"Hiába szeretem az Eipix játékokat, ez a sorozat eddig nem lopta be magát a szívembe. Most is nagyon necces a dolog, mert sok a videó, a sci-fi vonalat sem szeretem, viszont a keresősök tetszenek, a kelléktáras szerelést is, és 52 virágot is össze kell szedni, bár elég aprók, igazából nem nyüstöltem magam vele." Hát, nem túl biztató duma, de azért próbálkozom.
Úgy látszik, a sámán engem is elátkozott, mert nem boldogulok vele. A kurzor helyén egy csomó kis kurzor képe van, ezért csak a nagyobb gombokra tudok rátenyerelni. Próbáltam az opcióban bejelölni a másik kurzort, de esélytelen. Ha valaki kipróbálná, megköszönném!
Firedrive
Frissített cucc:
Uploadable
Filefactory
Fileom
HOG-KALAND rovat
Keveset írtam a bétához, de ez is valami: "A Gunnar Games is új bemutatóval jelentkezik. A grafika talán csicsa, de az elhagyott és tóba vesző nő boldogtalan szelleme köré szött történet és a mexikói zene tetszik. 25 morf virágot és 25 arany koponyát is meg kell találni, utóbbiakhoz matatni is kell, nemcsak skubizni."
Bétás izé: "A címen kívül semmi köze a 3 történetnek egymáshoz. Voltunk rémálomtáborban, egyetem alatti labirintusban, most pedig egy igazi tündésmese játszódik előttünk. Ami rögtön megfogott az a gramofonra pakolt lemez, mert Grieg nagy kedvencem, a Solveig dala pedig a Peer Gynt legcsodásabb része. Sokat nem lehet hallani belőle, de nem árt elidőzni a gramofon mellett egy keveset. A játék kicsit csicsamicsa, de a keresősök nagyon rendben vannak, és a minik sem nehezek. Érdekes felfedezést is tettem, az egyik HOS, ahol a megtalált tárgyak alatti darabkákból kell valamit összerakni, vagy akár a képes-mesélős sorozatmini egyből a Mad Head-et juttatta eszembe. Szerintem tőlük nyúlták ezeket a megoldásokat."
Mindig mondom, hogy mennyire szeretem a mesés, tündéres/boszis történeteket, de ez nekem most kicsit sok volt. Talán a játék hossza miatt, de voltak unatkozós időszakaim. A sztori röviden annyi, hogy az esküvőjére hazaérkező leányzó vőlegényét elrabolja egy gonosz boszi, majd apjának is ugyanez lesz a sorsa. Anyját hermelinné változtatja, de őt sikerül magunk mellé venni segítségnek. A végén minden jóra fordul, és kiderül az is, hogy milyen kapcsolata volt a szülőknek a boszival.
A grafikát már írtam, elég csicsamicsa, de amúgy nagyon profi. A bajom a rengeteg videóval van, mert kis mértékben jöhet, de ez elég tömény, skipeltem sokszor. A játék erősségei a változatos keresősök, rengeteg feladat van bennük, és talán pont ezért, nem is éreztem, hogy sok lenne. Sok mesebeli lény keresztezi utunkat, és mindegyikhez van használati utasítás, mit szeret, mit nem. Az állati szereplők is jól sikerültek, főleg a medve tetszett. Hatalmas és félelmetes, viszont a végén jót vigyorogtam azon, hogy mennyire öszezsugorodott, mikor a méz után ugrott a barlangba.
A miniket könnyűnek írtam a bétánál, de azért sok szenya is van közöttük, és persze könnyű is. Kicsit kiegyensúlyozatlannak érzem ezt a részt. Amiért viszont nagyon pipa vagyok, az a bónusz végén lévő tekergetős. Nincs skip, ezért összeszedve magam, kiforgattam a részeket, erre az elvetemültek adnak belőle újat, és persze nehezebbet. Gondolkodtam, hogy nézzek-e SG-t, ott be vannak számozva a lépések, de úgy döntöttem, hogy azért se csinálom meg. Legfeljebb lemaradok az utolsó videóról. Nagy ügy! Úgy sem szeretem őket, inkább nyerek, mint vesztek vele.
A kincseim mind meglettek, de nincs kedvem színcserélőst játszani a képekért. A zenétől Grieg után többet vértam, de elég lájtos, így összességében 9-est adok a Daily Magic Productions játékára.
Firedrive
Filefactory
Depositfiles
2részesek:
Rapidgator 1. rész         Rapidgator 2. rész
Uploadable 1. rész         Uploadable 2. rész
Fileom 1. rész                  Fileom 2. rész
HOG-KALAND rovat
Eddig keveset láttam belőle, és vannak kérdőjeleim. Az eleje vicces, a bárban várakozó fickó csaját hátbaböki valami kékes fénnyel egy hatalmas szörny ember. Csajszi eltűnik, fickó a keresésére indul. Miután egy öreget leápol szívgyógyszerrel, kiderül, hogy valahogy előkerült a nagyapja által talált antik kütyü, ami a galibát okozza. Bocsi, de másról még nem tudok beszámolni, legfeljebb arról, hogy a HOS elég gyenge, a zene pedig nyomasztó. Fura, de a kép másolásom úgy sikerült, hogy a cím is eltűnt, meg a betűk a gombokról. Megáll az eszem!!!
Sajnos, a nyomasztó zene semmit nem változott. Iszonyat depis, és az egyhangúsága miatt a feszkót sem fokozza. Pedig nagy szüksége lenne ennek a játéknak inspiráló effektekre, mert baromi unalmas azt a végtelenül hosszú utat bejárni. Tök egyedül vagy, a környezet ingerszegény, és nem történik semmi váratlan. Csak videó bejátszásokkal próbálnak izgalmat csempészni az egyhangú helyszínekbe, de engem ezekkel csak bosszantani lehet. A grafika szépen kidolgozott, kár, hogy nem tudtam teljes képernyőre venni. A játékműhely tetszett a legjobban, ott kivételesen a meleg színek uralkodnak. Van még pár hasonló, de igazából a cidri az úr. Közben mirelit emberekből szipantjuk ki a lelket, hogy majd a végén azzal élesszük fel megtalált feleségünket, és persze a világot is megmentjük az örök jégkorszaktól. Sokat kellett kütyüzni, így idő után már csak azt lestem, hány petty világit, vagyis hány nem, mert másból nem lehetett következtetni arra, hogy hol tartunk. A keresősök nem túl szórakoztatók, és a minikről se jut eszembe semmi pozitív. A pontom 5-6 között, és kiváncsian várom a Tiéteket, úgy árnyaltabb a kép.
Nem hoztam bétás dumát, mert az 1. rész holtversenyben letarolta a többi játékot a 2013-as szavazáson. Ennyi bőven elég ahhoz, hogy tudjuk, nem mindennapi cuccal van dolgunk.
Azt hiszem, ez a rész is méltó az előzőhöz, mert tele fordulatokkal és érdekes feladatokkal. Az elején még, ahogy a bétánál is, fanyalogtam a grafikán, de Midas király palotája, kertje már a megszokott grafikát idézte. Igazából csak a tűzhányós résznél, a törpöknél és Nemo kapitánynál voltak fenntartásaim, utána szépen kikerekedett a látvány. A történet röviden annyi, hogy Alice-t egy tükrön keresztül elrabolja egy szörny, szülei pedig a keresésére indulnak. Az út könyveken, portálokon keresztül vezet, amiből nem kevés van, így igazán helyszín- és ötletgazdag az út, amit bejárunk. Alice a babaházán keresztül kommunikál velünk, a végén pedig az ő titka is kiderül. A bónuszban apja meséli el, hogyan lelte meg párját, Bellt, a boszik világában.
A keresősök a szokott színvonalon, a nagyobbakban morfok vannak, amiket sikeresen összeszedtem. A minik is nekem valók. Sajnos négyet átugrottam, de nálam ez is szép eredmény. Van több kutyulás, szabás-varrás-öltöztetés, tökhintó faragás, mert egyik utunk Hamupipőke meséjébe visz. Előkerül Gears, a kis gépbagoly is, és egy darabig lelkesen repked és kínálgatja oda a megtalált tárgyat. Sajnos, ő egy idő után lelép, de annyi a látvány, hogy az kárpótol bennünket.
A puzzle összes darabkáját összeszedve indul a bónusz bónusza. Szerencsére ezeket is megtaláltam, nem kellett külön köröket futni. A kép kirakása után nyílik a tárgy gyűjtögetős rész, minden helyen 1-1 cucc van. Az igazi meglepetés a Hidden Capter, ahol újra átélhetünk rövid kis történeteket. A legjobban most Nemo kapitány tetszett, mert ahogy a hatalmas teki kiköhögi a torkán akadt fogaskereket, az tök vicces. A kapott koronggal újra Midas Királyhoz mehetünk, majd az utolsóban összeboronáljuk Hamupipőkét a királyfival. Ahogy Csopi is írja, a királyfi elég béna, de arra gondolok, hogy őt a csapat egyik tagjáról mintázhatták, mint ahogy a bálozók közt is volt pár fura fejű figura. Lehet, így örökítették meg magukat a játékban.
Összegezve, az a véleményem, hogy nem "fejlődött" az előző óta, de mindent megpróbáltak a fejlesztők, hogy szuperül szórakozzunk. Nálam az idén a Cadenza a nyerő a Mad Head Gamestől, de ettől függetlenül megérdemli ez is a csillagszórós 10-est.

