A BoomZap tovább erőlteti sorozatát. Sajnos nálam nem járnak sikerrel, már fel sem tettem a bétát. Viszont arra emlékszem, hogy akkor Anikó kérdezte, hogy mi a véleményem, ugyanis neki tetszett. Ez elég nagy szó, ezért mindenképpen próbáljátok ki, lehet kellemes csalódás is.
Nem tűnt csúcsjátéknak, de azért annál jobbra számítottam, mint ami történt a hosszú bevezető után. Egyből Afrikába száműztek a fejlesztők, és én az ilyen kapirgálós tyúkos, bantu varázslós cuccokat nem szeretem. A keresősök is elég gyengék, talán az egynek jó-ba belefér. Bocsi a "kedvcsinálóért"!
A bétás duma felettébb ígéretes! "A magyar DarkBlue folytatja sorozatát. A béta szuper, eszméletlen sokat fejlődtek, és profin igazodnak a mai elvárásokhoz. Van pakolgatós feladatos, 1-2 mini még nekem is bejött, a zenéről pedig iszonyat lelkes lettem, mert finom és játékos, nagyon illik az olaszos hangulathoz. A grafika nem csicsamicsa, de sok helyszín finoman kidolgozott, szerintem ez veri az első részt, pedig az sem volt rossz."
"Lehet, hogy ez a rész győz meg arról, hogy mégis jó ez a sorozat? Nem gondoltam, hogy a vámpírvadászatot szeretni fogom, pedig ez történt, és ebbe természetesen beleszámít az EIPIXtől megszokott, színvonalas HOS kínálat és az érdekes minik. A plusz tárgyak nem tűnnek izgalmasnak, de nem ezen fog múlni a játék sikere." Rövid a bétás duma, a többi majd kiderül.
Na, megjöttem a vámpír vadászatból. Jó sok dolgom volt, mivel társamat is kicsinálták a gonosz vérszívók. Elég nehéz volt kiigazodni ebben a fura világban, ki vámpír, ki nem, nem mindig egyértelmű. A sztori bonyolultságán persze túlnőttek a zseniális keresősök. Egyszerűen imádom az Eipix könnyed és változatos stílusát. A morfokért pedig változatlanul odavagyok. 14 darabot dugtak el, és nem mondom, hogy nem potyogtak ki a szemeim, mire megtaláltam mindet. A minik közt sok érdekes van, de azért találkoztam baromi nehezekkel is, és szerencsére könnyűekkel is.
A grafika kifogástalan, a zene jó, és az elsőre unalmasnak látszó rózsa kollekció néhány darabja is feladta a leckét. A 10 tök viszont akkora, hogy nem lehetett őket nem észre venni.
A Making of most belehelyezte a fejlesztőket a játékhoz illő stílusú rövid bemutatóba, ami olyan volt, mint egy film előzetes. Az ajándékokat nem kerestem meg, mert a töltés olyan lassú, hogy csak 2x volt türelmem kivárni a kép váltást.
A 6-7 pontos, sőt nem is értékelt elődök után most végre megadhatom a 10 pettyet, és ettől tökre jól érzem magam.
Megérkezett a sikeres sorozat legújabb része. "Az EleFun új játéka szuper, és leginkább a mozishoz tudom hasonlítani. Ez pedig azt jelenti, hogy eszméletlen jó a téma, a zene nagyon izgi, a grafika pedig hibátlan. Ahogy a hotelszoba átváltozik, az maga a csoda. A keresősök változatosak, van árnyképes-pakolgatós, háttérben keresgélős, és még egy TV-t is kapcsolgathatunk, hogy minden tárgyat begyűjtsünk. Inventorys szerelés, 36 morf, 5-ös tárgyak, stb. stb, szóval, "húdevárom" kategória."
Előrebocsátom, hogy semmit nem jegyzeteltem, így nem biztos, hogy értelmes sárgát tudok összehozni. 3 részletben tudtam végigjátszani, de még így is kissé hosszúnak találtam. Azt nem mondom, hogy annyira uncsi volt, inkább időzavarba kerültem.
A grafika szuper, az intreraktív részletek fantasztikusak, és ötletes a lift szerkezete, amit egy képernyő jelenít meg. A játék tagolósa is jó, de pont ezért kissé szájbarágós, habár próbáltak szenyáskodni. Néhol jól kivehető, hogy időhúzás képpen az épp megtalált tárgyat el kell vinni oda, ahonnan jöttünk, majd fordítva. Mentségükre szóljon, hogy nem az egész játékteret szabadítják ránk ilyenkor, csak bizonyos területen belül kell futni a köröket. Jó lett volna, ha ezt folyamatos és élvezhető zenével oldják, de sajnos sokszor teljes süketségben tesszük a dolgunkat.
A keresősök szuperek, főleg azok, amiknem MadHead szaguk van. Gondolok itt a háttérben keresgélésre, vagy a tárgyak alatt megcsillanó, összerakós cuccokra. De ezen kívül is van mindben érdekesség. Minikből 10 skip a termés, és 29-ből ez jónak mondható. Nagy bánatomra, az utóbb 33-ra redukált morfból egyet benéztem, de az 5-ös készletek meglettek.

