Barracks

GTA GTA GTA

Hely: 1. sziget, Fort ***ter támaszpont.
Garázs: Nincs
Elérhető: A játék elejétől a "Conduct Unbecoming" küldetés teljesítéséig.
Megjegyzés: Bent egy pisztoly található, kívül egy Streetfighter motor parkol.

101 Bayshore Avenue

GTA GTA GTA

Hely: 1. sziget, Vice Port
Garázs: 1 férőhelyes
Elérhető: A "Conduct Unbecoming" küldetés teljesítése után.
Megjegyzés: Kívül egy szép rózsaszín műanyag flamingó díszeleg, és éjszaka karácsonyi fények vannak az erkély korlátján. Ha itt szeretnél járművet elmenteni, előfordulhat, hogy a mentés után eltűnik a garázsból a jármű.

The Compound

GTA GTA GTA

Hely: 1. sziget, Phil telepe
Garázs: 1 férőhelyes
Elérhető: A "D.I.V.O.R.C.E." küldetés teljesítése után.
Megjegyzés: A "From Zero to Hero" küldetés teljesítése után $4500 dollárért vehetünk egy Splitz-6 ATV-t a garázs mellett.

The Clymenus Suite

GTA GTA GTA
GTA GTA GTA

Hely: 2. sziget, Vice Point, a vidámparkkal szemben.
Garázs: 3 férőhelyes
Elérhető: A "From Zero to Hero" című küldetés teljesítése után.
Megjegyzés: Ez egy hatalmas villa, gyönyörű panorámával, és belül két emelettel. Ha a földszinti kijáraton megyünk ki akkor az utcára kerülünk, ám ha az emeleten lévő kék nyílba megyünk bele, akkor a tetőn találjuk magunkat. Itt meg is vehetjük a Little Willie nevű helikoptert potom $5000 dollárért. Emellett ha teljesítettük a "White Lies" című küldetést, hátul a dokknál vehetünk $4500 dollárért egy Bovver '64 nevű kétéltű gépet. Ha ez mind nem lenne elég, akkor bármikor megnézhetjük a benti TV-ben az összes küldetés előtti átvezető animációt, ha végigvittük a játékot 100%-ra. Kell ennél több?

GTA
A "Conduct Unbecoming" küldetés teljesítése után válik elérhetővé.
GTA
A játék legelején, a "Conduct Unbecoming" című küldetésig elérhető, majd később az "Over The Top" küldetés teljesítése után kaphatjuk meg újra.
GTA
A "D.I.V.O.R.C.E." című küldetés teljesítése után kapjuk meg.
GTA
A "Havana Good Time" küldetés teljesítése után válik elérhetővé.
GTA
A "Brawn of the Dead" küldetést kell hozzá teljesítened.
GTA
Teljesítsd mind a 8 pályát a "Watersports" versenyen.
GTA
Hi-Roller épület építése Prostitution üzletágban.
GTA
Hi-Roller épület építése Drugs üzletágban.
GTA
Hi-Roller épület építése Protection Racket üzletágban.
GTA
Hi-Roller épület építése Loan Shark üzletágban.
GTA
Hi-Roller épület építése Robbery üzletágban.
GTA
Hi-Roller épület építése Smuggling üzletágban.
GTA
Ha minden üzletágban maximum tiszteletet érsz el, akkor kapod meg ezt a ruhát.
GTA
Az összes fő küldetés teljesítése után válik elérhetővé.

Gyalog

Értelemszerűen először gyalog kezded a játékot. Ez azt jelenti, hogy karaktered nem ül semmilyen járműben, csupán a két lábán áll. A fegyverekkel kapcsolatos funkciók is ide kerültek.

Funkció PSP PS2
Mozgás
Analog Stick
Bal Analog Stick
Kamera forgatása + Analog Stick Jobb Analog Stick
Sprint (1)
Ugrás
Beszállás a járműbe
Következő fegyver
Előző fegyver
Automatikus célzás
Váltás a célpontok közt (2)
Támadás az aktuális fegyverrel
Szabad célzás (3)
+ L3 +
Előre nézés
Hátra nézés + R3
Közelítés (4)
Távolítás (4)
Fénykép készítése (5)
Szünet menü Start
Kameranézet váltása Select

Lábjegyzet:

(1) Ha túl sokáig sprintelsz, karaktered előbb-utóbb elfárad, így pihennie kell egy kicsit. Minél többet futsz, annál nagyobb lesz az állóképességed, de ha teljesíted a mentős küldetéseket, végtelen ideig sprintelhetsz.
(2) Csak automatikus célzás közben lehetséges.
(3) A lenyomás után az R illetve R1 gombokat nyomva kell tartani, majd a bal oldalon lévő Analog Stick segítségével lehet a célkeresztet irányítani.
(4) Csak a fényképezőgép, távcső és mesterlövész puskák célzása esetén lehetséges.
(5) Csak a fényképezőgépnél lehetséges.

Közelharc

Ha puszta kézzel, vagy boxerrel támadsz meg valakit, többféle trükköt is bevethetsz. Fontos, hogy ezekhez először be kell céloznod az ellenfelet. Ezután a következő lehetőségeid vannak:

  • Ha becélzol egy ellenfelet:
    - Erős támadás (2 mozdulat)
    - Gyenge támadás (4 mozdulat)
    - Fogás (Elölről vagy hátulról)
    - Védekezés

  • Ha elölről fogsz meg valakit:
    - Nagyon erős ütés
    - Ütés fejbe és hasba
    - Dobás

  • Ha hátulról fogsz meg valakit:
    - Térdelés a hátba
    - Ütés a fejbe
    - Nyak eltörése

  • Földön fekvő ellenfél becélzása közben:
    - Taposás, Rúgás
    - Ütés
    - Ellenfél felhúzása

  • Hallott ellenfél becélzása közben:
    - Taposás, Rúgás

Biciklizés

Egy másik újítás az eredeti Vice City-hez képest, hogy a játékban akár bicajozhatunk is. Több verseny is van, melyeket kerékpárral kell teljesítenünk, tehát jobb, ha előre begyakoroljuk a vezetését. A San Andreas-szal ellentétben itt nem lehet növelni a kerékpározási képességünket, de ugrani például ismét lehet. A következő gombokat használhatjuk biciklizés közben:

Funkció PSP PS2
Pedálozás
(Nyomvatartva)
(Nyomvatartva)
Gyorsabb tekerés (1)
(Nyomogatva)
(Nyomogatva)
Fék
Fék, Tolatás
Ugrás [Bunnyhop] (2)
Balra nézés
+ Analog Stick balra
Jobbra nézés
+ Analog Stick jobbra
Hátra nézés
+ Analog Stick le
+
Lövés (3)
Leszállás a bicikliről

Lábjegyzet:

(1) A mentős küldetések teljesítésével végtelen ideig lehet gyorsan tekerni.
(2) Ha hosszabban nyomod a gombot, karaktered magasabbra ugrik.
(3) Csak géppisztolyokkal lehetséges. Balra illetve jobbra nézés közben is lehet lőni.

Úszás

Ahogy azt már az Alapok cikkben is részletesen kitárgyaltuk, a Vice City Stories-ban ismét lehetőségünk van úszni.

Funkció PSP PS2
Mellúszás
Analog Stick
Bal Analog Stick
Kamera forgatása
+ Analog Stick Jobb Analog Stick
Hátra nézés + R3
Gyorsúszás
Kimászás a vízből

Beszállás hajóba vagy Skimmer-be

Autóban, Motoron, Hajókon és JetSki-n

A számos jármű mellett néhány újjal is találkozhatunk a Vice City Stories-ban. Ilyen például a hatkerekű kétéltű, a Splitz 6 ATV vagy a gyors vizijármű, a JetSki. A kategória címeként felsorolt négy járműtípusnak nagyjából ugyanazok az irányításai.

Funkció PSP PS2
Kormányzás (1)
Analog Stick
Bal Analog Stick
Gáz
Kézifék
Fék, Tolatás
Lövés (2)
Kiszállás a járműből
Balra nézés + Analog Stick balra
Jobbra nézés + Analog Stick jobbra
Hátra nézés + Analog Stick le +
Duda vagy sziréna (3) L3
Rádióadó váltása
Speciális küldetés elindítása (4) R3
Szünet menü Start
Kameranézet váltása Select

Lábjegyzet:

(1) Motoron hátrahúzás esetén kerekelni, előretolás és fék lenyomása esetén elsőkerekezni lehet.
(2) Motoron és JetSki-n előre is lehet lőni, autóban és hajókon csak a balra illetve jobbra nézés közben.
(3) Sziréna csak a közszolgálati járművek nagy részében van. Ha egyszer megnyomod, bekapcsol. Ha szirénázás alatt nyomva tartod, akkor hangot vált. Ha kikapcsolt állapotban tartod nyomva, akkor dudál.
(4) Bővebben lásd a mellékküldetéseknél.

Helikopter irányítása

Ismét több helikoptert is vezethetünk a játékban, legtöbbjükkel ráadásul versenyeket is teljesíthetünk. Bár konzolon könnyebb a rotoros gépek irányítása, mégis jó ha tisztában vagyunk vele, hiszen nem egy küldetésben lesz rá szükség. Fontos megjegyezni, hogy a Hunter irányítását külön kategóriába foglaltuk.

Funkció PSP PS2
Dőlés (előre, hátra, jobbra, balra)
Analog Stick
Bal Analog Stick
Vízszintes forgás
Emelkedés
Süllyedés
Lebegés
--- L3
Tüzelés a gépágyúval (1)
Kiszállás a helikopterből
Rádióadó váltása (2)
Speciális küldetés elindítása (3)
R3
Szünet menü Start
Kameranézet váltása Select

Lábjegyzet:

(1) Csak a Little Willie és Sea Sparrow esetében működik.
(2) A Hunter-en kívül csak a VCPD Maverick nem rendelkezik zenét sugárzó rádióval.
(3) Csak az "Air Rescue" mellékküldetés esetében működik, de a "Vice Sights" illetve "Fire Copter" feladatok deaktiválására is használható.

Repülés

A játékban két repülő van: a Skimmer és a Biplane. Ezeknek külön irányításuk van, bár kicsit hasonlít a helikopterekéhez.