 
Firedrive  vagy  Filefactory   vagy   Depositfiles
Turbobit  vagy  Rapidfileshare
HOG-KALAND rovat
Új játékkal jelentkezik az Alawar. Épp csak belenéztem, de annyira igényesnek néz ki, hogy muszáj felpakolnom. Egy illuzionista és segédje ügyében nyomozunk, akik eltűntek a bűvész által kreált időgépben. A grafika nagyon szép, a hangulat és a zene tök jó. Eddig 1 keresőst láttam, az is rendben van.
Hát, ezt szépen széttrancsíroztam, pontosabban, felnégyeltem! Lehet, hogy ettől, de nem vagyok teljesen elégedett. A grafika brutálisan szép, azt meg kell hagyni, de kissé uncsinak találtam. Pedig olyan jól szövik a történetet. Az eltűntek után kutatva, egy szerkentyű segítségével különböző helyekre jutunk, ami jól tagolja a játékteret. Igaz, néha vissza kell baktatni a színházba, de a lényeg azokon a helyeken játszódik, és ha végeztünk, végleg be is záródnak. A keresősök átlagosak, mindben +2 feladat van, a minik pedig feltűnően könnyűek, csak párat skipeltem. Tetszett a cirkuszos rész, a turbános kisöreg a pávával, és ott van a kedvenc minim is. Vízipipákat kell összepakolni, ami megdobogtatta a szívem, mert rossz szokásomtól még mindig nem tudtam megszabadulni. Igaz, nem is akarok, mert amúgy baromira tökéletes lennék:D Aranyos a csacsi, ahogy iázik az elakadt halottas kocsival, és mi természetesen kisegítjük a bajból, már csak azért is, mert útban van a drága. Aztán még van egy kis kínaink is, aki angolul is hibátlan akcentussal kiabálja, hogy "My Shop is Closed!" Szerintetek, hányszor kopogtattam be az ajtaján?:D Utunk során összeakadunk Houdinivel is, akit kiszabadítunk a hatalmas vérnyúl cilinderéből, majd a végén megkerül a bűvész és segédnője is.
Ahogy most írok, egyre jobban megvilágosodom, hogy mi is volt az én bajom. Az egész játékot lenyomta az eleinte kellemes, de halálosan egyhangú zene. Ha kicsit többet foglalkoznak vele, és igazodva a játék kínálta lehetőségekhez, izgalmasabb és kifejezőbb dallamokat társítanak az egyes helyszínekhez, biztos, hogy nem unom egy pillanatig sem. Persze, ennek lehetnek anyagi és személyi akadályai is, mégis nagyon fontosnak tartom, így 7 pontnál többet részemről nem adok rá.
Filefactory
Rapidgatpr
HOG-KALAND rovat
A bétának nem volt osztatlan sikere, nekem is voltak fenntartásaim, de írtam ám jókat is: "Eszméletlen grafika, csúcs keresősök, Mr. Jenkinsre se mondhatok rosszat, valami mégis zavar. Kicsit töménynek érzem, mintha az összes bevált fordulatot bele akarták volna zsúfolni már a bétába.  Nem ragozom, majd látjátok. Még annyi, hogy a lovat el ne felejtsétek megbökdösni, az a mozdulatsor baromi jól sikerült."
Hogy ott folytassam, ahol a bétás szöszit abbahagytam, amit a lovakról tudni lehet, azt a Daily Magic Productions tudja. Az istállóban még profibb az a barna ló, úgy mozog és olyanok a szemei, mintha tényleg élne. Csodás! De inkább visszatérek a játék egyéb részeihez, mert az fontosabb.
Érdekes történetet találtak ki a fejlesztők. Egy régi szerelem és boszorkányság következményei sodorják a családot bajba. Az apa köbükapja volt az a bíró, aki anno halálra ítélte a festőt. A bosszú nem marad el, az eltűnt feleséget és gyerekeket az apának kell megmenteni, majd a végén a boszit hatástalanítani.
A grafikáról már írtam, hogy csodaszép, a HOS színek pedig végig nagyon igényesek. Rengeteg feladat van bennük, olyanok, mint az árnyképes-keresősök. A minikről már nem tudok ilyen pozitív dolgokat írni, mert vannak benne ovis szintűek és idegesítő tilitolik is. Viszont 3 ötleteset azért felírtam. Az egyforma színű korongok összepöckölését, a virágágyás trágyázását, és a bónuszban a macskás fiókos pakolászóst.
Ami viszont végig zavart, hogy szinte elvideósították a játékot, és ezzel rengetegszer kivették a kezemből az irányítást. Túl sok benne az ijesztgetés, és minden sarkon le kell győzni valami gonosz lényt. Sajnos, azt vettem észre magamon, hogy ezeket egyre jobban unom, mert egyhangúvá teszi a játékot. Technikailag egyébként nagyon össze van pakolva, és logikus is, viszont a bónusz annyira könnyű, mintha egy kissé összecsapták volna. A zene álmosító, de a végén a csapat bemutatása és az ahhoz kapcsolódó zene nagyon tetszik. Még a figurákat is megtáncoltatták a fejlesztők.