Icipici csalódással, de egy jó játék után, újabb 9-est osztok ki, és sajnálom, hogy nálam ez nem fog beleszólni az év végi szavazásba.
Unlimitzone
Xerver
Turbobit
HOG-KALAND rovat
Részemről egy elégedett szöszi és a nagy várakozás: "Mintha egy szanatóriuból jöttem volna vissza, olyan nekem ez a játék. Az imádott zene önmagában is nyerő, hát még ha hozzáadom az ötletes keresősöket, miniket és a finoman kidolgozott grafikát. Én szóltam az ORNEON-nak, úgy látszik, komolyan vettek. Nekik semmi mással nem kéne foglalkozni, csak ezzel a sorozattal."
A nagy várakozás nem jött be, de azért szerettem ezt a játékot. Visszaemlékezve kissé egyhangúnak találom, kevés izgalomban volt részem. Pedig a dinamikus és örökké szóló zene eddig mindig doppingként hatott rám. De nem baj ez, mert sikerült elvesznem a részletekben, abban most is jó a felhozatal. A keresősök szuperek, a játékos miniknagyon szórakoztatók. Tetszett Mira öltöztetése, meg a zsákból kikandikáló egér is. Az erdőben is nagyon szórakoztatóan kalauzoltak bennünket. Ahányszor kérdéses volt, merre kell menni, annyiszor kaptunk 1-1 HOS-t, és a végén mutatta a nyíl a helyes utat. Sajnos csak keveset jegyzeteltem, aminek az okát nem tudom, de elégedjetek meg most ennyivel.
A 32 gömböt is megtaláltam, bár a vége felé evett a fene, mert azt hittem egyet benéztem. Nem is gondoltam, hogy a trón alatt is van egy bejárat. Mivel két helyszínen 2 gömb volt, úgy gondoltam, biztos máshol is, csak nem vettem észre. Egyik-másik eléggé elbújt, főleg azok, amik rajzolva voltak falra vagy máshova.
Anikóval korábban dumáltuk, hogy a hetiből neki az Elefántos, nekem meg ez tetszik. Utólag öösszehasonlítva, nálam a dolog kiegyenlítődött, ennek is 9 pontot adok.

 
Anikó iszonyat lelkes volt, én egy kicsit visszafogottabb a többször ismételendő feladatok miatt. "Tetszik a sorozat újabb része, életről, halálról és halhatatlanságról szól. A mi feladatunk, hogy a gonosz célokra elrabolt lányokat megmentsük. A téma nem egyedi, de szórakoztatók a keresősök, az összes minit megcsináltam (!!!), és még mindig szeretem az inventoryban való szerelést. Itt is vannak visszatérő elemek, de remélem, nem megy majd az agyunkra a kulcs készítés és a kép előhívás."
Úgy látszik, ez a játék lesz, ahol nem kell strapálnom magam, újra kopiztam. Csopi olyan zanzát írt a hozzászólásokhoz, hogy még most is vigyorgok:
"Nekem tetszett és tökre izgalmas is volt a nyomozósdi, semelyiket nem nyúzták tovább a kelleténél, viszont közlekedni a szobám (másolás) és az aktuális helyszín között csak térképpel lehet, ami nem is lenne baj, csakhogy nekem itt annyira belassul, akadozik, a játék több pontján is megesik, hogy befonom a szakállam mire elérem amit akartam. 3 fő történet, az első 1 sorozatgyilokra speckósodott gyíkarc, a második a hősszerelmes asszonyka, aki nagy igyekezetében toronyőrré gyógykezelte élete szerelmét, a harmadik a tökéletes parfümöt megalkotni akaró késes pasi (.na itt asszociáltam egyből a Parfüm nevű jeles alkotásra a mozikból) ezen jót röhögtem, mert ugye szaggatott a gépem, az ürgét épp rajta kapom, hogy villogtatja a dikicset, rendet teremtek se perc alatt és jól megkötözöm a kezét (a lábát nem) 1 szál szakadt nadrágszíjjal..és ő ezentúl csak áll és áll és áll...semmi menekülés, életösztön... Ez után jön még 1 csavarintás, mert hiába füleltük le a gonoszakat, Káosz és a Halál közötti harcot is el kell rendeznünk, hogy visszatérjenek az életbe az ártatlanok. A bónusz....azt nem mesélem el."
Na, mit szóltok? Én, konkrátan, dőltem a röhögéstől:)) Köszi, Csopi!
Annyit tennék hozzá, hogy a bónuszt én se mesélem el, mert hiába nyitnám a kaput a fagyasztóval, újra és újra visszatesz a minibe, és az utolsó puzzlet kéne örökké a helyére piszkálni, aztán semmi, vagyis ez van végtelenítve nálam.
Amit hozzá tudok tenni, az annyi, hogy igényesek a keresősök, kivéve a MadHeadtől nyúlt, legyengített könyvest. A minikkel is elvoltam, és meglett az 52 kártya is. Nekem Londontól már volt átjáróm, ettől erősen megkönnyebbültem. Kibírtam a kulcsmásoló kisiparosdit és egyéb kotyvasztást, és ennek eredményeképpen 9 pettyet adok.