Funkció PSP PS2
Süllyedés
Analog Stick fel
Bal Analog Stick fel
Emelkedés
Analog Stick le
Bal Analog Stick le
Balra dőlés
Analog Stick balra Bal Analog Stick balra
Jobbra dőlés
Analog Stick jobbra Bal Analog Stick jobbra
Balra fordulás (Biplane)
Jobbra fordulás (Biplane)
Gáz
Lassítás
Kiszállás a gépből
Rádióadó váltása
Speciális küldetés leállítása (1) R3
Szünet menü Start
Kameranézet váltása Select

Lábjegyzet:

(1) Ha éppen verseny alatt vagy a repülővel, ezzel állíthatod le a versenyt.

Rhino tank irányítása

Természetesen a Vice City Stories-ból sem maradhatott ki a Rhino tank. Ha tankot vezetsz, a következő lehetőségeid vannak az irányításra:

Funkció PSP PS2
Kormányzás
Analog Stick
Bal Analog Stick
Gáz
Kézifék
Fék, Tolatás
Löveg irányítása Jobb Analog Stick
Lövés az ágyúval
Kiszállás a járműből
Balra nézés + Analog Stick balra
Jobbra nézés + Analog Stick jobbra
Hátra nézés + Analog Stick le +
Duda L3
"Vigilante" küldetés elindítása
R3
Szünet menü Start
Kameranézet váltása Select

Hunter irányítása

Mivel a Hunter helikopter egy fegyverekkel felszerelt katonai jármű, kissé eltér az irányítása a többi helikopterétől.

Funkció PSP PS2
Dőlés (előre, hátra, jobbra, balra)
Analog Stick
Bal Analog Stick
Vízszintes forgás
Emelkedés
Süllyedés

A Vice City Stories zenéi többnyire a rádióadókon találhatóak. A legtöbb rádióadó megtalálható a két évvel később játszódó Vice City-ben is, de természetesen azok zenei felhozatala is sokat változik 1986-ra. A rádiók műsorait különböző, kitalált és nem kitalált személyek (DJ-k) rendezik, akik sok érdekes információt is elmondanak. A zeneszámok között vicces reklámok és beszédek vannak.

A rádiók műsoraiba főként akkor hallgathatsz bele, ha valamilyen járműben ülsz, de némely autók vagy járművek nem rendelkeznek rádióval. Másik lehetőség a rádiózásra, az Audio menüpont, ahol a hangerőt is be lehet állítani. A rádióállomásokon kívül az egyes bejátszásokban, és a játék introjában is vannak zenék. A rádiókon megtalálható számokat megvásárolhatjuk az iTunes és az URGE rendszeren keresztül. 


V-Rock
DJ: Lazlow, Couzin Ed
Műfaj: Heavy Metal, Hard Rock, Glam Metal

Számlista:

1. Dio - Holy Diver
2. Queensrÿche - Queen of the Reich
3. Kiss - Lick it Up
4. Dokken - Breaking the Chains
5. Autograph - All I'm Gonna Take
6. Accept - Balls to the Wall
7. Scorpions - Rock You Like a Hurricane
8. Krokus - Long Stick Goes Boom
9. Ted Nugent - Stranglehold
10. Ratt - Round and Round
11. Judas Priest - Electric Eye
12. Mötley Crüe - Looks that Kill
13. Quiet Riot - Metal Health (Bang Your Dead)


FLASH FM
Műfaj: Pop
DJ: Teri (Szinkronhangja: Zan Aron) & Toni (Szinkronhangja: Maria Chambers)

1. Laura Branigan - Gloria
2. Rick Springfield - Human Touch
3. INXS - The One Thing
4. Philip Bailey - Easy Lover
5. Scandal - The Warrior
6. Alison Moyet - Love Resurrection
7. Alan Parsons Project - Games People Play
8. Hall & Oates - Family Man
9. Pat Benatar - Love is a Battlefield
10. Nik Kershaw - Wouldn't It Be Good
11. Phil Oakley & Giorgio Moroder - Together in Electric Dreams
12. Talk Talk - It's My Life
13. Missing Persons - Destination Unknown
14. Wang Chung - Don't Let Go
15. Gino Vannelli - Appaloosa
16. Genesis - Turn It On Again
17. Blancmange - Living on the Ceiling
18. Paul Young - Come Back And Stay


Emotion 98.3
Műfaj: Romantikus Dalok
DJs: Lionel Makepeace (Szinkronhangja: Steve Stratton) & Fernando (Szinkronhangja: Frank Chavez)

1. The Motels - Only the Lonely
2. 10CC - I'm Not In Love
3. Quarterflash - Harden in My Heart
4. Toto - Make Believe
5. Elkie Brooks - Fool If You Think It's Over
6. The Passions - I'm In Love With a German Film Star
7. Foreigner - I Want To Know What Love Is
8. The Assembly - Never, Never
9. Pat Benatar - We Belong
10. The Pretenders - Private Life
11. Phil Collins - In The Air Tonight
12. Roxy Music - Avalon
13. Eddie Money - Baby Hold On
14. Rainbow - Stone Cold
15. Giuffria - Call to the Heart
16. Art of Noise - Moments in Love
17. Dan Hartman - I Can Dream About You


FRESH 105 FM
Műfaj: Old School Hip Hop, Electro
DJ: Luke Campbell

1. Afrika Bambaataa & The Soul Sonic Force - Renegades of Funk
2. Jonzun Crew - Pack Jam
3. Run D.M.C. - It's Like That
4. Planet Patrol - Play At Your Own Risk
5. The Egyptian Lover - Egypt, Egypt
6. Art of Noise - Beat Box
7. Man Parrish - Boogie Down Bronx
8. Rock Master Scott & The Dynamic Three - Request Line
9. Midnight Star - Freak-A-Zoid
10. Whodini - Freaks Come Out At Night


Paradise FM
Műfaj: Post-Disco
Hang: Leslie Segar

1. Unlimited Touch - I Hear Music In The Streets
2. Plunky and the Oneness of Juju - Everyway but Loose (Larry Levan Remix)
3. Geraldine Hunt - Can't Fake The Feeling
4. Raw Silk - Do It To The Music
5. Jimmy Bo Horne - Is It In
6. Exodus - Together Forever
7. Jackie Moore - This Time Baby
8. Class Action - Weekend
9. Gwen Guthrie - It Should Have Been You
10. Thelma Houston - You Used To Hold Me So Tight
11. Sister Sledge - Lost In Music (Special 1984 Nile Rodgers Remix)
12. Donald Bryd - Love Has Become Around
13. Change - Glow of Love


VCFL - Vice City For Lovers
Műfaj: Soul, Quiet Storm
DJ: Pat Floyd

1. Marvin Gaye - Sexual Healing
2. Earth, Wind & Fire - Fantasy
3. Hot Chocolate - It Started With a Kiss
4. Rick James - Mary Jane
5. The Commodores - Nightshift
6. Wally Babarou - Mambo
7. Barry White - I'm In Ecstasy When You Lay Down Next To Me
8. Sylvia Striplin - You Can't Turn Me Away
9. Roy Ayers - Everybody Loves The Sunshine
10. Keni Burke - Risin' To The Top
11. Teddy Pendergrass - Love TKO


THE WAVE 103
Műfaj: New Wave, Synthpop
DJs: Adam First (Szinkronhangja: Jamie Canfield) & Trish Camden (Szinkronhangja: Anouchka Benson)

1. Human League - Love Action (I Believe In Love)
2. Thompson Twins - Love On Your Side
3. Depeche Mode - Everything Counts
4. Blondie - Heart Of Glass
5. Frankie Goes To Hollywood - Relax
6. ABC - How To Be a Millionaire
7. New Order - Blue Monday
8. Japan - Quiet Life
9. Kajagoogoo - Too Shy (Midnight Mix)
10. Heaven 17 - Penthouse and Pavement
11. Howard Jones - Like To Get To Know You Well
12. The Cure - A Forest
13. A Flock Of Seagulls - Space Age Love Song
14. Yazoo - Don't Go


Radio Espantoso
Műfaj: Latin Jazz
DJ: Frank Rodriguez, Hector Hernandez

1. Ray Barretto - Acid
2. Pete "El Conde" Rodriguez - I Like It (I Like It Like That)
3. Tito Puente - Oye Como Va
4. Bobby Valentin - Mi Ritmo Es Bueno
5. Celia & Johnny - Quimbara
6. Hector Lavoe - Mi Gente
7. Eddie Palmieri - Revolt La Libertad Logico
8. Willie Colon - El Malo


Vice City Public Radio (VCPR)
Műfaj: Beszélgetés

A Vice City Public Radio egy beszélgetős rádióállomás, melyen számos, az amerikai társadalmat kiparodizáló műsor található. 1986-ra, az eredeti GTA Vice City idejére a rádióadó egyetlen műsorrá alakul át, amely a Pressing Issues nevet kapja. Bár a rádió nevében benne van, hogy Vice City, az egész államban sugározzák adásait. Két szpíkere:

- Jonathan Freeloader (Hangja: Pat Olsen)
- Michelle Montanius (Hangja: Kelly Guest)

Műsorok:

  • Pressing Issues
  • New World Order
  • Bait and Switch with Larry Joe and Bobbie Ray
  • Gordon Moorehead Rides Again
  • The Time Ranger

Los Cabrones

Kép a tagokról
Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Umberto Robina
A banda nemzetisége: Kubai, Latin-Amerikai
Az általuk használt jármű: Cuban Hermes
Fegyverük: Pisztoly, Mac-10
Terület: Fő sziget, Little Havana
Rivális banda: Cholos

Ők a kubai banda, akik a Vice City-ben is szerepelnek, bár itt még a Los Cabrones nevet viselik. Umberto Robina a banda feje, Little Havana területén szeretnének egy kisebb birodalmat kiépíteni. Nagy ellenségük a Cholos banda, akikkel számos összecsapásra is sor kerül a játék során. Ennek oka, hogy a Little Havana területét uraló Cholos banda egyre jobban terjeszkedni akar, amit a Los Cabrones nem néz jó szemmel.

Vic Vance jó barátja Umberto-nak, és több küldetést is végre kell hajtanunk neki. A Los Cabrones tagjai fehér alapon sárga lángmintás Hermes-ben járnak, és kedvenc fegyverük a pisztoly.