A negatív dolgoktól függetlenül akár 10 pontot is adhatnék, Mr. Jenkinst nagyon a szívembe zártam, de van egy olyan momentum, amit egyhamar nem heverek ki. A tesztoszterontól duzzadó hangú f.a.sz.i dumája tökre az agyamra ment, pláne, hogy minden xarérét rámszólt. Az "Oh! Give me a new clues" most is a fülembe cseng, annyira idegesítő. Próbáltam enyhíteni a feszkón, és párszor megemlítettem feslett életű anyját:D Ez az első játék, ahol előre megfontoltan, aljas indokból b.axtatnak. Megáll az ész!!! Legszivesebben lenémítottam volna, de nem tudok csendben játszani, ezért bosszúból levonok 2 pontot, legyen a vége 8.
1részesek:
Firedrive    vagy    Filefactory  
2részesek:
Depositfiles 1. rész            Depositfiles 2. rész
Uploaded 1. rész                Uploaded 2. rész
Más, a felsővel ne keverd!
Fileom 1. rész                     Fileom 2. rész
Turbobit 2. rész                   Turbobit 1. rész
HOG-KALAND rovat
"Hiába írják, hogy a 6., én akkor is kitartok amellett, hogy az Elephant Games 2. játékát tesztelhetjük ezzel a címmel. A környezet a szokásos, szép grafika meg keresősök, és örömmel vettem tudomásul, hogy egyetlen szellem se ordított a képembe. A zene fogott meg legjobban, talán új, de az is lehet, hogy csak elfelejtettem." Szokás szerint, ez a bétás duma, majd a végén többet is írok.
Jó kis játék, érdekes is, de néha nagyon elvesztem a félelmetes hotelben. A tulaj kéri a segítségünket, mert vendégei, akik kiváncsiak a szellemjárásra, sorra eltűnnek. Ókori egyiptom istenek szellemei bújkálnak a falak közt, és a főgonosz szellem irányításával fogjul ejtik a vendégeket. Ki szarkofágban, ki máshol vágzi, de mi megmentünk mindenkit, és kifüstöljük a hívatlan látogatókat.
A grafika szuper, a játékmenet tetszik, mert logikus és rendes ütemben adagolják a tárgyakat. A keresősök szépek, könnyűek és a minikkel is jól elvoltam. Most nem a nehezek, hanem az ovisok idegesítettek egy kicsit. Több olyan is van, amit kár minigém formájában tálalni. Pl. a 3 kulcs elfordítása a zárban, amit azóta sem értek. Persze lehet az is, hogy épp a jó sorrendet kaptam el, de 3 kulcs esetében ez azért nem lottó 5-ös kategória. A terület elég szerteágazó, vagy csak én nem láttam át rendesen, ezért néha térképeztem, de aztán bedöglött a térképem, és a hint is beintett. Innentől nem volt egyszerű dolgom, sokat mászkáltam, mire sikerült elpasszolni a tárgyaimat. A zene hangulatos, és még egyszer hálát adok a fejlesztőknek, hogy nem ordíttatták a szellemeket, mint legutóbb. Ami kevésbé tetszett, az az inventorys szerelés. Lehet, máskor is így van, de most különösen zavart, hogy nem én pakoltam össze a cuccokat, hanem rögtön benyelte őket az alaptárgy. Sokszor észre sem vettem, hogy valamit megtaláltam, olyan gyorsan történt minden.
Anikó említette, hogy zavaróak azok a helyek, ahol nincs közeli, csak oda kell tenni a megfelelő tárgyat a másikra. Mondjuk, ebben igaza van, elég sűrűn fordul elő ilyen, de mivel először olvastam, aztán játszottam, nagyon figyeltem a kurzor jelzését, és innentől könnyű dolgom volt. A canopic vázákból 11-et találtam, és már megint nem tudom, hogy igazából mennyi volt. Megnéztem az összegyűjtött kollekciót, és úgy tele voltak a polcok, hogy a hiány így fel sem tűnt. Ha valakinek volna erre infója, azt megköszönném.
Na, most jön a szorzás/osztás, mert igazából nem alakult ki bennem a végeredmény. Futottam egy kört, átgondoltam, legyen a vége 9, mert nagyságrendekkel jobb, mint az előző játékuk.
1 részesek: Rapidgator     vagy    Filefactory
2részes:  Depositfiles 1. rész        Depositfiles 2. rész
Más fajta 2 részes, a felsővel ne keverd:
Fileom 1. rész      Fileom 2. rész
Turbobit 1. rész   Turbobit 2. rész 
HOG-KALAND rovat
Kipróbáltam, de feltenni már nem volt időm. Ez az az idegesítő izé kategória, ami azért marasztal, mert törni kell az agyunkat a következő lépésen, mivel nincs SG és szöveges segítség is alig. Technikailag botrányos, a tárgyakat csak kínkeserves megfogni, mégis folytatni fogom, ha lesz időm. Millió-kettő pókhálót és bogarat kell begyűjteni, amiért külön pont jár.
