Autómentők – éhezők viadala

0
19
Lerobbant autó vontatása

Az autómentés rejtelmei sokak számára ismeretlenek lehetnek, azonban az alábbiakban megpróbáljuk bemutatni néhány fontos aspektusukat:

  • Szakszerűség: Az autómentő szakma különleges szaktudást igényel, hiszen az autók hatalmas és nehéz gépek, amelyeket különböző módszerekkel lehet elmozdítani vagy menteni. Autómentés során a szakszerűség létfontosságú a feladatok elvégzéséhez.
  • Biztonság: Az autómentés során különösen fontos a biztonság. Az autómentőknek meg kell ismerniük a gépjárművek működését és a mentési folyamatokat, hogy minimalizálják a kockázatokat és megakadályozzák a további sérüléseket.
  • Személyzet és felszerelés: Az autómentéshez szükség van képzett személyzetre és megfelelő felszerelésre, különleges eszközöket kell használniuk a járművek stabilizálására és emelésére, valamint a sérült járművek helyszínről való elszállítására.
  • Idő- és stresszkezelés: Az autómentőknek gyakran kell sürgősségi helyzetekben dolgozniuk, amikor az autómentés haladéktalanul szükséges, ezért jó idő- és stresszkezelő képességekre van szükségük ahhoz, hogy hatékonyan tudjanak dolgozni a különféle helyzetekben.

Összességében az autómentés rejtelmei a szakértelem, a biztonság, a megfelelő személyzet és felszerelés, a kommunikáció és az idő- és stresszkezelés területeire koncentrálnak. Az autómentés egy összetett szakma, amely sok kihívást és akadályt rejt magában.

Akadályozó tényező lehet pl.: műszaki hiba, időjárás viszonytatság és még sok egyéb olyan dolog ami nehezíti a munka körülményeit.

Az autómentő szakma nem egy leányálom. Sajnos napjainkban nagyon sok olyan autómentős van, akik a megélhetésért küzdenek. Igazából két véglet kezd körvonalazódni, akinek megy, és akiknek nem megy a munkaszerzés. Ennek oka talán az is lehet, hogy 15-20 évvel ezelőtt nem volt annyi platform ahol lehetett volna kommunikálni az autómentés szolgáltatást. Másik oka, hogy boldog boldogtalan próbálkozik a szakma kihívásaival. Sokan úgy gondolják, hogy ez egy jó kereseti lehetőség és minden szakmai tudás és tapasztalat nélkül belevágnak. Vannak olyanok is akik a meglévő munkájuk mellett este vagy hétvégén gondolják úgy, hogy autókat fognak menteni. Ezek többsége (tisztelt a kivételnek) nem hivatalosan űzi a szakmát. Nincs szaktudás, nincs mögötte cég és sok esetben még megfelelő eszközük sincs. Van egy régi telepjárója és bérel egy trailert valahonnan, majd várja a hívásokat. Na és itt is érdemes megállni egy pillanatra! A hívásokat akkor tudja várni, hogyha – jellemzően – csinál egy weboldalt és Google Ads-ben összekattintgatja magának (jobb esetben felkér egy hozzá értő szakembert) a hirdetés szövegét és elkezdi a fizetett hirdetést. Nyílván két mondatban van leírva az egész, de ettől több a meló vele.

A Google hirdetésekben (Google Ads) előkelőbb helyet foglal el az, aki a legmagasabb licitértékkel rendelkezik és a releváns kulcsszavakra vonatkozóan magas minőségi mutatókkal rendelkezik. Azért nincs egy fix vállalkozás vagy weboldal, amely mindig elől jelenik meg, mert a helyezés folyamatosan változik a licitverseny és a minőségi mutatók alapján. A Google hirdetési rendszer dinamikus és számos tényezőt vesz figyelembe a helyezések meghatározásakor. De leginkább a licitek értékét veszi figyelembe. Ezért van az, hogy az „autómentés, autómentés budapest, 24 autómentés” kulcsszavakra a licit értéke 1000-1500Ft is lehet akár. Azaz, egy kattintás az oldalra ennyibe kerül a hirdetőnek.  Kicsit visszakanyarodva az előző bekezdés tartamára azaz „várja a hívásokat”.  Ameddig várja a hívást, mit csinál? Hát unatkozik és egyre türelmetlenebb, mert senki nem hívja. Aztán unalmában és persze annak érdekében, hogy őt hívják, elkezdi lekattintani a konkurenciát, magyarul azt, aki előrébb van a google hirdetések között. Gondoljunk csak bele, hogy ha valaki feltölt 10.000Ft egyenleget akkor azt 6-7 kattintással ki is tudja iktatni, mert ugye lemerítette a kreditjét.