 
Jó régi cucc, 2013. márciusában jelent meg a béta. "Ebben is csalódtam, de azért bízom benne, hogy a zene hiánya miatt untam magam. Az is lehet, hogy a sok vonatozás ment az agyamra, és az Alawar még kellemes meglepetést is okozhat a véglegesben, mert a játékaik általában tetszenek." Hogy miben csalódtam még, lövésem sincs:)
Hú, de vegyesek az érzéseim! Alapból egy tökre összecsapott, sótlan valami, mintha előző életében vasutas lett volna az ötletgazda. A másfél éves porréteg is nagyon szembetűnő, ami leginkább a keresősökön és a miniken látszik. Van egy olyan érzésem, hogy vagy megfeledkeztek róla, vagy más okból porosodott, de valaki gondolt egyet, és nem hagyta veszni a rengeteg munkát.
A történet természetesen egy szellemvonaton játszódik, de szerencsére néha megkegyelmeznek a fejlesztők, és hagynak bennünket leszállni. Mondjuk, az is igaz, hogy legjobban a cirkuszos kocsikban éreztem magam. Van ott fűrészes varázsláda, bűvész cilinder, ötletes miniszínpad, és ami a legfontosabb, egy vízipipa virágos dohánnyal.
Igazából a lelkéért elrabolt kislány anyja vagyunk, aki versenyt fut a gonosz kalapos csákóval, és közben segít az összes vele szembe jövő szellemnek valamit, hogy azok is segítsenek előkeríteni a kiscsajt.
Nem túl hosszú, pláne úgy, hogy használtam skipet. Nélkülük is lehet érteni, de azért gratuláltam magamnak, mikor a kockázás közben is rányomtam, és ezért pont a levezető videót ugrottam át. Mire észbe kaptam, már kinn is voltam a főmenüben:)
A zene nagyon erőtlen, pedig a maga nemében nem lenne rossz, de ehhez a témához baromira nem illik. A szereplőknek nincs hangja, csak felíratozva van, mit beszélnek. Ez se szerencsés, azon meg hülyére röhögtem magam, hogy a duma végén lehetőség van repetázni, vagyis diszlexiások akár 100-szor is elolvashatják.
A feladatok egyszerűek, nem logikusnak, inkább szájbarágósnak mondanám. Kevés tárgy, mindent pik-pak fel lehet és kell használni. Szóval, se okosnak, se ügyesnek nem éreztem magam, kivéve mikor a könyvből nyálaztam ki a minik megoldását, vagy amikor az állomáson a fényreklám mutatta a telefonszámot.
Ebből kiindulva, úgy gondolom, bizonyos mozzanatok profik, de a zöm fájdalmasan amatőr, így 5 lett a pontjaim száma.
Filefactory
Uploadable
Uploaded
HOG-KALAND rovat
A mai világban, a giga körüli játékok idejében nem sok minden férhet egy 78 mb-os játékba. Meglepő, de ehhez képest a grafika nem mondható csúnyának, és amilyen könnyűnek tűnik, talán Lalit is rá lehet beszélni, hogy kutasson a hercegnő elveszett gyűrűje után.
Unlimitzone
Rapidgator
Turbobit
HOG-KALAND rovat
Nálam ez épp kiesett a nyálcsoriból. Hogy miért, lövésem sincs. Próbáljátok ki, és ha lehet, kommenteljetek. Köszi!
Nagyon keservesen működött a béta, nem is tudtam végigjátszani. Amennyit láttam, abból arra következtettem, hogy nem rossz cucc, annál is inkább, mert Alawarék a fejlesztők.
Nem hiába bíztam az Alawarban, megint egy ötletes és izgalmas történetet tolhattunk végig. Az árvaházi indigó gyerekeket gonosz célokra akarják felhasználni, de egy bejelentés alapján kezünkbe vesszük az ügyet. Menekülés kozben egy FBI ügynök is társunk lesz, hogy a gonoszt megállítsuk. A sztori annyira sodró, hogy jegyzetelni alig volt időm. A grafika szép, egyedül csak a keskeny kép zavart egy cseppet.
A játék tele árnyképes-pakolgatóssal, csak 1-2 hagyományos keresős van benne. Ez is a csapat kreativitását és igényességét jelzi. A minik is jók, bár párat ellustálkodtam, mert ugyanazt a feladatsort nincs türelmem többször is megcsinálni. Részleteket nem tudok kiemelni, de az biztos, hogy az árvaházban és környékén éreztem legjobban magam. Az elhagyott játszótér és a szobák tele régi játékokkal, amit sose unok meg. A külön tárgyak keresgélése sajnos nekem se ment, a nagyító kivételével mindből hiányzott a végére egy. A nagyítók alatti dobozban egy TV van, szóval, szerintem nem sokat vesztettünk, hogy a többi doboz tartalmát nem láttuk. Ettől függetlenül nagyon szerettem ezeket a tárgyakat keresni, mert változatosan vannak elhelyezve. Vannak közeliben, de az is előfordul, hogy csak úgy oda van dobva egy sarokba. Az viszont elég szenya, hogy az egyik a bezáruló mini helyén jelenik meg, kész csoda, hogy észrevettem. Az meg így nem csoda, hogy 4 elmaradt.
Szeretem a krimis cuccokat, még ha természetfeletti dolgokat is kevernek bele. Ezért mindenkinek ajánlom, aki izgalomra vágyik, és részemről kiosztok egy nagy-nagy csillagos 10-est.
Amúgy, ebben az indigós izében nem hiszek, de így, játék szinten jöhet.
Unlimitzone 1. rész    Unlimitzone 2. rész
Xerver 1. rész             Xerver 2. rész
Egyelőre ennyi, de az Unlimit annyira gyors, hogy a legjobb, ha azt töltitek egymás után.
HOG-KALAND rovat
Nekem nem indult, és épp ezért a "megesz az ideg" kezdetű bétás szöszit nem másolom be:) Viszont Anikó, az én szorgos tesztelő társam kipróbálta, és írt is róla. Egy részlet tőle: "Meseszép a grafika, talán kicsit színes nekem, de még belefér. Egy gonosz, kaszás madárijesztő rabol el 4 kisgyereket. Őket kell majd megmenteni. A zenével vannak gondjaim, inkább csak a keresősökben szólal meg, de az nagyon relax és nagyon tetszik. A keresősök nagyon szépek és változatosak. Van hagyományos 1 plusszal, árnyékképes megtalálós-használós, és amit Narg, Te nagyon szeretsz, az egyforma keresés." Köszi, Anikó!!!
Már azt hittem, nem bővül a csúcs csapatok száma sosem, de vannak még csodák. A Mariaglorum olyan játékot rittyentett össze, hogy még most sem tértem magamhoz. Összeszedett, logikus és szívhezszóló történet, HOS-csodák, élvezetes minigémek, ahogy a nagykönyvben meg van írva.