Cholos

Kép a tagokról
Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Ismeretlen
A banda nemzetisége: Latin-Amerikai
Az általuk használt jármű: Cholo Sabre
Fegyverük: Baseball ütő, Pisztoly, Mac-10
Terület: Fő sziget, Little Haiti
Rivális banda: Los Cabrones, Vance Family

A Cholos tagjai rendkívül ellenségesek velünk, és a Los Cabrones bandával szemben. A Vice City Stories idején ők a legnagyobb bűnszervezet Little Havana, és Little Haiti városrészekben. Számos téren támadják őket - Phil Cassidy például a virágzó fegyverkereskedelmük ellen harcol, a Trailer Park Mafia pedig sok más tettüket nem nézi jó szemmel.

A játék története alatt egyre több lesz a Los Cabrones tagok száma, és talán ez jelenti a legnagyobb veszélyt a Cholos bandának. A két banda közt véres harcok törnek ki a területért. Mikor a Cholos megpróbálja megölni Alberto Robinát, a Los Cabrones végső csapást mér a Cholos bandára: az egyik raktárépületüket földig rombolja. Ezt követően 1986-ra, a Vice City idejére létszámuk oly mértékben lecsökken, hogy már nincsenek is jelen a játékban.

Sharks

Kép a tagokról Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Ismeretlen
A banda nemzetisége: Egyéb
Az általuk használt jármű: Gang Rancher
Fegyverük: SMG, Mac-10, M16
Terület: Mindenütt, ahol van házuk, de főként Keleti sziget, Vice Point.
Rivális banda: Bikers, Vance Family

Ez az agresszív banda a keleti szigeten tevékenykedik, főleg Vicepoint-ban, és a North Point Mall környékén láthatjuk őket. Főleg védelmi pénz beszedésével foglalkoznak, számos házuk van a területükön, melyeket később elfoglalhatunk. Bandaháborúkat folytatnak a motorosokkal, akik szintén több kereskedelmi ágazatban is tevékenyen részt vesznek.

Nagy, piros csíkos terepjárójuk jellegzetes, területükön csak felfegyverkezve érdemes sétálgatni. A Sharks banda egyébként az 1986-os Vice City-ben megtalálható "Streetwannabes" banda elődje.

Bikers

Kép a tagokról Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Mitch Baker
A banda nemzetisége: Kelet-Európai
Az általuk használt jármű: Freeway, Biker Angel
Fegyverük: Pisztoly, Tec-9
Terület: Fő sziget, Downtown, bár ahol házuk van, ott is találkozhatunk velük.
Rivális banda: Sharks, Vance Family

A Vice City-ből már jól ismerhetjük ezeket a kitetovált, nagy darab, bőrdzsekis motorosokat. A Vice City Stories-ban a Sharks bandával harcolnak folyton a házaikért, és ha beléjük kötsz, nem haboznak lőni. Ők is sok épületet birtokolnak, melyeket mind el kell foglalnunk a játék végigviteléhez.

Trailer Park Mafia

Kép a tagokról Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Marty J. Williams
A banda nemzetisége: Amerikai
Az általuk használt jármű: Bobcat, Quad
Fegyverük: Baseball ütő, Pisztoly
Terület: Fő sziget, Trailer Park (a leendő Sunshine Autos területe körül)
Rivális banda: Cholos

A Trailer Park Mafia igazi amerikai rosszfiúkból áll, és Marty J Williams vezetésével remekül megy nekik az üzlet. Alkohol-kereskedelemmel, prostitúcióval és illegális versenyek szervezésével foglalkoznak. A befolyásuk Victor jópár küldetést megcsinál nekik, ám a "D.I.V.O.R.C.E." című misszió során Vic megöli Marty-t. Ezután Victor és Lance megszerzik a Trailer Park Mafia üzleteit, és a bandának ezzel véget vetnek.

Tagjaikat nem igazán látni az utcákon, csupán néhány küldetés erejéig láthatjuk őket. Trikót, farmert, baseball sapkát viselnek, felsőjükön a Confederate zászló látható.

Mendez Cartel

Kép a tagokról Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Armando Mendez, Diego Mendez
A banda nemzetisége: Latin-Amerikai
Az általuk használt jármű: Sentinel XS
Fegyverük: AK-47, SMG, Mac-10
Terület: Prawn Island
Rivális banda: Vance Family

A Mendez Cartel egy erős és befolyásos, kokain-kereskedelemmel foglalkozó bűnszervezet, melynek Armando és Diego a fejei. Már a 70-es évek vége óta létezik. Többek közt ők szolgáltatnak drogot a hadsereg néhány felső rangú tisztje számára, ahogy Jerry Martinez-nek is (mint tudjuk, mindenki korrupt).

Diego és Armando egy hatalmas villával rendelkezik a Prawn Island területén, de a banda tagjait nem lehet látni az utcákon (A multiplayer mód Gang War részlegében viszont ki lehet választani a "Mendez Gang" bandatagokat). A villát 1986-ra már elfoglalták a későbbi Sharks banda tagjai. A Vice City-ben a Mendez Cartel már feledésbe merült, mert Victor Vance leszámolt a banda vezéreivel 1984-ben.

Vance Family

Kép a tagokról Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Victor Vance, Lance Vance
A banda nemzetisége: Egyéb
Az általuk használt jármű: Nincs
Fegyverük: AK-47, Mac-10
Terület: Mindenütt
Rivális banda: Cholos, Sharks, Bikers, Mendez testvérek

A Grand Theft Auto Vice City elején, és az egész Grand Theft Auto Vice City Stories-ban fennáll a Vance Family nevű bűnszervezet, melynek vezetői Lance és Victor. Miután Victort kirúgják a katonaságból, valamit ki kell találnia, hogy pénzt keressen beteg testvére, Pete gyógyítására. Kénytelen lesz megismerni Vice City alvilágát, és testvére rábeszéli egy drogkereskedelem beindítására.

Victor a történet során számos bandával összetűzésbe kerül, és több házat is elfoglal, melyekben különböző üzleágakat indít el. 1986-ra, a Vice City történetére a banda hírneve már nem akkora, mint két évvel korábban. A bűnszervezet végső megszűnését Victor Vance megölése jelenti, amikor is egy drogátadás során Diaz emberei leszámolnak főhősünkkel. Lance-t később Tommy Vercetti öli meg.

White Stallionz

Kép a tagokról Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Ismeretlen
A banda nemzetisége: Kelet-Európai
Az általuk használt jármű: Freeway, Wintergreen
Fegyverük: Pisztoly, Baseball ütő
Terület: White Stallionz bár, Little Haiti
Rivális banda: Vance Family

Kissé homoszexuális beállítottságú motorosokból áll ez az érdekes banda. Az utcákon nem láthatjuk őket, és tulajdonképpen csak a "The Bum Deal" nevezetű küldetés során találkozhatunk velük. A küldetés előtt Bryan Forbes elküld minket a White Stallionz bárba, mondván, hogy ott nagy mennyiségű drogot szeretnének venni. Amikor a Vance testvérek megérkeznek, a motorosok megtámadják őket.

Ezek voltak a főbb bandák, csoportok, melyek a játékban mérvadó szerepet játszanak. A most következő néhány csoportra nem igazán felel meg a "banda" kifejezés, de mégis csoportban vannak jelen az utcákon, éppen ezért a bandákhoz sorolhatnánk be őket.

Patrol Invest Group

Kép a tagokról Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Nincs
A banda nemzetisége: Egyéb
Az általuk használt jármű: Baggage Handler
Fegyverük: Pisztoly
Terület: Egész Vice City
Rivális banda: Sharks

A Patrol Invest Group (ismertebb nevén P.I.G.) egy magánjellegű biztonsági őrszolgálat Vice City-ben. Nincs akkora hatalmuk, mint a rendőröknek, de ha bármilyen kisebb kihágást tapasztalnak az utcákon, azonnal lőnek. Többnyire a gazdagabb, vagy forgalmasabb területeken találkozhatunk velük, mint a reptér, bevásárló központ, vagy éppen a Starfish Island. Csopotokban ritkán láthatjuk őket, főként egyedül járkálnak az utakon. Külön járművel nem közlekednek, bát az Escobar International Airport területén gyakran Baggage Handler-t vezetnek. Két évvel később, a Grand Theft Auto Vice City-ben már elkezdtek bűnözni is, és kialakul egy kisebb csoportjuk is, a DBP Security.

Golfosok

Kép a tagokról Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Nincs
A banda nemzetisége: Egyéb
Az általuk használt jármű: Caddy
Fegyverük: Golfütő
Terület: Leaf Links golfclub és környéke
Rivális banda: Nincs

Csoportokban beszélgetnek a golfklub környékén. Ha megtámadod őket, vagy el akarod lopni a golfkocsijukat, akkor nem restek visszatámadni. Alapvetően békés csoport, nem ártanak senkinek.

Hadsereg

Kép a tagokról Leírás

Fontosabb adatok

Bandavezér: Sgt. Jerry Martinez
A banda nemzetisége: Egyéb
Az általuk használt jármű: Patriot, Barracks OL, Rhino, Hunter
Fegyverük: M16
Terület: Fő sziget, Fort ***ter támaszpont
Rivális banda: Nincs

A játék elején barátunknak tekinthetjük őket. Hat csillagos körözésnél a katonaság fog ránk vadászni, és akár tankokat is bevetnek ellenünk. Vezetőjük Jerry Martinez, aki a játék elején ki is rúg minket a hadseregből. Onnantól fogva nem ajánlatos a Fort ***ter területét látogatni, hacsak nem viselünk Army Fatigues ruhát.

Kéz

Kép a játékból
Ikon
A fegyver neve, leírása
Ököl [Fists]

Az alap "fegyverünk", mely mindenhová elkísér minket. Ha épp nem rendelkezel egy fegyverrel sem, akkor ez az ikon jelenik meg a jobb felső sarokban. A továbbfejlesztett harcrendszernek köszönhetően többféle manővert is bevethetünk egy-egy bunyó során. Ezekhez a kombinációkhoz lásd az "Irányítás" cikket!

Boxer [Brass Knuckles]

Ugyanazokkal a tulajdonságokkal rendelkezik, mint az öklünk, csak egy kicsit nagyobb sebzést ad, így kevesebb ütésből is földre küldhetjük az ellenfelet. Az előbb említett kombinációk a boxerre is érvényesek.

Közelharci fegyverek

Kép a játékból
Ikon
A fegyver neve, leírása

Kés [Knife]

A Vice City-ben szerepelt először, de itt is megtalálható. Viszonylag nagy sebzéssel rendelkezik, közelharci fegyvernek megfelelő. Miután az ellenfél már a földön fekszik, csak ütni lehet, vágni nem.

