtás. Ettől nem kell zsírégető hatást várni. A közepes intenzitású gyakorlatok során a pulzusunk 70% körül mozog és fokozottabban lélegzünk, esetleg már fújtatunk is. Ez az intenzitás segít a keringési rendszer karbantartásában és az állóképesség javításában. Ilyen lehet egy jó úszás vagy egy futás. Magas intenzitású zsírégető edzés során 80-90 % a pulzus, nem tudunk normálisan elmondani egy mondatot sem. Egy erős sprint, egy intervall tréning vagy egy tabata rendszerű edzés tartozhat is. A jó zsírégető edzés nem csak az edzés során égeti el a zsírt, hanem még utána is. Az Intenset szerint “attól függően, milyen intenzitással űzöd, bármi lehet zsírégető edzés”. Ha napi 20 percet szánsz zsírégető edzésre, akkor futás helyett javasoljuk az Intenset HIIt edzést. Ha valaki amúgy sem képes a hosszabb távok lefutására, akkor hiába is fog erőlködni, hiszen az nem neki való.