Lehet, hogy elborult vagyok (sőt biztos:D), de nekem ez bejött. Valamiért a "tököst" véltem benne felfedezni, mert az is vonzott és taszított egyszerre. Egy ingatlanügynök csajszi bőrébe bújunk, aki egy lakatlan ház eladása miatt kutakodik szobáról szobára, közben hatalmasakat takarít, és felfedi a ház titkait. Bár nem lett meg az összes pókom, bogaram és pókhálóm, azért szorgalmasan gyűjtögettem. A végén láttam meg, hogy hardban nyomom, de igazából nem bánom, mert legalább agyaltam, és ha másképp nem ment, a tárgyaimat odatuszkoltam minden feladatos helyre. Nehezen indult, aztán meg nagyon sajnáltam, hogy vége. A keresősök tele bolhatökkel, de a rúzsozás segít, és közben lehet skubizni a takarítani valót. Amúgy, a maga módján hangulatos a grafika, a zene pedig tök jó aláfestés hozzá. Klasszikus értelembe vett mini nincs, csak szavakat kell kirakni, és ha jól emlékszem, 1 helyen a rádiót beállítani. A lényeg, hogy semelyik feladatot ne hagyjátok ott, mert mindért tárgy jár. Amiért egy kicsit toporogtam, az a virág fotózás, mert azt hittem, kell még oda valami, de annyi az egész, hogy 15 rugós fotót kell csinálni. Sárga virág ne legyen benne, 3ezres viszont feltétlenül. Visszatérve a grafikára, elsőre hótt igénytelen, de aztán összeáll, viccesek a harsány tapéták, a a szétdobált fura dolgok. Van pár profi effekt is, pl. az ótvaros medencéből, az úszó tárgyak alól kihalászni a kulcsokat, kifejezetten érdekes. Ott van kis kedvencem is, a színen átcsattogó idétlen varangy. A nehézkesen kezelhető tárgyak mellett csak a helyszínváltás lóg ki a sorból technikailag, de biztos megvolt az okuk rá a fejlesztőknek. A legvégén kicsit hezitáltam, hogy tényleg vége-e, mert hozzászoktam az elköszönős, stáblistás befejezéshez, de mivel a ház nem nyílik, a számlát megkaptam, az inventoryban pedig csak kódos papírok maradtak, beletörődtem, hogy ez a vég. A takarításért 812500 pontot kaptam, én meg kiosztok egy 8-ast a Red Aphid Gamesnek.
Az EleFun játékában meggyűlt a bajom a szereléssel, de ennek ellenére szép és igényes ez a modern mese. Vandus is így gondolta, és már el is készült a fordítással. Tokkal vonóval jött az üzenet, kaptam gifet és videót is. Vandus, nagyon szépen köszönöm a ránk áldozott szabadidőt, és várjuk a beígért folytatást!
Hugefiles Letöltés előtt vegyétek ki a download accelerator utáni pipát!
JÁTÉKOK MAGYARÍTÁSSAL rovat
Lelkes beszámoló a bétától: "Tudtam, hogy a legizgibb résznél lesz vége az Eipix bemutatójának! Ez a játék annyira ütős, hogy csupa várakozás vagyok. A téma és a helyszín Agatha Christie krimijeit idézi. Adott egy gyilkosság, egy zárt sziget és a szülinapi partin részt vevő gyanúsítottak. Veronica West, a színésznő  halála ügyében nyomozunk, gyűjtjük a bizonyítékokat, amit fel is tudunk használni, és listázzuk a szóba jöhető személyeket, testvért, ex vőlegényt, ügyvédet és szobalányt. A keresősök látványosak, a minik szintén, és még könnyűek is. Van kelléktáras szerelés, és abban is találunk puzzle feladványt. Szuper a zene és a hangeffektek, pluszban pedig 49 csillag a gyűjtögetni való, Hú, de várom!"
Ez pont olyan volt, amilyennek elképzeltem. A bétánál már utaltam a hagyományos krimik feszült légkörére, a "mindenki gyanús vagy mégsem" érzésre. Logikusan következnek az események és ezzel együtt a feladatok is. A ház termei, szobái csodásak, grafikában is a maximumot kaptam. Keresősben megint kitett magáért a csapat.
Érdekes, alapból nem igazán lájkolom már a sima tárgy gyűjtögetést, de az Eipix igazán tudja, hogy a lendület, a keresős a keresősben effekt mennyire szórakoztató tud lenni. Igazából csak a meglőtt nyomozó kezelése lóg ki a sorból, mert ott az árnyképes tárgyakat használni is kell. Ez is olyan pörgős, hogy eszem vesztve keresgéltem és adogattam a dokinak a cuccokat, mert tök jól éreztették velem, hogy minden másodperc számít. A hos-ba rejtett morfok mind meglettek, mert most nagyon koncentráltam, hogy ne felejtsem el, mi a dolgom. A minik nekem jutalomjátékkal érnek fel, csak hármat skipeltem, és még abból is egyet nem azért, mert nem tudtam, hanem annyira vártam a folytatást, hogy elveszítettem a türelmemet. A gyanúsítottak kikérdezése, a bizonyíték közt lapuló kisebb feladatokkal szintén erőssége a játéknak. El is képzeltem, hogy minden szót értek, de csak szerettem volna. Nagyon hálás lennék egy fordításért!
A csillagokkal viszont nem volt szerencsém, most is hiányzott 1 nyomorult darab. Az extrákban ezeket be lehet gyűjteni, aztán kapunk még 4 keresőst. A Making of most jobban tetszett. A csapat egy napját zanzásították, baromi jó kameraállásokkal és vágással. Az ajándékokat viszont nem gyűjtöttem be. A bánya kijáratánál valami üveglencse a tárgy, a hint a ládákra mutogat, még sem történik semmi. Ha más helyen akarok matatni, egy ajándékot megszerzek, de következőnek mindig ezt a bányást adja.  Pedig tetszett, hogy itt minden tárgyért tenni kell valami apróságot. A zenét is megemlítem, mert nagyon hangulatosak  a zongorára épülő, kellemes  dallamok. A pontszámom természetesen 10, és tolok rá egy szépen ragyogó csillagot is.