Pillangókés [Butterfly Knife]

A pillangókést most láthatjuk először a Grand Theft Auto sorozatban. A késhez hasonló, de sebzése kisebb. Stonewall J boltjában meg is lehet venni, de az utcáról is beszerezhetjük.

Baseball ütő [Baseball bat]

Már a Grand Theft Auto III-ban is jelen volt ez a közelharci fegyver. Az alumínium ütő segítségével néhány ütéssel végezhetsz az ellenfeleddel. Éppen ezért több banda is előszeretettel használja.

Balta [Fire Axe]

A Liberty City Stories-ban találkozhattunk először ezzel a kis, ám annál hatékonyabb fegyverrel. Tulajdonságában hasonlít a késhez, és igen durva henteléseket végezhetünk vele.

Kampó [Gaff Hook]

Egy bot, kampóval a végén. Sebzése nem túl nagy, és sajnos csak ütni tudunk vele. Csak akkor használjuk, ha nincs semmilyen más fegyver a közelünkben, egyébként nincs értelme. Kissé hasonlít a San Andreas-ban megismert botra.

Machete [Machete]

A klasszikus bozótvágó kés Vice City Stories-ból sem maradhatott ki. Rendkívül hatékony, és nagy sebzésének köszönhetően könnyedén rendet tehetünk vele egy nagyobb csapat közt is.

Katana [Katana]

Másnéven szamurájkard. Nagy sebzéssel rendelkezik, akár az ellenfeleink fejeit is levághatjuk vele. Közelharc során hatékony eszköz, és talán az egyik legjobb fegyver is a kategóriában.

Golfütő [Golf Club]

Hasonló a baseball ütőhöz, és sebzése is nagy. Értelemszerűen a golfpályán találkozhatunk vele leginkább. A gyilkoláson kívül bármikor golfozhatunk is egyet, az új minijátéknak köszönhetően.

Gumibot [Nightstick]

A rend éber őreinek elmaradhatatlan kelléke. A japán eredetű tonfához hasonlít. Nem túl erős fegyver, lehetőleg ne használjuk.

Láncfűrész [Chainsaw]

Ez a brutális fegyver a Vice City-ben szerepelt először. Akár futás közben is fűrészelhetünk vele, így nagy mészárlásokat rendezhetünk. Vigyázni kell vele, hiszen már a puszta hangja is elriasztja a járókelőket, és felhívja a rendőrök figyelmét.

Robbanószerek / Eldobható fegyverek

Kép a játékból
Ikon
A fegyver neve, leírása
Molotov Koktél [Molotov Cocktail]

Eldobása után minden felgyullad a közvetlen környezetében. Járművek hatástalanítására remek fegyver, sőt még a tankot is likvidálhatjuk vele, ha sokáig dobáljuk. Egyszerre több ember megöléséhez is hasznos.

Gránát [Grenades]

A klasszikus gránát, mely majdnem minden GTA-ban megtalálható. Ha eldobod, felrobban és elég nagy sebzést tud okozni, szóval lehetőleg ne magad alá dobáld.

Távirányítós gránát [Remote Grenades]

Ugyanaz, mint a sima gránát, csak ezt te robbanthatod fel egy távirányító segítségével. Hasznos lehet küldetések közben, ha tudod, hogy merre megy az ellenfél.

Pisztolyok

Kép a játékból
Ikon
A fegyver neve, leírása
Pisztoly [Pistol]
Tár: 17 | Valódi név: Beretta M9

Erről a fegyverről nem kell sokat írni, feltehetőleg mindenki ismeri. Többnyire rendőrök használják, de különféle bandatagoknál is megtalálhatjuk a pisztolyt. Ellentétben az előző részek pisztolyaival, ez a fegyver a Berettára hajaz leginkább.
Equalizer [Equalizer]
Tár: 6 | Valódi név: Colt Python

Nagyban hasonlít a Vice City-ből ismert Python fegyverre, csak itt távcső is van a tetején. Ennek sajnos semmi hasznát nem lehet venni, viszont egy lövésből meg lehet ölni vele egy embert. Nagyon hasznos fegyver, küldetések közben kifejezetten ajánlott.

Géppisztolyok

Kép a játékból
Ikon
A fegyver neve, leírása
Mac-10 [Mac-10]
Tár: 30 | Valódi név: MAC-10

Egy hangtompítóval felszerelt géppisztoly, kis sebzéssel. Tűzharc során lehetőleg erősebb fegyvert használjunk. Egyetlen előnye, hogy futás közben is tüzelhetünk vele.

Scorpion [Scorpion]
Tár: 50 | Valódi név: Škorpion vz. 61

Egy kis méretű géppisztoly, valamivel jobb, mint a Mac-10. Nem túl pontos, viszont futás közben is lehet vele lőni. Szintén új fegyver a GTA sorozatban.

Micro SMG [Micro SMG]
Tár: 30 | Valódi név: UZI

Tűzereje és pontossága elég jó, tűzharc során remek fegyver a gyorsasága miatt. Kisebb csetepatékon jó ha nálunk van egy ilyen, de készüljünk fel, hogy futás közben nem lehet lőni vele.
SMG [SMG]
Tár: 30 | Valódi név: MP5(SD3?)

A géppisztolyok királya. Erős és pontos fegyver, ha tehetjük, ilyennel menjünk nagyobb lövöldözések közelébe. Ez a fegyver nem hiányozhat az arzenálodból.

Mordályok

Kép a játékból
Ikon
A fegyver neve, leírása

Shotgun [Shotgun]
Tár: 1 | Valódi név: Remington Spartan 310 (?)

Ez is klasszikus fegyver a GTA sorozatban. Erős, pontos és viszonylag gyorsan újra lehet tölteni. Kell ennél több?

Lefűrészelt Csövű Puska [Stubby Shotgun]
Tár: 1 | Valódi név: Lupara (?)

A legerősebb mordály az egész játékban, viszont egyetlen hátránya, hogy újratöltése lassú. Nagy szórása miatt hatalmas pusztítást végezhetünk vele egy ellenséggel teli helységben.

Spaz 12 [Spaz 12]
Tár: 7 | Valódi név: Franchi SPAS-12

Nagy tűzerővel rendelkezik, és előnye, hogy nagyon gyorsan lehet vele tüzelni. A legjobb mordály a játékban.

Gépkarabélyok

Kép a játékból
Ikon
A fegyver neve, leírása
M16 [Assault Rifle]
Tár: 30 | Valódi név: M16A1

Rendkívül erős golyószóró fegyver, a katonaság is ezt használja. Ha lövöldözős küldetést vállalsz el, feltétlenül legyen nálad egy ilyen. A többi résztől eltérően, azért nem az M4-es került ennek a helyére, mert az 1984-ben még nem létezett.

AK-47 [AK]
Tár: 30 | Valódi név: AK-47

Ez az orosz fejlesztésű gépfegyver gyengébb, mint az M16-os, viszont pontosabb, és olcsóbb. Tűzharcban rendkívül hatékony mindkettő gépkarabély.

Mesterlövész puskák

Kép a játékból
Ikon
A fegyver neve, leírása
Mesterlövész puska [Sniper]
Tár: 1 | Valódi név: M21

Egy egyszerű és halálpontos mesterlövész puska. Célzóberendezése nem olyan modern, mint a társáé. Akik jól céloznak, és szeretnek mesterlövészkedni, azoknak ajánlott a fegyver - bár az újratöltése nagyon lassú.
Lézeres mesterlövész puska [Laser Sniper]
Tár: 7 | Valódi név: Dragunov SVD

Gyorsan lehet vele tüzelni, erős és modernebb célzóberendezésű puska. A lézer segítségével a távolságot is megbecsülhetjük. Tetőről rendkívül hatékonyan lehet vele likvidálni az ellenfeleket...

Nehézfegyverek

Kép a játékból
Ikon
A fegyver neve, leírása

Lángszóró [Flamethrower]

Akkor érdemes használni, ha sok ellenfél van a közelben. Járművek felrobbantására is remekül használható.

Rakétavető [Rocket Launcher]
Tár: 1 löveg | Valódi név: M72 LAW

Nagyon erős fegyver, egyetlen lövésből szinte bármilyen járművet megsemmisíthetünk vele. Túl közeli célpontokra ne lőjünk, ha nem akarjuk a kórházban végezni.

M249 [M249]
Tár: 100 | Valódi név: M249 SAW

A legerősebb golyószóró fegyver a Vice City Stories-ban. Ha mind a 99 lufit kidurrantottad, egy ilyet kapsz minden rejtekhelyedre.

Minigun [Minigun]
Tár: 500 | Valódi név: M197 Gatling Gun (?)

Nem erősebb, mint az M249, bár sokkal gyorsabb nehézfegyver. Hatalmas pusztításra képes, nagy tűzerejének köszönhetően. Az előző részekkel ellentétben ez a minigun 3 forgó löveggel rendelkezik.

Egyéb tárgyak

Kép a játékból
Ikon
Az eszköz neve, leírása
Kamera [Camera]

Hasznos kis eszköz, a San Andreas-ból ismerős lehet. Célzás közben lehetőségünk van zoomolni is, ám a vele készített fotókat később nem tekinthetjük meg. A városban sehol sem lehet találni, csupán egy küldetés során juthatunk hozzá.

Távcső [Binoculars]

Még egyik GTA-ban sem találkozhattunk távcsővel. Elég messzire lehet vele zoomolni, és néhány küldetésben szükségünk is lesz rá. Igazából nem sok értelme, van, hiszen egy mesterlövész puskával is távolba nézhetünk.

Detonátor [Detonator]

Ha a távirányítós gránátot eldobod, vagy bombát szereltetsz a kocsidba, ez lesz a kezedben. Egy gombnyomás, és bumm... Vigyázz, nehogy magadat robbantsd fel!

Kimaradt fegyverek

Ide azok az eszközök / fegyverek / robbanószerek kerültek, melyeket a játékban nem érhetünk el, mivel a fejlesztők valamilyen oknál fogva kivették a végleges verzióból. Ezeket többnyire a CheatDevice nevű módosítással kaphatjuk meg, de vannak olyan eszközök is, melyeknek csak a textúrája létezik, és a játékban sehogy sem hozhatjuk elő. Lássuk tehát ezeket!