A kattintások versenyképes környezetben jelennek meg, amikor több autómentő hirdetése jelenik meg ugyanazon kulcsszavakra vagy kifejezésekre. A hirdetések általában a keresési eredmények felett vagy alatt helyezkednek el, és a felhasználók ezen hirdetések közül választhatnak. A kattintási verseny azt jelenti, hogy a hirdetők próbálják megszerezni a lehető legtöbb kattintást az általuk fontosnak tartott kulcsszavakra vagy kifejezésekre.

Különböző alkalmazásokkal az IP címekből meg lehet határozni a „lekattintó” helyét, ami 10-ből 9 szer egy konkurencia telephelyére mutat. Sajnos a google hirdetésben előrébb jutni akaró megoldást nem csak az alkalmi autómentősök, hanem az „igazi” autómentősök is szokták csinálni.

A verseny során több tényező lényeges lehet a kattintások megszerzése érdekében, például a hirdetés aktuális pozíciója, a hirdetés relevanciája és minősége, valamint az ár, amelyet hajlandó fizetni a kattintásokért. A versenytársak gyakran különböző stratégiákat alkalmaznak a kattintási versenyben való eredményesebb részvétel érdekében, például magasabb licitálási összegekkel, jobb minőségű hirdetésekkel vagy speciális kulcsszóval kampányolnak.

Amikor lekattintjuk egy konkurens hirdetését, az általában azért történik, mert kíváncsiak vagyunk a szolgáltatásaira. Ez lehet kizárólag kutatási céllal, hogy információkat gyűjtsünk a konkurencia által kínált termékekről vagy szolgáltatásokról, vagy esetleg összehasonlításra kerül sor, melyik termék vagy szolgáltatás lenne a legjobb választás számunkra.

A szakma megjelenítésének nehézségét nem csak a fenti tényezők adják. A létrehozott különböző kommunikációs csoportokon (pl.: Facebook) megjelenő ingyenes hirdetések, ajánlások és kérések maga a vicc kategória. Ezekben a csoportokban úgy érzi magát az ember, mintha az „Éhezők viadala” című filmben szerepelne. A szakma odáig jutott, hogy nem az autómentős határozza meg az árakat, hanem az ügyfél. Aki az olcsóbb ajánlatot adja, azé a fuvar. Na igen, de aki szabályosan, hivatalosan és nem utolsó sorban megfelelő eszközökkel dolgozik, sosem fog tudni olyan árajánlatot adni mint aki nem rendelkezik a megfelelő kompetenciákkal. Csak egy példa a sok közül: Nézzünk egy Berlin-Budapest távolságot, azaz onnan vagy oda kell szállítani egy autót. Ez a távolság oda-vissza durván 1800 kilométer, aminek a szállítási díja normál (hivatalosan) esetben kb. 450-530.000Ft között van valahol. De ha kiírod a csoportban, hogy Te ennyiért vállalod, akkor biztos lehetsz benne, hogy alád fog menni a konkurencia. Egészen addig megy lefele, amíg valaki 120-130.000 Ft-ért megcsinálja a fuvart. Már ott tart a dolog, hogy az ügyfél úgy írja ki a kérését, hogy „csak visszfuvarba vagyok hajlandó fizetni”. Sokan inkább csak annyit írnak, hogy „szia írtam privátba”, az ügyfél sok esetben még válaszra sem méltat. Több esetben az ügyfél egy adott fuvarra konkrétan kiírja, hogy pl.: 400 euró a legolcsóbb ajánlatom eddig, ki vállalja olcsóbban. De miért van ez? Megmondom! Azért mert az ügyfelek megtehetik és jól is teszik! A szakma felhígult és nincs összetartás! De azért azt senki se felejtse, hogy olcsó húsnak híg a leve.  Az emberek pedig utólag jönnek rá, hogy megérte volna többet fizetni. Ha felborítja, vagy megtöri az autód szállítás közben, felejtsd el, hogy bármilyen kárigényt is be tudnál hajtani rajta, ugyanis a többsége nem rendelkezik rakománybiztosítással. Nagyon sok kamikáze sofőr van, akik büszkén dicsekszik, hogy egy héten belül már harmadszor járja meg Hollandiát. Ez mind szép és jó, ameddig szerencsés az ember.

A hivatalos – valid – autómentősök között is vannak hasonló esetek és túlárazott mentések, kihasználva az adott pillanatot és helyzetet.

Összességében elmondható, hogy a szakmára nagy szükség van. De ahhoz, hogy a kereslet és a kínálat harmonizációban maradjon, szükséges olyan megoldásokat kitalálni, ami a hosszú távú fenntarthatóságot és működést biztosítsa az autómentősök számára és így talán nem lesznek észnélküli lekattintgatók.

Tény, hogy autómentősökre szükség van. Nemcsak baleset, akár egy meghibásodás miatt is. A hosszútávú működéshez és fenntarthatósághoz azonban tisztelet szükséges, amit ha egymásnak nem adnak meg a szakmabeliek, nem várható el az ügyféltől sem.