 
Több mint 1 év telt el a teszt óta, és ez az idő épp elég volt arra, hogy a címet teljesen átvariálják. Fú, de utálom az ilyet! Még szerencse, hogy mindenhol a régi főmenü virít, így megtaláltam a bétás dumát: "A Top Evidence itt is hozza a tőle megszokott színvonalat. Előző játékai 8 és 9 pontosak lettek, és ebben is van legalább annyi pötty. Vámpír sztori eltűnt lányokkal, 100 év után életre kelt festővel. Nagyon jók a keresősök, gyöngyöket is kell gyűjteni, és a minik is érdekesek."
Ritkán engedek el játékot, de kétszeri próbálkozás után részemről befejeztem. Ez egy gyönyörűen csomagolt kakarakás. A bétán még nem látszott, hogy milyen ócska és idegesítő a játékmenet. Tény, hogy a grafika első osztályú, de semmi sem pótolhatja azt a kínt, hogy legtöbbször csak 1-2 vagy talán 3 tárgyat rejt az Inventory, és szinte biztos, hogy a megszerzett cuccal kilométereket kell gyalogolni. Példaként az egyik legszemetebb rész: kiásol egy ládát, amihez a lapátot a játéktér túlsó sarkából hoztad,  de persze kulcsod nincs hozzá. Elzarándokolsz az alvégről a felvégre, lesz kulcsod, de el van görbülve. Akkor újra sétafika, természetesen jó messzire, hogy a satuban kiegyenesítsd. Aztán vissza a ládához, de akkor már a fejlesztők felmenőinek sűrű emlegetése nélkül nem lehet a tehetetlen dühöt levezetni. Szóval, anyáztam rendszeresen. A pofátlan hint úgy van belőve, hogy a 16 részes kép minden egyes darabkájának megkerülése után fontosnak tartja, hogy azt a helyére visszatedd. Igaz, semmit nem tudsz kezdeni, amíg az összes meg nem lesz, de nem baj, hadd távgyalogoljon a paraszt, addig is telik az idő, és el lehet mondani, hogy hú de hosszú játékot kalapáltunk össze. Ha előkerült egy tárgy, és még tudtam is a helyét, próbálkoztam a térképpel. Guvadt a szemem, hogy a piciben látszó helyszínek közül belőjem, hova való lehet, de persze ez nem mindig sikerült. Legtöbbször visszatértem a "kályhához", vagyis a sokkulcsos ajtóhoz, és onnan irányíttattam magam a kuncogó (amúgy édes) angyalkával. Pedig a történet nem lenne rossz, de ilyen feltételek mellett vesszenek a lelkek, éljen Fekete Pista, a megvámpírosodott festő, a fejlesztők meg menjenek a búsba!
Filefactory 
Rapidgator
Turbobit 
HOG-KALAND rovat
Két béta után megjött a véglege is. Az elsőhöz ezt írtam: "Az ERS nagyon beújított, a téma élesen elüt az eddigiektől. Egy titokzatos szigeten nyomozunk a még titokzatosabb arany szarkofág és sasok után. A bexaratós effektek valami újat sejtetnek, de azért feltűnik a színen egy kedves kutyman, hogy ne legyen hiányérzetünk. Csak fotózni kell, nincsenek belezsúfolva felesleges hülyeségek. A kapu kódjával szenvedtem egy kicsit, és amikor végre feltárult, vége is lett."
Senki kedvét nem akarom elvenni, de részemről ez a csalódás kategóriában landolt. Az eleje érdekelt, de a kódos kapu után, aminek a kódjával már szenvedni se kellett, a történet  számomra leült, és egyre érdektelenebb vált. Pedig az intro érdekes, a jakuzákkal, Bastille ostromával, és a feltámadt Leninnel. Ehhez képest ebből a játékból rengeteg minden hiányzik, és pont olyan dolgok, amiért az ERS a szívem csücske. Fifi kutyán kívül nem emlékszem helyes állatkákra, nincs benne a megszokott, finom humor. A minik tele vannak tilitolival, és csak a véletlennek köszönhető, hogy párat megcsináltam. A keresősök méltatlanok a csapathoz, mert apró feladatokon kívül semmi érdekes nincs egyikben sem. Az is feltűnt,  hogy többször is, minden logikát mellőzve, jönnek a hos-helyszínek, és a két nyamvadt árnyképes is közvetlenül követi egymást, így azoknak sem tudtam örülni. Olyan sem volt még, hogy egy tárgy aktív legyen -szintén hos-ban-, amit majd csak legközelebb kell használni. Ez egy kő volt, és összevissza csapkodtam vele, míg rájöttem, hogy feleslegesen túráztatom magam. Azt sem tudom, hogy az órákat összeszedtem-e, mert a bónusz után nem találtam az archivumot. Azt viszont tudom, hogy az 5 ERS logoból mindössze 1 lett meg, de ezt már a nyögvenyelős játékomnak tudom be. Az alapjáték végén szerintem maradt pár tárgyam, de olyan hirtelen lett vége, hogy ez csak egy halovány sejtés. A zene viszont szép, de ez összességében nem vigasztal, csak 7 pontot adok, és várom a véleményeteket.
Nekem nem indul egyik sem. Razz D-n és C-n sem, és hiába engedtem szabadjára Lee cuccát a Program Files-ba, az is csak egy fekete képernyőn rövid töltést produkált. Fura, de nekem a béta is kimaradt, ezért csak találgatok, milyen is lehet. A videó közepes cuccot sejtet, akinek sikerül, kömmenteljen. Köszi!
Na, megtört a jég itt is! Letöltöttem a bétát, az simán indult, viszont egy miniben, ahol állatokat kell tologatni, elveszett a kurzorom, a bagoly ide-oda csúszkált 3 lik között, csak feladatkezelővel tudtam kijönni. Majd a gépet is újra kellett indítanom, mert nem záródott be a játék. Utána azt gondoltam, teszek még egy próbát, elindítom a Lee-féle telepítőst, s lőn csoda:)) A közepest visszaszívom, mert piszok jó, a végeredményről  később beszámolok.