Kép a játékból
Ikon
Az eszköz neve, leírása
Taposó akna [Landmine]

Ezzel a fegyverrel eddig még nem találkozhattunk egyik GTA-ban sem, és nem tudni miért, de a Vice City Stories-ból is kivették a készítők. Csak a CheatDevice nevű programmal kaphatjuk meg. Egyébként teljesen jó működik, csak le kell rakni, aztán aki ráhajt, bumm.
Könnygáz gránát [Teargas]

A végleges verzióból ezt a fegyvert is kivették a készítők. Ugyanúgy a CheatDevice programmal hozhatjuk elő, és érdekessége, hogy narancssárga az ikonja. Eldobása után fekete füst keletkezik, és a közelben mindenki elkezd köhögni. Sajnos a füst eléggé lecsökkenti az FPS számot, ezért nem ajánlott a használata.

Minigun?

A játék textúrái között található, ahol a többi fegyverikon is van. Érdekes módon egy narancs színű minigun-ikon is helyet kapott a textúrafájlok közt. Nem tudni, hogy mit akartak ezzel a fejlesztők, valószínűleg tesztelés miatt hozták létre, csak bent felejtették.

Mobiltelefon

Szintén csak a textúrája létezik, de a dolog érdekessége, hogy a játékban nincs is mobiltelefon (csak csipogó). Ennek ellenére az ikonja, és az egész kinézete is megtalálható a fájlok közt.

Fő karakterek

A Vice City Stories meghatározó egyéniségei, akik az egész játék során fontos szerepet játszanak. Lényegében hozzájuk kapcsolódik a sztori vonala.

Kép a karakterről
A személy ismertetése

Victor "Vic" Vance
Szinkronhang: Dorian Missick

A játék főhőse. Először 1986-ban, a Vice City legelején találkozhattunk vele egy drogbiznisz erejéig, ahol le is lőtték Diaz emberei. 1984-ben, a Vice City Stories alatt Vic egy 28 éves katona és ennek köszönhetően elég jó fizikuma van. Apja a Dominikai Köztársaságban él, az anyja pedig fehérbőrű. Később áthelyezték Vice City-be Jerry Martinez kezei alá, aki rövid időn belül ki is rúgja. Anyja és testvére Lance kábítószerfüggőségben szenvednek, másik testvére Pete pedig asztmában. Victor az első olyan főszereplő a GTA játékokban, akinek nincs priusza, korábban nem bűnözött, ám most a történet alakulása miatt rákényszerül erre.

Lance Vance
Szinkronhang: Philip Michael Thomas

Lance 1984-ben érkezett Vice City városába, miután megtudta, hogy testvérét kirúgták. Ki akarja használni a lehetőséget, és Victor-t szeretné társának a drogbiznisz elindításában. Victor tisztában van a ténnyel, hogy Lance hajlamos ilyen, és ehhez hasonló kétes ügyekbe keveredni, ám valahogy mégis elfogadja az ajánlatot. Lance többek közt Brian Forbes drogdílerrel is felveszi a kapcsolatot, ám róla később kiderül, hogy beépített rendőrként tevékenykedik. Vic segítségével a Vance család egyre fentebb és fentebb kerül a Vice City alvilági ranglétráján, és Victor egyre jobban elmélyül a bűnözésben.

Sgt. Jerry Martinez
Szinkronhang: Felix Solis

Ő az első kapcsolatunk a játék elején. Jerry egy szakaszvezetői posztot betöltő katona a Fort ***ter bázison. Munkáját nem veszi komolyan, folyton Candy Suxxx filmjeit nézi. Victor neki köszönheti, hogy oly hamar ott kellett hagynia a hadsereget, és ezért negatív karakterként tűnik fel a játékban. Jerry-nek több kétes ügye is volt, mint például drog ellopása a Mendez testvérektől, vagy Louise elrablása. A játék végén Victor megöli őt.

Armando Mendez
Szinkronhang: Yul Vazquez

Armando a legbefolyásosabb drogkereskedő Vice City-ben, és testvére, Diego Mendez is benne van a bizniszben, bár az üzleti feladatok nagy részét Armando látja el. Armando magabiztos ember, aki mindig véghez viszi, amit eltervez. Több misszióval megbíz bennünket, de alapvetően ellenségünknek tekinthetjük. A játék vége felé mind vele, mind testvérével le kell számolnunk.

Diego Mendez
Szinkronhang: Ruben Trujillo

Armando Mendez testvére, jobb keze. Csendes, többnyire spanyolul beszélő ember, aki Armandoval együtt Vice City legnagyobb kokain-kereskedelmét irányítja. A Mendez testvérek egy szép nagy villában élnek Prawn Island területén. Diego és Armando viszonya a Vance testvérekkel hamar megromlik, lévén hogy a játék során a Mendez testvérpár főként ellenfélként tűnik fel. Miután megtudja, hogy Vic eltette láb alól a testvérét, Diego egy irodaházban rejtőzik el, bár Victor itt is megtalálja, és megöli.

Ricardo Diaz
Szinkronhang: Luis Guzman

Diaz a város legnagyobb drogkereskedője, és főként kokainban utazik. Egy hatalmas villában él Starfish szigetén, ahonnan kézben tartja a nagyobb bűnügyeket és drogüzleteket. Mivel a Mendez testvérek is kokainkereskedelemmel foglalkoznak, Diaz nagy ellenségének tekinti őket. Diaz Victor segítségét kéri a Mendez testvérek likvidálásában, így a játék során több küldetést is teljesítünk majd neki. Később, 1986-ban Diaz megöleti Victort egy drogüzlet kellős közepén.

Louise Cassidy-Williams
Szinkronhang: Chelsey Rives

Phil Cassidy nővére, és Marty J Williams felesége, akitől egy gyermeke is született. Ki nem állhatja férjét, aki erőszakosan bánik vele. Rákényszerül arra, hogy bűnözzön, hiszen máshogy nem tudná biztosítani a megélhetését és felnevelni gyermekét. Louise több küldetéssel is megbízza Victort a sztori során, és később Vic elkezd kavarni Lousie-zal. Ezt Armando kihasználja, és elrabolja, majd megöli őt.

Másodlagos karakterek

A most következő lista a játék azon személyeit foglalja magában, akik nem kísérik végig az egész sztorit, mégis fontosabb szerepük van abban.

Kép a karakterről
A személy ismertetése

Marty J. Williams
Szinkronhang: Jim Burke

A Trailer Park Mafia vezetője, a játék elején teljesítünk neki küldetéseket. Bandája sokféle bűnös tevékenységet folytat, mint például a prostitúció és védelmi pénzek beszedése. Eléggé részeges, és gyakran bántalmazza feleségét Louise-t, akitől egy gyermeke is született. A dolgok később odáig fajulnak, hogy Marty prostitúcióra akarja kényszeríteni feleségét, miután az elszökik tőle. Ezt a szándékot viszont már Victor sem nézi jó szemmel, és a játék során meg is öli Marty-t.

Umberto Robina
Szinkronhang: Danny Trejo

Már ismerhetjük a Vice City-ből, ahol a kubai banda vezetője, bár a Vice City Stories-ban még Los Cabrones a bandája neve. A játék előrehaladtával számos küldetést kell végrehajtanunk számára, melyek többnyire a Cholos banda ellen irányulnak. Később Phil Cassidy személyével közreműködve együtt segíti a Vance testvérek munkáját. Umberto kicsit nagyszájú másokkal szemben, ám valójában egy gyáva alak, aki cselekedni nem képes.

Phil Cassidy
Szinkronhang: Gary Busey

A Vice City-ből már nagyon jól ismerjük. Régen, Victor-hoz hasonlóan ő is a seregben szolgált, viszont elküldték, fokozott alkoholfogyasztása miatt. Főleg fegyverekkel foglalkozik, van egy fegyverboltja is, ahol olyan nehézfegyvereket is megvehetünk, melyeket az Ammu-Nation boltokban keresve se találnánk. Kifejlesztett egy erős alkoholt is, melynek Boomshine a neve, bár 1984-ben megfogadta, hogy leáll ennek gyártásával. Victor jó barátja, és van két nővére is: Louise és Mary-Jo Cassidy.

Bryan Forbes
Szinkronhang: Dan Oreskes

Bryan Forbes a Vance család egyik jó kapcsolata, akiről később kiderül, hogy beépített DEA ügynök, és le akarja buktatni Vance-éket. A 'Caught as an Act' című küldetésben Lance rájön Bryan besúgó mivoltára, így el kell őt kapnunk, hogy információt szedjünk ki belőle. Miután ez nem sikerül, Victor megöli Forbes-t egy szökési kísérlet után.

Reni Wassulmaier
Szinkronhang: Barbara Rosenblat

Reni egy skizofrén ember, aki Németországból származik és filmforgatással foglalkozik Vice City-ben az Interglobal Film Studios-nál. Már több műtéten átesett, melyek során hol nővé, hol pedig férfivá operáltatta magát. Kissé botrányos erkülcsű személy, aki több karakterrel is kapcsolatba lépett. Miután túl nagy nyomás alá került a Mendez testvérek által, elhatározza, végleg nővé operáltatja magát, és elhagyja Vice City városát.

Gonzalez
Szinkronhang: Jorge Pupo

Gonzalez egy piti drogkereskedő, Juan Garcia Cortez ezredes jobb keze. A "Colonel's Coke" című küldetésben láthatjuk először, majd azután két küldetést is végre kell hajtani számára. Nagy ellensége Ricardo Diaz, aki meg akarja őt öletni. Halála csak 1986-ban Vice City-ben következik be, Tommy Vercetti kezei által.

Phil Collins
Szinkronhang: Phil Collins

Ki ne ismerné a nyolcvanas évek egyik legnagyobb pop sztárját. Phil Collins a Vice City Stories-ban is szerepet kapott. 1984-ben turnéjának következő állomása Vice City városa, ahol Barry Mickelthwaite a menedzsere. Barry korábbi zűrös pénzügyei miatt Phil-t meg akarják ölni, de Victor segítségével ez a próbálkozás meghiúsul. Phil Collins koncertjére $6000 dollár fejében bármikor bemehetünk, miután teljesítettük az "In the Air Tonight" című küldetést, de a rádióban több száma is szerepel.

Barry Mickelthwaite
Szinkronhang: Timothy Spall

Barry, Phil Collins menedzsere a játék során. Többek közt Reni Wassulmaier-rel is kapcsolatba került, és nagy tartozása van egy bizonyos Giorgio nevű embernek. Két küldetés során is segít a Phil Collins elleni merényletek elhárításában, majd főhősünket is felkéri testőri szerepre.