Már a leszakadt hídon himbálózó kocsi látványánál éreztem, hogy nem mindennapi játék ez. A kis töki megszerzése után pedig mindig gondoskodik a csapat a humor adagunkról is. Mert az apró kis tökemberke a világító szemeivel már önmagában is csúcs. De amikor bányász- vagy méhészsapkát húz, kardot és pajzsot kap, lasszót teker a derekára, az egyenesen varázslatos. Attól is elaléltam, ahogy a kurzor érintésére nyújtogatja kezecskéit, mint egy gyerek, hogy vegyük fel. Azt is megtudjuk, hogy érző lény, és nemcsak ő, apja is, akit addig csak egy gonosz madárijesztőnek tartottunk. Azt a bányás jelenetet egyhamar nem felejtem, mikor megmenti a kicsi életét. Ekkor már sejthető, hogy az események nem várt fordulatot vesznek.
Nem sztorizok többet, inkább rátérek a részletekre. Alig van egyforma HOS, mert mindbe raktak valami egyedit, olyat is, amit eddig még nem láthattunk. Ugyanilyenek a minik is, mert az, hogy én csak ötöt ugorjak át, ritkaság. Ami még különlegessé teszi ezt a játékot, az az állatok élethű megformálása. Ilyen pihepuha mókust, vicsorgó kutyát rég láttam, és nem akarok megfeledkezni a kalitkába zárt kis ördögről sem, mert az is nagyon cukipofa. Ritkán látható az is, hogy egy csapat, nem kímélve az enerdzsit, megengedi, hogy rossz tárgyat is használjunk, vagy pl. a nem megfelelő varázsbetűt rávéssük a papírra. Sőt, ezután a papír elvehető, és oda is lehet próbálni a helyére, majd vissza, és újra próbálkozhatunk. Elképesztő!!! A labirintus felépítése, eldugott jelzései is nagyon tetszettek, és nem is tudok olyan részt mondani, ami nem hatott rám.
A bónusz után összeszedtem az elmaradt baglyokat, mert bevallom, képtelen voltam figyelni mindenre, ennyi ötlet láttán. Ez után nyílik a szuper bónusz, hogy könnyebb legyen elszakadni a játéktól, legalábbis én így éltem meg.
Mától a Mariaglorum nálam bekerült a top5-be, a pontszámom pedig természetesen egy megagiga csillagszórós 10-es, mert úgy érzem, ez volt az év egyik legtartalmasabb játéka.
"Ekkora meglepetést! Mikor a főmenüt megláttam valami egész másra készültem, olyan egynek jó érzésem volt. De a Meridian 93, akik eddig középszerű játékokat dobtak piacra (legalábbis HOG-ban nem jeleskedtek), most valami egész rendkívülivel készülnek. A Piroska és a farkas meséje közben egy démon elragadja lányunkat, és az ő kiszabadítása a cél. Az eleje megszokott, csak az egész képernyős keresés lóg ki a sorból, de ahogy a gyerekszobába érünk, rengeteg újdonsággal találkozhatunk. A a levelet csócsáló postaláda szuper, pláne mikor a neki nem tetsző ízűt visszaköpi, a zeneterem pedig egy összeszerelésre váró bádogzenekart, érdekes miniket és kiemelkedően egyedi keresősöket rejt. 50 morf is lesz, csak hogy fokozzam a nyálelválasztásotokat:D Az is brutális, amit eddig láttam, mi lesz még a véglegesben???" Ilyen bétás szöszi után tökre el vagyok keseredve, hogy nem CE:(
Ekkora szívást! Rég csalódtam így játékban. Pedig totál felcsigáztak, a bétánál már említett dolgokkal. A zenekar után kínosan vigyáztak a fejlesztők, hogy még véletlenül se legyen benne semmi egyedi. Egyik helyről esünk a másikra, szerelünk, különböző eszközökkel meszeljük a képeket, közben gépiesen gyűjtjük a tükördarabokat, és ennyi. Talán a vége felé lóg ki a sorból a nőcis szoba és öltöző. Itt kezdtem reménykedni, hogy lesz még valami érdekes, de semmi. Az az érzésem, hogy valamiért nagyon gyorsan összedobálták, mert a tükrök is gyorsabban kerültek elő, egy helyre, az elejétől eltérően, többet is raktak. Nem tudom, mi lehet a háttérben, de a látottak alapján egyáltalán nem bántam a kurta-furcsa befejezést. Kár lett volna tovább tipródni a semmiben. Gondlom, nem is kell mondanom, hogy ilyen alapon hálát adok az égnek, hogy nem CE, és 6 pettyre értékelem a Meridian 93 agyatan játékát.
Rövid összefoglaló a bétától: "A GrandMa Games is belekezdett sorozata 3. darabjába. A színekkel nem spróroltak, de ettől még tetszik. A téma nem új, szőrénszálán eltűnt embereket keresünk, élükön a városka kovácsával. Tetszenek a keresősök, és lehet, azt mondjátok üldözési mániám van, de itt is feltűnik a MadHead stílus. A könyves keresős tök olyan, mint a Nevertalesben."
Nemcsak a színekkel, a sztorival sem sproltak a fejlesztők. Nekem baromi hosszúnak tűnt, mire mindenkit megmentettem. Bevallom, többször is eluntam magam, mert könnyűek a feladatok, és nem éreztem elég motivációt az ide-oda szlalomozáshoz. Ehhez a langyi zene is hozzátett, ami szép, de egyáltalán nem izgalmas. Abban sem találtam fantáziát, hogy csak a vörös panda pakolászhatott, pláne olyan helyeken, amit elvileg magam is elérek. Ugyanilyen feleslegesnek érezem a 168 (!) fény összeszedegetését, mert mindenhol 4 van, következésképpen ez is elveszítette a varázsát.
A keresősökkel nincs gondom, szépek és kidolgozottak, bár elég egyenetlennek tűnik az elosztásuk. A minik általában túl könnyűek, de van 1-2 szenya is, a forgatós fajtából. Amit a legütősebbnek tartok, az a grafika. Csicsamicsa ide vagy oda, némelyik helyszín annyira gyönyörűen kidolgozott, hogy a részletek megcsodálása bőven kárpótolt a rétestészta effektért. A bónusz után, ha nincs meg az összes fény (nekem 1 hiányzott), rá lehet keresni, majd a puzzle képet összerakva kapunk egy hidden capter nevű helyet, a szokásos feladatokkal, jutalmunk pedig a farkasok kiszabadítása.
Összességében úgy látom, hogy a fejlesztők mindent megtettek, a hiba inkább bennem van, de max pontszámot így sem tudok adni, legyen a vége egy 9-es.