Legyőzve a gonosz pc-manókat, enyém lett ez a csodás játék:)) Ez a cucc az "evés közben jön meg az étvágy" tipikus példája. Ahogy haladsz előre, egyre jobban magába szippant, nem ül le, hanem szinte folyamatosan fejlődik. A történet legalább olyan szerteágazó, mint maga a játéktér. Egy bentlakásos iskola diákjairól szól, az egykor vízbe veszett tanerőről, és egy régi indián legenda is felbukkan. Elég nehéz értelmezni, de szokás szerint a végén a bűnös elnyeri büntetését, az ártatlan leányzó pedig megmenekül. A grafikát mintha Anikónak találták volna ki, nem csicsamicsa, de finoman kidolgozott. A keresősök rendben vannak, sőt a vége felé még csupa rejtett tárgyast is bedobtak, meg olyat is, ahol egy komód fiókjait lehetett nyitni-csukni. Hadd nem mondjam, milyen alaposan aknáztam ki az adódó lehetőséget:D A minik közt baromi jók a logikai összefüggésre épülők, de megoldottam sok tilitolit is, mert nem vonta el semmilyen zavaró dolog a figyelmemet. A fel-le kapcsolgatható zseblámpa nem új ötlet, de szeretem, és használtam is, ha kellett, ha nem. Sok érdekességet láttam, de csak kettőt sikerült kijegyzetelnem. Az egyik a kútból való vizes menekülés videója, a másik pedig a fiú háló vasútja a fellógatott bohóccal. Ami kissé visszavett a lendületből, az az iskola iszonyatosan szerteágazó úthálózata. Annyi helyen lehetett be-ki-le-felmenni, hogy kénytelen voltam időnként térképezni. Amúgy logikus minden, és a keresősök felbukkanását is a tárgyak használatához igazították. A sok gyerekjátékért és a különleges zenéért is jár a dícséret MysteryTag és a FarMills fejlesztőinek, meg természetesen az elégedett 10 pettyem is.
Lee-s cuccok:
Rapidgator    v.    Fileom      v.      Uploadable
Razz-os cuccok:
Rapidfileshare    v.    Rapidgator
HOG-KALAND rovat
Ahelyett, hogy az Echoe of the Past következő részén zizegnének, Orneonék már megint ebből az izéből gyártottak egyet. Sajnálom, de nem szeretem ezt a sorozatot! Azért belenézek, hátha csoda történik.
Konkrétumot nem tudok írni, de nem egy "húdevárom" kategória. Azért remélem, felturbózták egy kicsit a bétához képest, és több van benne, mint az első részben.
Igazán kitettek magukért a Deep Shadows fejlesztői. A harmatgyenge első részhez képest szárnyalt a csapat, és igazán ötletes játékot hozott össze. A szellemjárta kastélyba érkező turisták nagy árat fizetnek kiváncsiságukért. Saját félelmeik csapdájába esnek, és nekünk kell segíteni, hogy megmeneküljenek. Tesónkat is elveszítjük, és hosszas kalandozás után tudjuk kiszabadítani a gonosz "pókember" hálójából. A grafika szép, bár azzal az előző részben sem volt gondom. Inkább a szerencsétlen ötletek vették el a kedvem. Itt rengeteg helyszínen és sok érdekes feladaton át vezet az út a szabadulásig. A tárgyak helye többnyire logikus, a játéktér könnyen bejárható. A keresősök jók, kevés feladat is jutott beléjük, és a minik is elviselhetőek, bár sokat átugráltam, de más okból. Anikó megakadt 92 %-on, és igyekeztem szélsebesen eljutni addig, hogy egy életmentő mentést tudjak küldeni neki:D A gyorsított tempónak köszönhetően kevés plecsnit gyűjtöttem, szívből pedig 2 hiányzott a végére. A macska hangú mosómedvén jót vigyorogtam, bár nem humornak szánták, a többször indokolatlanul felbukkanó keresősökön már kevésbé. A lift tetszett meg a zene is, erős 8 pontot adok rá. Ha más is elakad, a mentésem letöltő linkjét megtalálja a hozzászólásoknál.
Frissített cucc:
Rapidfileshare    vagy     Rapidgator     vagy    Fileom
Filefactory             vagy     Uploadable
HOG-KALAND rovat
Megint a bétától hoztam pár sort: "Az első, ami megragadott, az a zene és hangeffektek az intróban, aztán a Jack nevű pápaszemes kisegér a tündéri hangjával. De az örömöm nem tartott sokáig, mert innentől kezdve leginkább a vontatottság maradt meg, amit még nehézkes helyszínváltással is tetéznek a fejlesztők. Ha a gépem hibája, akkor bocs!!! A keresősök semmilyenek, a minik szintén, és technikailag sem érzem kereknek ezt a játékot. Persze, a remény hal meg utoljára, egerentyű vagy más okosságok még megborotválhatja szőrös szívemet."
Csak úgy, a semmiből jött a GOGII Games új játéka. Ha tesztelem, biztos nem pakolom fel, de azért egynek talán jó lesz. A grafika és egyéb technikai dolgok nem túl szinpatikusak, a keresősök átlagosak. Szobrokat és állatokat kell pluszban gyűjtögetni, egyébként pedig egy tengerparti városkában garázdálkodnak a kalózok szellemei, és nekünk kell az eltűnt lakókat felkutatni.