Mary-Jo Cassidy
Szinkronhang: Cathy Trien

A Cassidy család harmadik porontyja. Prostituáltként tevékenykedik, és egy küldetés során találkozhatunk vele, mely során Jerry Martinez-nek kell elvinnünk őt. Ám mire megérkezünk a katonaságra, kirúgnak bennünket, a kocsiban talált prostituált miatt. Miután Lousie elmenekül Marty-tól, Mary-Jo megengedi, hogy egy ideig nála lakjon.

Egyéb karakterek

Ide értelemszerűen a többi karakter kerül. Csak kis szerepet kaptak a játékban, némelyikük csak egy-két átvezető animáció során tűnik fel. Lássuk tehát ezeket a karaktereket.

Kép a karakterről A személy ismertetése

Janet Vance
Szinkronhang: Linda Ashe

Janet a Vance testvérek vér szerinti édesanyja, bár Victor és Lance a nagynénjük kezei alatt nevelkedtek. Ennek oka, hogy Janet súlyos drogfüggőségben szenved, így anyai feladatok ellátására nem képes. Éppen ezért a Vance gyerekek és anyjuk közt nincs túl szoros kapcsolat, és a játékban is csak pár átvezető animáció során lehet találkozni Janet Vance-szel. Már többször megfogadta, hogy leszokik a drogról, de ez sosem sikerül neki.

Javier

Ő Janet Vance újdonsült barátja. Csak egy animáció során láthatjuk, mégpedig a "Snitch Hitch" című küldetés előtti bejátszásban. Javier, csakúgy mint a Vance testvérek anyja, drogfüggőségben szenved.

Mary-Beth Williams

A kis Mary-Beth, Louise és Marty J közös lánya. Alig pár hónapos újszülött, akit jóformán egyedül nevel anyja. Később Louise megszökik vele, és Mary-Jo testvéréhez költözik, ám miután Louise-t megöli Armando, testvére neveli tovább a kisbabát.

Frankie
Szinkronhang: Garth Kravits

Reni Wassulmaier társa az Interglobal Filmstúdióban. Ugyanolyan őrült karakter, mint Reni, ebből adódóan sok hasonlóság van a két személy közt. Reni a 'Colonels Coke' című küldetés bejátszásában kirúgja őt.

Alberto Robina

Csak egy kis időre, de szerepet kapott Umberto Robina apja is a Vice City Stories-ban. Csak a "Papi, Don't Screech" című küldetésben találkozhattunk vele, ahol Vic feladata, hogy a Robina's Café-ba szállítsa az öregurat. Ebben a misszióban fény derült arra is, hogy Alberto szívbeteg.

Spitz

Spitz egy jól ismert filmrendező Vice City-ben, gyarkan forgat különféle témájú filmeket. A játék sztorija során épp egy zombis filmet készít "Mall Menchers" névvel, amihez szüksége van egy beugróra is. Ezt a feladatot látja el Victor, míg Lance megpróbál szerződést kötni vele a droggal kapcsolatban. Spitz később ajánlja főhősünket Reni-nek.

Nem látható karakterek

Az utolsó kategóriába azok a személyek kerültek, melyek nem szerepelnek a játékban, csupán más szereplők említik a nevüket. Ennek ellenére úgy gondoltuk, hogy őket is érdemes cikkbe foglalni.

A személy ismertetése
Pete Vance

Pete a Vance család harmadik fiúgyermeke, akit a játék során nem lesz alkalmunk látni, csupán említést tesznek róla. Mint az feljebb is írtuk, Pete asztmában szenved. Victor azért megy a seregbe, hogy pénzt szerezzen beteg testvére gyógyítására.
Aunt Enid

Ő nevelte fel annak idején a Vance testvéreket, lévén hogy anyjuk súlyos drogfüggőségben szenved. Enid a Vance testvérek nagynénje, és a játék során Victornak sokszor küld üzeneteket a csipogójára.
Giorgio Forelli

Ő sem szerepel a játékban. A "Kill Phil" nevű küldetésben említi meg Barry, hogy több millió dollára van, amit Giorgio adott neki kölcsön. Giorgio ezért bérgyilkosokat küld Barry és Phil Collins fejére, de Vic leszámol a bérencekkel. Giorgio unokatestvére Sonny Forelli-nek, akit a Vice City-ben láthattunk.
Colonel Juan García Cortez

Szintén csak megemlítik a nevét, de a Vice City-ben már jól megismerhettük őt. A "Colonel's Coke" című küldetésben Gonzalez elmondja, hogy Cortez a főnöke. Később, 1986-ban Cortez ezredes Tommy Vercetti segítségét kéri Gonzalez megölésében, mivel elárulta főnökét.

Vice City, 1984. Két évvel járunk a Grand Theft Auto Vice City történései előtt. Tommy Vercetti még javában a börtönpadot koptatja, és a különböző bandacsoportok foggal-körömmel az alvilág vezető pozíciójáért küzdenek. A drogkereskedelem és az erőszak egyre inkább felütötte a fejét a városban. Mindenfelé építkezések vannak, szemmel látható, hogy a bűn városa nemsokára a fénykorát éli…

GTA GTA GTA

Főhősünk, Victor Vance amerikai katonaként tevékenykedik, mikor is áthelyezik Vice City-be, a Fort ***ter légitámaszpontra, Sgt. Jerry Martinez kezei alá. A játék elején egy félreértés következtében Vic-et kirúgják, így új pénzforrást kell keresnie beteg testvére, Pete ápolására. Vic komoly döntés elé néz: felépít egy virágzó birodalmat Lance segítségével, vagy anyagilag teljesen tönkremegy. Bár főhősünk alapjában véve egy jószívű ember, akinek nincs priusza,és távol áll tőle hogy bűnözzön, a sztori azonban megköveteli, hogy egyre több és több ellenféllel számoljon le sikerének elérése érdekében.

Bevezetés

A most következő leírás főként azok számára lehet hasznos, akik talán most játszanak először Grand Theft Auto játékkal. Azért nem Vice City Stories-t írtam, mert nagyjából az összes 3D-s Grand Theft Auto epizód játékmechanizmusa, és alapjai ugyanazok, tehát aki már régóta játszik Grand Theft Auto-val, az bizonyára a Vice City Stories-ban is elboldogul majd. Ezen cikk részletesen bemutatja, hogy mivel kell tisztában lennünk, mielőtt elkezdjük a játékot, hogy mi mire való, hogyan működik a játék maga...

Üdv újra Vice City-ben!

Mint már a játék nevéből is tudni lehet, a Vice City Stories ismét Vice City városába kalauzol el bennünket, méghozzá 2 évvel az eredeti Grand Theft Auto Vice City történései elé. A városban számos épület - mely 1986-ban már kész van - még csak most épül, a bűnözés sem hágott még a tetőfokára. Aki játszott már a Grand Theft Auto Vice City-vel, annak nem lesz nehéz eligazodni a városban, de azért néhány dolog megváltozott. A rövid bevezetők után kezdjük is el a játékmechanizmus tanulmányozását.

Irányítás

A legalapvetőbb dolog, mellyel tisztában kell lennünk a játék megkezdése előtt. Bár a játék folyamatosan tájékoztat minket a gombok funkcióiról (természetesen angol nyelven), mégis jó ha már begyakoroltuk előtte az irányítást. Aki már játszott valamilyen GTA-val PlayStation konzolon, annak nem lesz gondja, hiszen nagyvonalakban ugyanaz a rendszer itt is. Még több részletért nézd meg az Irányítás cikket!

HUD [Head-Up Display]

Mint a legtöbb videojátéknál, a Grand Theft Auto játékoknál is különféle ábrák, feliratok jelzik a játékos adatait, és az egyéb fontos információkat. Ezeket az információt szolgáltató feliratokat hívjuk HUD-nak. A Vice City Stories-ban is többnyire ugyanazokat a dolgokat láthatjuk viszont a kijelzőn, melyek az előző GTA részekben is voltak. Az alábbi képen a HUD egyes részeinek magyar nyelvű megnevezését láthatod, majd a kép alatt minden egyes összetevő részletes leírását olvashatod.

- Életerő

A legfontosabb dolog a játékban, az egészségünket jelző sáv a jobb felső sarokban. A Vice City Stories esetében összesen 100 egységnyi életerővel rendelkezünk a játék elején, melynek a felső szintjét később feltornázhatjuk az "Air Rescue" nevű mellékküldetés teljesítésével. Ha sebződünk, sérülést szerzünk, meglőnek vagy megütnek, értelemszerűen fogy az életerőnk. Nagyon alacsony szintnél a sáv elkezd villogni, majd ha már nullára csökkent az életerő, összeesünk, és megjelenik a szokásos WASTED felirat. Ekkor a legközelebbi kórházban találjuk magunkat, és az összes fegyverünket elveszik. Szerencsére - és ez egy új ficsőr a Vice City Stories-ban - visszavásárolhatjuk az elvesztett fegyvereket $2000 dollár fejében, amit a kórház előtt található lakat ikonba állva tehetünk meg.

Életerőnket a következő módokon növelhetjük:

  • Életerő kapszula felvételével (Maximális életerő)
  • Prostituáltak szolgáltatásait igénybe véve (+50% életerő)
  • Egy mentőautóba beszállva (+25% életerő)

- Golyóálló mellény

Az életerő felett egy ciánkék színű sáv is megjelenik, amennyiben felveszünk egy golyóálló mellényt. Ez a sáv, a golyóálló mellény állapotát jelzi, és így karakterünk sokkal több sérülést kibír. Az életerőhöz hasonlóan a golyóálló mellény akkor csökken, ha lőnek ránk, elgázolnak, vagy megütnek. Vízben való fuldoklás közben és magasról való zuhanás után viszont az életerőnk csökken. A játék elején maximum 100 egységnyi pajzzsal rendelhezhetünk, ám a "Vigilante" bűnüldözős küldetések teljesítése után ez az érték 150-re nő. Érdemes a lövöldözős küldetések előtt egy golyóálló mellényt beszerezni. Vice City-ben sok ilyen van szétszórva a városban, de ha lusták vagyunk keresgélni, $240 dollárért vehetünk is egyet az Ammu-Nation boltokban.