 
Ha MadHead, akkor túlontúl lelkes tudok lenni:) "Lehet ezt még fokozni? A Mad Head Games szerint, igen. Új játékuk olyan varázslatos, hogy ismét leesett az állam. A látvány, a zene, a hangulat tökéletes illúziót teremt, és minden pillanat tartogat valami meglepetést. A sztorit nem részletezem, minden képkocka önmagáért beszél. Mászunk padlásra, egyensúlyozunk gerendán égő nádtető felett, és a végén az a sárkány, ahogy átlépi a demarkációs vonalat, vagyis szinte kiugrik a képből, nem is találok szavakat. A mesélős-keresgélős megunhatatlan, és ahogy álmunkban a barlangban az anyánk énekel, arra szintén nincsenek szavak. A "húdevárom" enyhe kifejezés, szerintem még álmodni is fogok ezzel a káprázatos mesével."
Keveset jegyzeteltem, nem is todom, lesz-e normál méretű sárga. Azért elkezdem, lesz ami lesz:) Olyan varázslatos ez az egész. A történet, a hozzá tökéletesen illő, légies grafika, a sok apró részlet úgy lefoglalt, hogy nem írtam semmit, csak tátott szájjal bámultam. A szereplők is annyira szerethetők, a bajszos léghajós és a harcsaszájú kofaasszony lett a két kedvencem.
Először még vadásztam a lángokat, de rájöttem, hogy ha arra koncentrálok, lemaradok az eseményekről, amit rövid videók formájában szerkesztettek a képek közé. A morfokra tudtam koncentrálni, mert a keresősökben addig lehet lébecolni, amíg akarunk. Persze, az elején elfelejtettem, ahogy az összes MadHead cuccban, mert ezek a részek is olyanok, mint egy-egy kis ékszer, Ötletesek, változatosak, és mindben van valami egyediség. A minikkel is jól elvoltam, 10 minusszal zártam, ami nálam jó eredmény. Ami egyedül nem tetszett, az a csótányroppantós, harcos játék. Tökre kiidegelt, mire legyőztem a sokkarú, randa boszit. A rövid bónusz után rávetettem az extrákra magam, és először a 11 elmaradt lángra kerestem rá. Mikor az kész, megnyílik egy maratoni keresős, ami annyira belassította a gépem, hogy kénytelen voltam ablakban játszani. Erre kaptam egyedül 3 csillagot, még sem jegyezte meg az archivumban, és összességében 3 plecsnim hiányzott. A Making of-ba nem sok ötlet jutott, csak a munka különböző fázisaiba kukkanthatunk be egy-egy pillanatra. Lehet kártyázni is, de ezt most hanyagoltam, már mini korában sem volt kedvenc.
Bámulatos játékhoz bámulatos zene jár. Ha valaki, hát a MadHead érzi, hogy mekkora szerepe van a zenei aláfestésnek. Komoly értékkel bír minden rész, de különösen a Lullaby (anyás barlang), a Heartstone dinamikus 2. része, és persze a főcímről elnevezett Queen of Flame. Még a zeneszerzőket is megjegyeztem: Milos Mikulic és Dimitrie Cvetkovic.
Visszaolvasva, elégedett vagyok a sárga méretével, tartalmával már kevésbé, de ez mindig így van. Gondolom, senkinek nem okozok meglepetést, amikor kiosztom a brutális méretű csillagszórós 10-esemet, mert ha valaki, hát ez a csapat megérdemli. Artschi azt írta a bétához, hogy az fordítható, remélem, ennek a szövegállományát sem zárták 7lakat alá.
Unlimitzone 1. rész             Unlimitzone 2. rész
Rapidfileshare 1. rész        Rapidfileshare 2. rész
Xerver 1. rész                       Xerver 2. rész
1 részes: Filefactory
Más fajta 2részes:
Depositfiles 1. rész             Depositfiles 2. rész
Filefactory 1. rész                Filefactory 2. rész
HOG-KALAND rovat
A béta Dark Swans címmel jelent meg, alig találtam a szöszit. "Mese, mese, meskete! Már most imádom az Artifex Mundi történetét. A grafikára azért felkaptam a fejem, de aztán úgy símult bele a történet, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Van pakolgatós, tárgyrészlet keresős, érdekes mini, és az is kiderül, hogy a hattyú csónak csokin él, de csak steviával ízesítve. Az egészséges életmód népszerűsítése már a mesék világába is beköltözött:D"
Andersen: A vadhattyúk című örökzöld meséjét láthatjuk, a hattyúkhoz hasonlóan, kissé elvadítva. Vannak elkallódott hercegek, csaláningecskék, de ennél sokkal több hasonlóságot nem fedeztem fel a két történet között. Persze, ennek semmi jelentősége, szép és szívhezszóló ez a sztori is, a grafika pedig egy igazi mesekönyvhöz hasonlít, stílusában és színeiben is.
Minden HOS igényes, és úgy összességében igazán változatos. Van árnyképes-pakolgatós is, és kedvencemet, az egyforma keresgélést is többször feltálalja a csapat. Minikben a szokásos színvonalat hoztam, erről már nem is akarok külön kiselőadást tartani. A 31 varázsindából (?) 2 elbújt, de így is elégedett vagyok, mert sok erdei jelenet lévén, elég szépen el lehetett tüntetni őket.
Több segítőnk is akad, hód, varázsmagocska (?) idióta hanggal, meg egy madár, akik vízben, földön és levegőben akcióznak, ha szükség van rájuk. Az aranytollas mese egyes részleteit homály fedi, azokkal spóroltam volna, és a bónusz sárkány töpörítő története sem kapcsolódott igazán az előzményhez. A hordóból eszkábált bárány viszont a legkedvesebb momentum ebben a mesében, szerintem.
A zenével nagyon meg vagyok elégedve, illik a témához, összességében pedig jól szórakoztam, és ez nekem egy erős 9-est ér.