Mint mindig, most is komolyan vettem Artschi véleményét, megkerestem az eltűnt embereket, és nyakon csíptem a bűnös polgármestert. Most is fenntartom, hogy inkább az egynek jó kategória, de bőven végig lehet tolni. Logikusan következnek az események, vagyis a tárgyak helye könnyen megjegyezhető. Gyalog is be lehet járni a játékteret, térképre nincs szükség. Ami nagyon nem tetszett, az a láthatatlan úthálózat, ezért vakon kell klattyogni, hogy betaláljunk bizonyos helyekre. Pl. a kikötőben, ahol nincsenek ajtók, és semmi sem jelzi a hajóra vezető utat, vagy a horgászat helyét. A keresősökben 1-2 feladat mindig van, de a tárgyak botrányosan kicsik. Az egyikben egy apró maszatról a falon -legnagyobb döbbenetemre- kínos kattogás után kiderült,  hogy az egy egész szarvas:D A minik közepesek, vannak nagyon könnyűek és persze tekerészősök is, de a skip elég gyorsan tölt, ki lehet bírni a várakozást. A szobrok és állatok meglettek, plakátból 1 hiányzott a végére. Az állatok, szerintem, nagyon nem illenek a játék hangulatához, mert elég vicces, mikor egy templom tetején egy panda trónol. Nem is értem, miért pont ezt a megoldást választották.  Elég sok a duma és a videó, viszont a zene nyugis, azt szívesen hallgattam. Említésre méltó ötlet, humor még nyomokban sem fedezhető fel, nekem 5 pontot ér ez a játék.
Rapidfileshare 
Fileom
HOG-KALAND rovat
Bétás szöszi: "Nem vártam sokat az unalmas bevezető után, de a Tiki's Lab mégis elvarázsolt. A toronyba lépve egy vidám macsek várt, zseniális keresősök, kelléktáras tárgyegyesítések és bőven elviselhető minik társaságában. Lehet, hogy a grafika nem a legbravúrosabb, mégis szerethető az egész, és a macskatalpak összelapátolása sem terhes, mivel bárhol, még HOS-ban/ben is előfordulnak. Összesen 39-et írnak, de gondolom, sokkal több lesz, mert már eddig is kb. 30 lett, amit majd el is vásárolhatunk."
Csupa meglepetés most nekem ez a játék, és zömmel kellemes. Csak a "vidám macsek" okozott csalódást, mert az egy állandóan pofázó, idegesítő dög. Nem is értem, mi fantáziát láttam előzetesen benne. Lehet, ha jobb az angolom, másképp gondolnám?
A történetről annyit, hogy két, egymással rivalizáló tesó vezetget bennünket a titokzatos toronyban, és elég nehéz kiigazodni közöttük, ahogy haladunk felfelé. Az eleje nem túl izgi, de aztán kezdtem belejönni. Ez nagyrészt a különleges és tartalmas keresősöknek tudható be, mert rengeteg ötlettel és humorral vannak tele. Keveset tudtam megjegyezni, de a tüköképétől égnek álló parókás koponyán bexartam, és tök jók a szellemek is, akik tárgyakat kérnek, pl. gyógyszert fejfájásra. Ezen kívül rengeteg nyitogatható fiók, szekrény, liftező tárgyak dobják fel ezeket a részeket. Van, amelyikkel 4x is új cuccok érkeznek, mert alapból iszonyat sok mindent kell begyűjteni. A minik is elég könnyűek, a skip viszont baromi lassan tölt, néhány megoldást ennek köszönhetek.
És akkor jöjjön a második meglepi. Ahogy haladunk a toronyban, beérünk egy kórház féle helyre. Akkor kezdett derengeni, hogy én ezt már tutira láttam. Rákerestem, és valóban, 1 éve teszteltük a Spirit Seasons 2: The Tower című bétát, ahol rögtön a kórházba rontottunk, mert arról írtam egy lelkes beszámolót, vicces műtőkről és műtétekről. Innen már szárnyal a játék, baromi ötletes és egyedi feladatok, majd a vége felé egy folyosórendszerbe jutunk. Ahogy haladunk, jönnek a tárgyak, és elég sokat kell agyalni, mire minden a helyén lesz. Ugyanez a szitu a végén, képekkel a festészet jegyében, majd a torony tetején választani kell, kiben bízunk. Talán jól döntöttem, a torony leomlott, én pedig egy tuti élménnyel lettem gazdagabb.
Az időben ugrálós részt sem akarom kihagyni, mert azt is nagyon szerettem. Egy óra segít át egyik helyről a másikra, és madár helyett egy vicces hal kakukkol. Egy váza leesését is megakadályozhatjuk, mert a másik időben párnát kell a padlóra tenni, hogy ne essen nagyot. Ott volt egy bénázásom is. Az asztalba van bevésve az egyik pénzes doboz kódja. Az asztal közelije bezárult, és én azt hittem, fel kellett volna írni a kódot előre. Na, azt a tekerészést, mire kinyitottam, hát, ne tudjátok meg! Aztán valamiért megint dimenziót váltottam, és ott virítottak a jelek. Amúgy is humoros ez a játék, de én még pluszban is elszórakoztattam magam:D Még eszembe jutott a skrizofén szobrász is a fantasztikus alkotásaival, de ezt már tényleg nem részletezem.
A macskatalpakból 100 van, és nagyon ötletesen helyezték el őket, Vannak olyanok, amiket kódos fiókokból szedünk ki, keresősben is sok van, sőt még a folyosó padlóját, oldalát is meg kell bontani. Nem is hittem el, de a végére meglett mind a 100. A vásárlás nem túl érdekes, az akár ki is hagyható, sőt, fura, hogy full pénzen se lehet mindent megvenni. Összességében csak az a hülye macska és a sok duma vesz el az értékéből, nekem egy akkora 8-ast  ér, ami már majdnem 9.