A pajzsunk értékét a következő módokon növelhetjük:

  • Golyóálló mellények felvételével (Maximális pajzs)
  • Golyóálló mellény vásárlásával az Ammu-Nation boltokban (Maximális pajzs)
  • Egy VCPD Enforcer-be való beszállással (Maximális pajzs)

- Pénz

A pénz is nagyon fontos tényező a játék során. Segítségével fegyvereket, pajzsot vásárolhatunk, különböző szolgáltatásokat vehetünk igénybe, mint például a Pay 'n Spray. Az általunk birtokolt pénzösszeget az életerő és a fegyver ikonja alatt láthatjuk, és az érték természetesen gyarapodhat a küldetések teljesítése által. A Vice City Stories-ban számos mód létezik a pénztárcánk "duzzasztására", tehát ezeket most nem sorolnánk fel.

Fegyverek

A jobb felső sarokban láthatjuk az éppen aktuális fegyverünket jelző kis ábrát. A fegyver alatt lévő számok a lőszerek számát, eldobható fegyverek esetében a fegyver mennyiségét jelzik. Ha nincs egy fegyverünk sem, akkor az ököl látható a jobb felső sarokban. A városban számos helyen találhatunk fegyvereket, és a fegyverboltokban is beszerezhetünk néhányat. A fegyverek részletes leírásához nézd meg a "Fegyverek" cikket!

Radar

A képernyő bal alsó sarkában lévő radar nélkül meglehetősen nehéz lenne tájékozódni a városban. A kör alakú mini-térkép segítségével könnyedén nyomon követhetjük jelenlegi helyzetünket, és a közelben lévő fontosabb pontokat. A küldetések során a különféle célpontok, személyek, találkozóhelyek pontos elhelyezkedését is a radar segítségével találhatjuk meg. Miközben valamilyen járművet vezetünk, a könnyebb tájékozódás érdekében minél gyorsabban megyünk, annál nagyobb térképrészletet láthatunk a radaron. A Start gombot lenyomva a teljes térkép tekinthető meg, valamint az egyes jelekhez tartozó jelmagyarázat is itt található. A menüben lévő Display opciót kiválasztva, lehetőségünk van a radart kikapcsolni, de beállíthatjuk, hogy csak a jeleket mutassa.

Körözési szintek

A játékbeli bűnözést a hatóság sem nézi jó szemmel. Már a Grand Theft Auto sorozat legelejétől kezdve van egy úgynevezett körözési szintrendszer, mely a bűnözésünket próbálja korlátozni, ezáltal nehezítve a játékot. Ahogy az előző részekben, úgy a Vice City Stories-ban is csillagok jelzik az aktuális körözési szintet, mely a pénzünk alatt helyezkedik el. Minél több csillagot szerzünk, annál erősebben próbálnak levadászni vagy letartóztatni a rend őrei. A Vice City Stories-ban, maximálisan 6 csillagot érhetünk el, és ha éppen nem köröznek minket, egy csillag sem jelenik meg a pénzünk alatt. Nézzük meg, hogy a bizonyos számú csillagok, milyen következményekkel járnak:

Egy csillagos körözésnél a rendőröket nem érdekli túlzottan, hogy elkapjanak. Bár utánad iramodnak, megütnek és a kocsidból is kirángathatnak, de lőni nem fognak rád. Ha véletlen begyűjtöttél egy csillagot, csak húzd meg magad, vagy menj el kocsival jó messzire, és el is tűnik a körözés.
A két csillagos körözés esetében értelemszerűen több rendőr próbál meg elkapni, és már a fegyverüket is használják ellened. Hiába próbálsz elmenekülni, rendőrautókkal kezdenek el üldözni és megpróbálnak lesodorni az útról. Ha meghúzod magad valamelyik rejtekhelyen, és sokáig nem mozdulsz ki onnan, talán sikerül a két csillagot 1-re csökkenteni, ám gyorsabb, ha mondjuk átöltözöl, vagy átfested a kocsidat.
Amint eléred a három csillagot, egy helikopter is a nyomodba ered, amiből M249-es gépfegyverrel tüzelnek rád. A rendőrök száma növekszik, és néhány titkosügynök is csatlakozik az üldözéshez, akik a VCPD Cheetah járművel elég gyorsan tudnak manőverezni. Az utakon mindenfelé kordonok próbálják megállítani járművedet.
Négy csillagnál a rendőrség beveti a SWAT egységeit, akik a hatalmas, de gyors Enforcer furgonjaikkal könnyedén leszorítanak az útról. Erős fegyvereikkel gyorsan végeznek veled, így nem ajánlatos megállni. A járőrautók még mindig besegítenek az üldözésben, és a rendőrök keréklyukasztókat tolnak ki az autód elé. A helikopterből SWAT kommandósok ereszkednek le kötélen.
Ha eléred az öt csillagos körözési szintet, maga az FBI próbál az életedre törni. Az FBI Rancher és FBI Washington járművekkel remekül tudnak manőverezni, és a kordonokat ezúttal FBI Rancher terepjárók alkotják. Minden terepjáróban 4 FBI ügynök ül, akik azonnal tüzet nyitnak rád az MP5-ös gépfegyvereikkel. Ezen a körözési szinten már egyszerre két helikopter is keringhet a fejed felett.
A maximálisan elérhető, hat csillagos körözési szint esetében Vice City rendfenntartói nem szórakoznak: kivezénylik a hadsereget ellened. Rhino tankok és Barracks OL furgonok árasztják el a várost, az utóbbi járművek kordont is alkotnak. A katonáknál M16-os fegyver van, amivel rendkívül gyorsan végeznek veled. Hat csillagnál akár 3 helikopter is beszállhat a hajszába.

A körözési szint csökkenését a következő módokon érhetjük el:

  • Pay 'n Spray

Vice City városában összesen négy átfestőműhelyet találhatunk. A Pay 'n Spray feliratú garázsokba beállva $100 dollárért megjavítják a járművedet, valamint átfújják annak színét. Ha épp körözés alatt állsz, az átfestés után a meglévő csillagok 20 másodpercig elkezdenek villogni (lentebb látható), és ha ezalatt az idő alatt csinálsz semmilyen bűntényt, a körözési szint lenullázódik - ellenkező esetben visszakapod az eredeti körözésedet.

  • Rendőrcsillagok felvétele

Természetesen a Vice City Stories-ban is rengeteg seriff-csillagot találhatunk a városban, melyek felvételével 1 csillaggal csökkenthetjük a körözési szintet. A csillag felvétele után várnunk kell egy kis időt, hogy ismét megjelenjen a helyén.

  • Öltözék váltása

Ha a körözés alatt sikerül eljutnunk valamelyik rejtekhelyünkre, az ruhánk cserélésével lenullázhatjuk a körözést. Ez csak akkor működik, ha maximum 2 csillagos körözési szinttel rendelkezünk. Magasabb szint esetében egyetlen csillagot sem tüntethetünk el. (Az összes öltözék megtekintéséhez lásd a "Ruhák" cikket!)

  • Játékállás elmentése

Érdekes módon, bármilyen nagy körözési szintet lenullázhatunk, ha valamelyik, mentésre alkalmas helyen elmentjük a játékállást. A rejtekhelyeinkre ráadásul a rendőrök sem juthatnak be. Figyelembe kell venni, hogy küldetés alatt nincs lehetőség mentésre.

A Vice City Stories rendőrei, azon kívül hogy körözési szint esetén az életedre akarnak törni, le is tartóztathatnak. Letartóztatásra csak akkor kerül sor, ha járműben ülve rádnyitják az ajtót, vagy esetleg karaktered a rendőrök közelében kerül a földre. Ilyenkor magabiztosan rád fogják a fegyvert, és a képernyőn megjelenik a BUSTED! felirat. Letartóztatás után a legközelebbi rendőrségre kerülsz, fegyvereid nélkül. Ezeket egy kis pénzmag fejében visszavásárolhatod a korrupt rendőröktől, ha a rendőrség előtt található lakat ikonba beleállsz. Ha egy küldetés teljesítése közben tartóztatnak le, a küldetést elbukod.

Ez a jellegzetes felirat minden GTA-ban megjelenik, ha az életerő nullára csökken. Ekkor főhősünk kifekszik, és rövid idő után a legközelebbi kórház előtt találja magát. Fegyvereinket ugyanúgy elvesztjük, ám a Vice City Stories egyik újításának köszönhetően visszavásárolhatjuk azokat, némi készpénz ellenében. Ha küldetés közben "halunk meg", az adott missziót természetesen elbukjuk.

Mentés

A Grand Theft Auto sorozatban, így a Vice City Stories-ban is csak különböző helyeken, házakban lehet elmenteni a játékállást. Ha tehát menteni akarunk, el kell hajtanunk valamelyik rejtekhelyünkre. Fontos megjegyezni, hogy a küldetések közben nem lehet menteni, tehát minden egyes missziót egyhuzamban kell végrehajtani. A legközelebbi rejtekhelyet a radaron (JEL) jel mutatja, a könnyebb tájékozódás érdekében.

Ha elértél egy rejtekhelyre, vagy valamilyen házba, ahol tudsz menteni, csak állj bele a nagyfloppy ikonba (fentebb látható). Ekkor előjön a PlayStation menüje, ahol pár gombnyomással elmentheted az aktuális játékállást. Mentés után az időhöz 6 óra adódik hozzá, ez az idő a főhősöd alvását, pihenését hivatott szolgálni. Az elmentett játékállásokat a menüből lehet betölteni.

Tipp: Minden egyes teljesített küldetés, vagy feladat után ajánlatos elmenteni a játékot, hiszen ha egy véletlen folytán lefagy a játék, esetleg áramszünet lesz a lakásban, senki sem örül, ha újra meg kell csinálni egy nehéz missziót.

Tipp: A PlayStation Portable [PSP] konzollal rendelkező játékosoknak egy kis előnyük van a mentés terén. Csak nyomd meg a Start gombot, akárhol is vagy, majd kapcsold ki a PSP-det. Ekkor ugyanis a konzol nem fogyaszt energiát, és bármikor bekapcsolhatod, ha folytatni szeretnéd a játékot. Ez a procedúra ráadásul küldetések közben is működik!

- Úszás

Az egyik legnagyobb újítás a Liberty City Stories óta. Főhősünk ezúttal úszni is tud, és jópár küldetésben szükség is lesz erre a képességre. Az úszás nagyjából hasonlít a San Andreas-ban megismert szisztémára, azzal a különbséggel, hogy itt nincs lehetőségünk a víz alá merülni. A fejlesztők arról is gondoskodtak, hogy ne úszkáljunk a végtelenségig.