 
Rapidfileshare
Xerver (Standard Download-visszaszámol-alatta Standard Download-Click...Download)
Depositfiles
Filefactory
HOG-KALAND rovat
Végre egy játék, aminél nem kétséges, hogy szuper lesz! "Az Eipix folytatja ezt a sorozatát is. Az előzetesből úgy látom, ez sokkal jobb lesz, mert a krimis vonalat ötvözik a művészetek világával. A történet tök jó, a párizsi Moulin Rouge híres táncosnőjét, Henri de Toulouse-Lautrec barátját megölik. A nyomok begyűjtése az áldozatról nagyon ötletes, és az elemzés sem unalmas, mert könnyű minigémeket kell megoldani. A zene hangulatos, a térkép új elemmel bővül, a kocsis kezébe adhatjuk annak a helyszínnek a képét, ahol dolgunk van. 40 szélmalom lapátot is össze kell gyűjteni, a keresősök pedig még mindig tartogatnak meglepetést. A gyanúsítottakról ismét lesznek jegyzeteink, a grafika meg olyan, ahogy az a nagykönyvben meg van írva:D"
Hát, ez az! Ilyennek kellene lenni minden játéknak. Izgalmas, cselekményes, és ami a legfontosabb, valós személy köré szőtt mese. A Toulouse-Loutrec életéről szóló könyvet már 2x is elolvastam. A táncosnő halála, vagy a botba rejtett gyémánt története -úgy gondolom- sose történt meg, mégis úgy éreztem magam, mint aki tényleg belecsöppent a 18. század végi Párizs művészvilágába. A játék bónuszostul is rövid, de legalább nincsenek felesleges körök, elégedetten hagyhatjuk el a Vörös Malom izgalmas világát.
A keresősök nagyon színvonalasak, a nyomozós-matatósok  különösen ötletesek, minden pici mozzanat átgondolt és logikus. Sajnos, az elején már megint elfelejtettem a morfokat, így 1 minusszal zártam. A szélmalom lapátok viszont mind a 41-en meglettek, pedig némelyiket elég trükkösen rejtették el. A miniket változatlanul imádom, mert ötletesen könnyűek. Igaz, 5-nek skip lett a vége, de nem bánom, ennél rosszabb sose legyen.
A zene telitalálat, mint mindig, és ha apró részletről is be akarok számolni, az természetesen a vízipipa. Nem mintha így kéne a valóságban is beizzítani, de mégis öröm volt vele bíbelődni.
A bónusz tartalom a szokásos. A Making of-ban megelevenednek a helyszínek, és óriásokként jelennek meg a fejlesztők, egész más szemszögből bemutatva a díszleteket és háttereket. Akinek hiányérzete van, játszhat egy extra keresőst, és ahogy eddig is, berendezheti az ajándékboltot.
A váratlan befejezésen kívül semmi negatívumot nem tudok említeni, így nincs más hátra, mint hogy kiosszak egy hatalmas csillagos 10-est.