 
Firedrive
Rapidgator
Depositfiles
Filefactory
HOG-KALAND rovat

Fontos!

Ha döglött linket találsz, írj a fórumba, ha nem működik egy játék, a PC-dokiba. Előbbire biztos találok megoldást, az utóbbinál pedig lelkesen próbálkozom majd a többiekkel együtt:)

Éljen a nyári Miki!

Magyarítás

Nézzetek be a Magyarítások Portálra, ahol rengeteg játékhonosítást  találtok.

S E G Í T S É G

Szinte minden játékhoz van képes segítség a GAMEZEBO vagy a BIGFISH walkthrough oldalán. Mindkettőn ABC-be szedve találjátok a végigjátszásokat.

2011 legjobb játéka (szerintem)

Letöltés

Uplodable: Lent szürke Slow Speed Download - visszaszámol - fent jobbra kód beírás - piros Download
Firedrive: zöld "continue to file - új oldalon kék "Download file, zárójelben a cucc nagyságával
Turbobit: Regular Download - új oldal - kód - visszaszámol - Fájl letöltése (közben nyitogat hülye oldalakat, zárjátok be)
Hugefiles: Először zöld download, utána kód, majd alul create download link, ami szintén zöld
Rapidfileshare: Regisztrálj be ingyenesen  ITT. Az emiledre kapott linket nyisd meg, utána katt a játék alatti linkre. Nyomd a Free Download gombot (nagy kék). A letöltés limitált, ha van Chaptha, írd be a szavakat, visszaszámol, Create Download Link, következő oldalon kék hosszú sorra katt.
Rapidgator: Slow Speed Download - 2 szó (közben visszaszámol) - Send - Click Here to Download (mielőtt klikkelsz, vedd ki a pipát az alatta lévő "Download with Rapidgator's download manager" elől, ha van)
Uploadable: Slow Speed Download- visszaszámol - felül kód, majd piros download
Filefactory: Slow Download-Download-visszaszámol-alul Download. Itt is van download manager, vagyis ki kell venni a pipát a lap alján.
Rapidshare: Save File to alatt (zöld) Download
Depositfiles: Free Downloading-visszaszámol-2 szót beírni-Continue-Download the File.
Uploaded: Free Download, visszaszámol, kód beírás, alatta download
A letöltő ablaknál ne a megnyitra klikkelj, hanem a mentés lemezre opciót válaszd. A böngésződ eszközök/beállítások menüpontjában van egy rész, ahol beállíthatod, melyik könyvtárba kerüljön a letöltött játék, de választhatod azt is, hogy mindig kérdezze meg, hogy hova szeretnéd az aktuális cuccot tenni. Utána WINRAR progival kitömörítés, a benne lévő exével pedig telepíteni kell. Olyan is van, hogy több részes egy játék. Akkor az összeset le kell tölteni, közös doksiba tenni, és az elsőt kitömöríteni. Onnantól ugyanúgy kell telepíteni, mintha 1 részes lenne, csak ugyanazt a mappát kell betallózni, amikor a telepítési útvonalat kéri. Ha valami nem kerek, írj a fórumba vagy az aktuális játékhoz.

2012. legjobb játéka (szerintünk)

Bolondok Városa
The City of Fools


2013. legjobb játéka(i)

Üzenőfal

  • balbalu (F/53)

    Sziasztok! HŐS aki adja és aki kapja is. Hétköznapi, de ez benne a legszebb. :) Kör......

    ma 21:12
  • wircsi (L/42)

    Egyetértek narggal, az a gyerek biztos nem életlenül lett ilyen! :) Gyurgyalag, Abigél próbálkozott a képzőművészetin, de már az első szűrőn sem jutott át szegény.

    ma 21:00
  • narghile (L/39)

    Gyurgyalag, merülj el a habokban, és gondolj arra, hogy türelmes, kedves és okosan szerető fiókája általában a türelmes, kedves és okosan szerető madaraknak van:))

    ma 20:26
  • gyurgyalag (L/107)

    Megyek is tusolni, baccus, az mindig iszonyat jól esik. Ahogy köll a víznek a zuhanyrózsából -)))

    ma 19:52
  • gyurgyalag (L/107)

    +1 idelent a "kisfiam" képében. Amit végigcsinált és csinál velem, őrületes türelemmel, kedvességgel és okos szeretettel... töröm a fejem régóta egy jelzőn, de nem tudok rá. Viszont elmondhatatlanul sokat számít. -) Na, télleg mingyár bőgök -)

    ma 19:51
  • gyurgyalag (L/107)

    Nagyon nagy, Narg. Képtelen vagyok szabadulni attól a gondolattól, hogy van egy külön őrangyalom odafönt.

    ma 19:47
  • narghile (L/39)

    Ez szuper! Jó kontakt a dokival a legfontosabb. Így jól együtt tudsz vele működni. A főnököd pedig annyira empatikus, hogy az már szinte mesébe illő. Pánikroham kilőve, bátran kémlelheted a jövőt. Te ezt a mellékhatást kaptad a betegségedtől, tényleg mázlista vagy.

    ma 19:30
  • gyurgyalag (L/107)

    Neurológusnál voltam, és nagyon hálás vagyok érte a sorsnak. Pontosan az a tipusú doki, akit végig hiányoltam. Elmondja, milyen helyzetben vagy és mit kell csinálni, és nem kezeli egyszemélyes titokként az állapotod jellemzőit. Hétfőn megyek neuropszichológushoz, annak az eredményével vissza hozzá.

    ma 18:50
  • gyurgyalag (L/107)

    Tényleg jó kis teszt volt -) Fizikailag is meg mindenhogy is. Pl. újra megállapítottam, hogy az én főnököm maga az Aranyember. Azt mondta, gondolkozzak rajta, hogy ha visszamegyek, nem akarnék-e valami könnyű lébecos melót az első héten. Eddig eszembe sem jutott, de komolyan, kishíján elbőgtem magam

    ma 18:46
  • narghile (L/39)

    Madárka, a lelki dolgok mellett ez jó kis teszt. Lehet, rendszeresen be kéne járnod, hogy szoktasd magad. Egyébként van már orvosi rehabod? Neurodokiál voltál? Egyszer említetted, hogy 1 hét múlva mész "normális" dokihoz.

    ma 18:34

Magazinról

Alapítva: 2008.11.15.

Tegnapi látogatók: 486

Látogatók az előző hónapban: 16350

Látogatók a jelenlegi hónapban: 15845

Feliratkozottak: 1176

Magazin helyezése: 7

Szerkesztőség

Tooltip szövege ide jön

Legalább 3 karaktert írj be a kereséshez