Amikor ugyanis főhősünk vízbe kerül, az életerőt jelző sáv felett egy sötétkék csík jelenik meg (fentebb látható), mely folyamatosan csökken, amíg vízben vagyunk. Úszás közben gyorsabban, ha egy helyben állunk, lassabban csökken a sáv értéke. Ha viszont teljesíted a "Beach Patrol" nevű mellékküldetést, karaktered akármeddig képes lesz úszni. Nézzük meg az úszáshoz szükséges gombok funkcióit:

Gomb (PSP)
Gomb (PS2) Funkció
Analog-stick Bal analóg-stick
Karakter irányítása, mellúszás
Analog-stick + Bal analóg-stick + Gyorsúszás

Kimászás a vízből
Beszállás a hajóba, repülőbe
+ Analog-stick Jobb analóg-stick
Kamera forgatása
+ R3 Hátra nézés

Megjegyzés: A vízben való tartózkodás közben nem lehet lőni, vagy támadni.

Végszó

Ha átolvastad ezt a cikket, akkor elvileg könnyen tájékozódhatsz majd a játékban. A további információkért nézd meg a többi cikkünket jobb oldalt. Reméljük, hogy a leírások hasznosak lesznek számodra, és segítenek még jobban megismerni a Grand Theft Auto Vice City Stories-t...

A játék borítói Fontosabb adatok



Név: Grand Theft Auto Vice City Stories
Fejlesztő: Rockstar Leeds (PSP)
Rockstar North (PS2)
Kiadó: Rockstar Games
Capcom (Japán)
Platform: - Sony PlayStation Portable
- Sony PlayStation 2
Stílus: Külső nézetes sandbox akciójáték
Játékosok száma: 1 (Single Player)
2-6 (PSP: Wi-Fi Multiplayer)
Hivatalos weboldal: Kattints ide!
Fejlesztés éve(i): 2006
Megjelenési dátumok: PlayStation Portable:
2006. október 31.
2006. november 3.
2006. november 10.
2007. december 6.

PlayStation 2:
2007. március 6.
2007. március 9.
2007. december 6.
Adathordozó: PSP: UMD
PS2: DVD
Értékelések: ESRB: M
BBFC: 18
CERO: Z
OFLC (Ausztrália): MA15+
OFLC (Új-Zéland): R18
PEGI: 18+
USK: 16

A játék előzményei és megjelenése

A Liberty City Stories nagy sikerén felbuzdulva a Rockstar Games 2006 májusában bejelentette, hogy egy újabb PlayStation exkluzív Grand Theft Auto részt kezdtek el készíteni a Sony hordozható kézikonzoljára, Vice City Stories névvel. A Take 2 Interactive eredetileg 2006. október 17. amerikai, és 2006. október 20. európai megjelenési dátumot határolt be a játéknak, de egy kora szeptemberi hivatalos állításban a fejlesztők kijelentették, hogy elhalasztják a Vice City Stories megjelenését, a fenti táblázatban említett időpontokra.

GTA GTA GTA

Majdnem fél évvel később, 2007. február 7-én a Take 2 Interactive egy bejelentéssel lepte meg a nagyközönséget. A Liberty City Stories PlayStation 2 verziója után már sokan számítottak egy esetleges Vice City Stories PS2 portra is, és ez a bejelentés igazat adott a különféle pletykáknak. (A PS2-es verzió megjelenési dátumaiért lásd a fenti táblázatot!) Ez a verzió jobb grafikával, nagyobb látótávolsággal és megnövelt teljesítménnyel rendelkezik; egyik grafikai "újítás" a bloom effekt, mely a közeli és távoli objektumok közti elmosódást garantálja. A grafikai és külcsíni változtatásokon kívül a PlayStation 2 tulajdonosok még néhány új játékmenetbeli tartalommal is gazdagabbak lehettek, ezekről a többi cikkben olvashatsz részletesen.

Történet

Az új epizód ismét Vice City városában játszódik, méghozzá két évvel a Grand Theft Auto Vice City története előtt, azaz 1984-ben. A város nem fejlődött túl sokat, csupán néhány épület és nevezetesség került fel, illetve le, Vice City területéről. Főhősünk, Victor "Vic" Vance ekkor érkezik meg a városba, mint tengerészgyalogos. Felettesei a Fort ***ter támaszpontra helyezték át Sgt. Jerry Martinez kezei alá, így a játék elejét még tengerészgyalogosként kezdjük, katonai egyenruhában és szabad hozzáféréssel a Fort ***ter támaszponthoz. A sztorivonal elején viszont Jerry Martinez kirúg a seregből, így egyedülálló emberként kell folytatnunk pályafutásunkat...

Kapcsolódó cikk: Történet

Újítások

Már az előző PSP-s rész, a Liberty City Stories is rengeteget kihozott a PSP teljesítményéből, de a Vice City Stories-ra ez hatványozottan igaz. Most is egy hatalmas, lélegző nagyvárost kaptunk, tele emberekkel, járművekkel, és számtalan elvégezhető feladattal. A San Andreas óta ismét lehetőségünk van úszni, ami még egy kicsit dob az amúgy sem kis mértékű szabadságérzeten - habár ezúttal a víz alá nem merülhetünk le. A hatóságtól azonban a vízbe menekülés sem ment meg, hiszen a rend éber őrei akár a vízbe is utánunk jönnek.

GTA GTA GTA

Másik nagy újítás az ún. birodalomépítés. A Vice City Stories-ban lévő szisztéma a GTA Vice City ingatlanaiból és GTA San Andreas bandaháborúiból merít ötleteket. A birodalomépítés nagy szerepet játszik a játék során, ugyanis a pályán elszórt számtalan épület közül bármelyiket megvehetjük, vagy elfoglalhatjuk az éppen tulajdonos bandától, aztán elindíthatjuk saját kis vállalkozásainkat több befektetési szinten. Ez nem csak a játék 100%-ra való teljesítéséhez kötelező, de nem kevés pénzt is hoz a házhoz, ha esetleg több épületet birtoklunk.

Kapcsolódó cikk: Birodalomépítés

GTA GTA GTA

Fejlődött a harcrendszer is, - bár a San Andreas féle harcművészeteket már sokkal változatosabb módon püfölhetjük szét ellenfeleinket. Nem elég csak az ütés gombot esztelenül nyomkodni, hiszen többféle trükköt is bevethetünk. Ha ellenfeleinket elkapjuk, lehetőségünk van őt eldobni, avagy eltörni a nyakát – ezzel hamar lezárva az unalmas közelharcot –, de ez persze a fegyveres emberek ellen nem éppen a legjobb taktika.

GTA GTA GTA

A Liberty City Stories-hoz képest grafikai újításokat is tartalmaz a Vice City Stories. Ilyenek például az új animációk, nagyobb látótávolság, kevesebb felesleges gyalogos, összetettebb és szebb robbanási effektek, több jármű, tárgy és változatosabb terep. Mindez a fejlődés sajnos rossz hatással van a betöltési időre, hiszen a GTAPlace tapasztalatai szerint a Vice City Stories sokkal tovább tölt, és több helyen találkozhatunk betöltőképernyővel, mint az előd esetében.

GTA GTA

Zenei aláfestés

Mint az összes többi GTA-ban, a Vice City Stories atmoszférájában is fontos szerepet játszik a zenei aláfestés, és a rádiókon hallgatható zeneszámok. A játék összesen 9 csatornán szerepeltet 105 válogatott zeneszámot a nyolcvanas évekből, melyek közt mindenki megtalálja a maga ízlésének megfelelőt. A zeneszámok listájáról és az egyéb zenei tartalamkról bővebben a Rádiók cikkben olvashatsz.

Kapcsolódó cikk: Rádiók

Multiplayer

Akárcsak az előző PSP-s rész, a Vice City Stories PSP-re portolt verziója is egy remek multiplayer funkciót kapott. A hordozható kézikonzol WiFi-jének köszönhetően ugyanis akár 6 ember is játszhat egymás ellen egyidejűleg. Összesen 10 játékmódban próbálhatjuk ki magunkat a társaink ellen, mindegyik játékmód más-más célt tűz ki számunkra. A játék PlayStation 2-es verziója sajnálatos módon nem támogatja a többjátékos lehetőségeket.

Kapcsolódó cikk: Multiplayer

Elért eredmények

A játékot hasonló felhajtás és siker követte, mint elődjét, a Liberty City Stories-t. A PSP-re készült verzió 86%-ot ért el a MetaCritic nevű weboldalon, a GameRankings pedig 85 százalékot adott neki. Ezzel szemben a PS2 verzió nem örvendett ekkora sikernek, hiszen az IGN által 7,5 pontot, a GameSpot által pedig 7,2 pontot ért el a maximális 10-ből. A játék 2008. március 26-ára már 4,5 millió példányszámban kelt el a Take 2 Interactive felmérései szerint.

A Vice City Stories a következő díjakat érte el a megjelenése óta:

  • Legjobb zenei összeállítás egy játékban PlayStation Portable konzolon (2006) - IGN
  • Legjobb handheld játék (2007) - Golden Joystick Awards
Összegzésként elmondhatjuk, hogy a Rockstar Leeds csapata ezúttal is remek munkát végzett, és a Vice City Stories méltó befejezése a RenderWare motorral rendelkező GTA epizódoknak. Ajánljuk mindenkinek a játék kipróbálását, hiszen aki szeretett játszani a Liberty City Stories-zal, az a Vice City Stories-ban sem fog csalódni.

Cool

 
Kikerült a magazin a Cool Magazinok közé :)

Magazinról

Alapítva: 2007.12.10.

Tegnapi látogatók: 26

Látogatók az előző hónapban: 400

Látogatók a jelenlegi hónapban: 262

Feliratkozottak: 402

Magazin helyezése: 266

Mgazinhoz kapcsolódó cuccok

Már csak 10 Dec 2009 16:04:00 UTC+0200 van hátra míg a GTA magazin 2 éves lesz.

ddsdd

a

Főoldal
Hírek
Képek
Letöltések
Videók
GTA 1
GTA 2
London 1969
GTA III
Vice City
Vice City S.
Liberty City S.
San Andreas
SA:MP
Advance
GTA IV
Chinatown W.

Avatars:





Főszerkesztő:
norbika98

Design:
norbika98
apapoci

Társszerkesztők/
Társtulajok:
Dr.Wolf






Tooltip szövege ide jön

Legalább 3 karaktert írj be a kereséshez