 
Nem hoztam a bétától semmit, mert csak azt ecsetelem, hogy elakadtam.:) Remélem, most nem ragad be a biliárdgolyóm, mert nekem kifejezetten tetszett. A fejlesztők az Icarus Games, akiknek van már egy egész jól sikerült játéka, a Lost Civilization. Arra figyeljetek, hogy mindenkivel dumálni kell, nélküle nem lehet haladni. A történet Párizsban kezdődik, és ha hinni lehet a bétás utalásnak, akkor Budapestet is megcélozzuk.
Tetszett, de azért vannak benne idegesítő dolgok. A történet érdekes, a gyermekeit elrabló vonaton nyomozó anya meggyilkolt emberek szellemeivel találkozik, és feladata, hogy megoldja a bűnügyeket, ezzel felszabadítva a bolyongó lelkeket.
A keresősök, amit béta korukban érdekesnek találtam, egy idő után nyomasztottak, mert sok volt a gépies maszatolás ecsettel és spray-jel. Kár volt ezt erőltetni, és szintén ellaposodott a nyomok örökös pakolgatása is.
A helyszínek, vagyis a grafika nagyon tetszik, főleg Párizs, de elvoltam Budapesten is, annak ellenére, hogy az Andrássy út köszönőviszonyban sincs az eredetivel, még ha a 20-as években is járunk. Viszont hangulatos, és élveztem a magyar felíratokat, pl. csárda vagy szabóműhely. Üdítő jelenség a rengeteg angol szöveg közt. Gondoltam is, hogy lesznek magyar nevek a stáblistában. Sajnos, nem jegyeztem meg közülük egyet sem, de a végén Ti is megnézhetitek, ha szántok rá egy percet.
A játék elég mászkálós, és nagyon sokat kell beszélgetni a szereplőkkel, viszont a zene fantasztikus, ez azért enyhíti a nemszeretem dolgokat. Összességében üdítően hatott rám, hogy nem egy tucatdarabbal van dolgunk, kellenek az újdonságok a bevált sémák mellett. Jaj, azt még el ne felejtsem megemlíteni, hogy a csapat logója, vagyis a nagyfülű, szárnyas manószerűség nagyon tetszik. 7 pontot adok, és várom a csapat következő játékát.
"A Vast Studios új játéka inkább közép kategória, de azért nyálcsorisnak is elmegy. A grafika a szokásos, a történet viszont most jobban tetszik. Királyos-királylányos, csak a szárnyas tigris tűnik kissé defektesnek, valamiért nem sikerült azt a figurát eltalálni. Voltak kisebb elakadásaim, mert a tüzes izét rendszeresen elfelejtettem. Figyeljetek rá, ha nem akartok bután nézni:)"  Várom a kommenteket, mert nagyon kétesélyesnek tűnik a dolog.
Turbobit       vagy    Rapidfileshare      vagy    Rapidgator
Uploadable
Filefactory
HOG-KALAND rovat
"Firenzében játszódik a sorozat 5. része. Leonardo da Vincit és találmányait választotta témául a csapat. Eddig érdekesnek és könnyűnek tűnik. A begyűjtött pénzeken, csakúgy mint az előzőekben, különböző eszközöket vehetünk Giacomo boltjában, de most jobban körülnézhetünk az üzletben, és egyéb feladataink is vannak ott. Amikor Leonardo házának emeletén a titkos szobába jutottam, azt hittem, bugos a játék, mert semmit sem tudtam csinálni, de később kiderült, hogy ez egy új elem. Egyelőre nem tetszik, és a kerítéses, hagyományos keresős grafikája is elég fura. A pakolgatós-árnyképesek viszont a megszokottak, és ez megnyugtató." Elég lelkes ez a zanza, visszagondolva, talán egy kicsit elfogult voltam.
Jó volt, de semmi katartikus élmény. A sztori kerek, Leonardo kiszabadítása a feladatunk, melyhez találmányait is felhasználjuk. A gépállatok ötletesek, főleg Bundi, a bárány. Igaz, nem sok időt töltött velem, de mint újdonság, tetszett. A grafika és a zene a megszokott, szép ez a Firenze, még rajzolva is. A keresősök kialakultak, az árnyképesek ötletesek, de most legjobban a malomkerekes visszapakolgatós tetszett. A minikről sok jót nem tudok elmondani, mert kifejezetten idegesített, hogy kettőt 3x is megismételtettek velünk, és persze nem olyanokat, amiket szeretnék. Nálam a technika néha közbeszólt, és baromi nehezen fogadott el tárgyakat. A legszenyább a búvárruha volt, percekig passzíroztam rá valami kis zacsit, mire végre összeállt. A titkos szoba elég zavaros, megbecsülni se tudom, hányszor forgattam meg azt az izét, mire minden a helyére került. A Leonardo mesék nem hoztak lázba, igazából nem is tudom, meglett-e hozzájuk minden tárgy. Bundi szobája se kötött le, csak a tütüt húztam rá, és megnéztem, hogy forgolódik a tükör előtt. Egy icipici effekt, ami viszont nagyon megmaradt bennem. A taverna polcán gyönyörűen himbálóznak az üvegek, és finom hangot is adnak. Ne hagyjátok ki, mert eszméletlen jó az a mozdulatsor.
Szóval, nem vagyok elájulva, a bónusz akár el is maradhatott volna, de egy stabil 8-ast adok rá, mert összességében megérdemli.

Fontos!

Ha döglött linket találsz, írj a fórumba, ha nem működik egy játék, a PC-dokiba. Előbbire biztos találok megoldást, az utóbbinál pedig lelkesen próbálkozom majd a többiekkel együtt:)

Éljen a nyári Miki!

Magyarítás

Nézzetek be a Magyarítások Portálra, ahol rengeteg játékhonosítást  találtok. Katt a Magyarítások fülre, itt találod a betűrendes listát.

S E G Í T S É G

Szinte minden játékhoz van képes segítség a GAMEZEBO vagy a BIGFISH walkthrough oldalán. Mindkettőn ABC-be szedve találjátok a végigjátszásokat.

2011 legjobb játéka (szerintem)

Letöltés

Unlimitzone: Az oldal közepén a játék neve utáni, fekete Slow Download - következő oldalon kód és visszaszámolás után Download File - következő oldalon kék Download, de előtte vegyétek ki a pipát a Download Manager letöltős kockából.
Uplodable: Lent szürke Slow Speed Download - visszaszámol - fent jobbra kód beírás - piros Download
Firedrive: zöld "continue to file - új oldalon kék "Download file, zárójelben a cucc nagyságával
Turbobit: Regular Download - új oldal - kód - visszaszámol - Fájl letöltése (közben nyitogat hülye oldalakat, zárjátok be)
Hugefiles: Először zöld download, utána kód, majd alul create download link, ami szintén zöld
Rapidfileshare: Regisztrálj be ingyenesen  ITT, ha 512 Mb felett akarsz tölteni. Az emiledre kapott linket nyisd meg, utána katt a játék alatti linkre. Nyomd a Free Download gombot (nagy kék). A letöltés limitált, ha van Chaptha, írd be a szavakat, visszaszámol, Create Download Link, következő oldalon kék hosszú sorra katt.
Rapidgator: Slow Speed Download - 2 szó (közben visszaszámol) - Send - Click Here to Download (mielőtt klikkelsz, vedd ki a pipát az alatta lévő "Download with Rapidgator's download manager" elől, ha van)
Uploadable: Slow Speed Download- visszaszámol - felül kód, majd piros download
Filefactory: Slow Download-Download-visszaszámol-alul Download. Itt is van download manager, vagyis ki kell venni a pipát a lap alján.
Depositfiles: Free Downloading-visszaszámol-2 szót beírni-Continue-Download the File.
Uploaded: Free Download, visszaszámol, kód beírás, alatta download
A letöltő ablaknál ne a megnyitra klikkelj, hanem a mentés lemezre opciót válaszd. A böngésződ eszközök/beállítások menüpontjában van egy rész, ahol beállíthatod, melyik könyvtárba kerüljön a letöltött játék, de választhatod azt is, hogy mindig kérdezze meg, hogy hova szeretnéd az aktuális cuccot tenni. Utána WINRAR progival kitömörítés, a benne lévő exével pedig telepíteni kell. Olyan is van, hogy több részes egy játék. Akkor az összeset le kell tölteni, közös doksiba tenni, és az elsőt kitömöríteni. Onnantól ugyanúgy kell telepíteni, mintha 1 részes lenne, csak ugyanazt a mappát kell betallózni, amikor a telepítési útvonalat kéri. Ha valami nem kerek, írj a fórumba vagy az aktuális játékhoz.

2012. legjobb játéka (szerintünk)

Bolondok Városa
The City of Fools


2013. legjobb játéka(i)

Üzenőfal

  • csopi13 (L/56)

    Sziasztok! Anikó megyek lapátolni ha kell!! kiásunk és gyere csacsogni:) Lali!! Bocsi, késve, de annál nagyobb elánnal küldöm én is a cuppokat, boldogat!!!

    ma 11:03
  • narghile (L/39)

    Anikó, az a "havazás" nem jól hangzik, sem így, sem úgy:( Mikorra ásod ki magad? Már nagyon várlak/várnálak, hiányzol:))

    ma 09:57
  • Angela1 (L/42)

    Sziasztok! Írtam a PC dokihoz légyszi segítsen, aki tud. Köszi. Puszi.

    tegnap 19:38
  • mkaniko (L/47)

    Hali Mindenki!:) Jaj, én is szeretem-szeretném, de úgy el vagyok havazva:(

    tegnap 19:25
  • narghile (L/39)

    Jaj, de szeretem a naaaagy péntekeket! Kellemes szöszölést mindenkinek:)

    tegnap 15:09
  • Maffogas (L/53)

    Lalikám Boldog Happyt!

    tegnap 09:41
  • gyurgyalag (L/107)

    z a fura, hogy amúgy ők mindig ilyen szerb(es?) talp alá valókat szoktak játszani, sosem ilyen lassú, drámai hangzásút.

    okt. 30 20:19
  • gyurgyalag (L/107)

    Jaj, nem a Merkel a fontos meg a Bundestag, hanem A PASI MEG A ZENE -))) Egyébként amit a Kis kecéről írtál, azon tök meg vagyok hatva. De azt hiszem, ez a zene lényege. Ő elmondja, mit gondol, hogy érez, és ez benned rezonál, és ez olyan sokféle tud lenni, és ez olyan curva jó -))) A Vujicsicsban a

    okt. 30 20:08
  • gyurgyalag (L/107)

    Hú, Tschilla, ezerrel és szédülten és vadállatian szurkolok a sikeredért, és küldöm azt a híres, láthatatlan sikerizélő izémet. -)

    okt. 30 20:03
  • narghile (L/39)

    Lalikám, hát Téged meg ma hozott a gólya??? Nagyon boldog szülinapot! Cupp, cupp:))

    okt. 30 19:58

Magazinról

Alapítva: 2008.11.15.

Tegnapi látogatók: 522

Látogatók az előző hónapban: 16672

Látogatók a jelenlegi hónapban: 522

Feliratkozottak: 1192

Magazin helyezése: 5

Szerkesztőség

Tooltip szövege ide jön

Legalább 3 karaktert írj be a kereséshez