The Formula 1 Widget
requires Adobe Flash
Player 7 or higher.
To view it, click here
to get the latest
Adobe Flash Player.

Az Egyesült királyság nem adja ki Indiának a Force India csapatfőnökét, igaz, Vijay Mallya bújócskája nem tarthat örökké.

Nem toloncolják ki a Forma-1-es főnököt

Az indiai hatóságok jó ideje szeretnék már bíróság elé állítani a Force India-csapat tulajdonos-főnökeként is ismert Vijay Mallyát a Kingfisher légitársaságot illető csődbűntett és egyéb pénzügyi visszaélések miatt, azonban az egykori milliárdos Angliában, Lewis Hamilton édesapjának volt házában húzta meg magát.

India külügyminisztériuma hivatalosan is kérte Mallya kiadatását az Egyesült Királyságtól, de ezt megtagadták, arra hivatkozva, hogy ugyan hazája mostanra bevonta az üzletember útlevelét, de az az országba való belépésekor még érvényes volt.

A bújócska azért nem tart majd örökké, ugyanis “az Egyesült Királyság tisztában van a vádak súlyával”, ezért készséggel segíti az indiai hatóságokat az ügyek felgöngyölítésében, mondta el a külügyminisztérium egyik szóvivője.

Mallya idén még nem jelent meg Forma-1-es futamon, de a csapatnál bíznak benne, hogy viszontlátják még:

“Megszoktuk már Vijay jelenlétét a versenypályákon, de mindig is sok más elfoglaltsága volt, így a csapat működése szempontjából nincs nagy jelentősége a távollétének. Tudom, hogy keményen dolgozik, hogy az indiai hatóságokkal rendezze az ügyeit, és remélhetőleg hamarosan újra látjuk majd őt a futamokon” – nyilatkozta a csapatigazgató, Otmar Szafnauer.
 

A szerdán megjelent találgatásoknak megfelelően a Red Bull a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjtól versenyzőt cserél: Danyiil Kvjatot a Toro Rossóba “száműzik”, helyére Max Verstappen kerül a nagycsapatnál.

Jó ideje úgy tudni, hogy a Toro Rossónál tavaly bemutatkozott Max Verstappen szerződése szerint a Red Bull csak akkor tarthat igényt a szolgálataira 2016 után is, ha a holland tehetséget 2017-re előléptetik a Red Bull Racinghez.

A Motorsport.com szerdán este már arról írt, hogy az előléptetés jóval korábban, akár a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon is megtörténhet, miután az amúgy is a Toro Rosso-s lefokozásra szánt Danyiil Kvjat a múlt hétvégi Orosz Nagydíjon rajtbalesetet okozott.

f1-russian-gp-2016-daniil-kvyat-red-bull-racing-rb12-crashes-into-sebastian-vettel-ferrari

A szakportál szerint a Red Bullnál úgy látják, hogy Kvjatnak jót tenne, ha a kisebb nyomást jelentő Toro Rossónál összeszedné magát egy kicsit, míg Verstappent kipróbálhatnák “élesben” is.

A Red Bull nem kívánta kommentálni a Motorsport.com felvetéseit, de csütörtök délelőtt hivatalosan is megerősítették, hogy az idény fennmaradó részére az orosz “a számára ismerős környezetben magára találhat”, míg a “kiemelkedő fiatal tehetség”, Verstappen a Red Bull Racingnél tanulhat tovább.
 

A Sauber-csapat kihagyja a Spanyol Nagydíj után Barcelonában rendezendő tesztelést – nincs pénz, nincs fejlesztés, nincs értelme körözgetni.

F1: A Saubernek nem futja a tesztre

A Forma-1-esek két hét múlva, a Spanyol Nagydíj után tartják idei első év közbeni tesztjüket Barcelonában.

A kétnapos gyakorláson a Sauber nem lesz ott, jelentette be a csapat, ugyanis egyrészt nem visznek fejlesztéseket a Spanyol Nagydíjra, másrészt pedig jelenleg nincs megfelelő fiatal pilótájuk, pedig a szabályok előírják, hogy az évi négy tesztnap felét ilyennel kell teljesíteni.

A fő ok természetesen a pénztelenség, a svájci alakulat az idei év elejére igazán nehéz helyzetbe került, a dolgozóikat februárban és márciusban is csak késve tudták kifizetni, két vezető beosztású műszaki szakember is távozott, miközben a főnök-résztulajdonos Monisha Kaltenborn igyekszik befektetőket találni.

A Mercedesnek elege van a csapattal kapcsolatban hangoztatott összeesküvés-elméletekből, nyílt levelet írtak a rajongóknak.

F1: A Mercedes nyílt levélben szólt be a rajongóknak

A Hamilton-drukkerek szent meggyőződése, hogy kedvencüknek azért megy rosszul az idén, mert a Mercedes feltétlenül Nico Rosbergből akar világbajnokot csinálni. Rosberg előnye négy futam után 43 pont a bajnokságban.

Toto Wolff csapatfőnök korábban holdkórosnak nevezte azokat, akiknek a fejében egyáltalán megfordul ilyesmi. Mivel az elméletgyártók ezután sem álltak le, a csapat nyílt levelet írt.

“Az elmúlt idők sikerei nem véletlenül jöttek” – írta a Mercedes. “A belünket is kidolgoztuk azért, hogy ott tartsunk, ahol most tartunk, és ezt csapatként értük el.”

“A srácok mindent együtt csinálnak. És ahogy gyakran mondjuk, együtt nyerünk és együtt veszítünk. Nincs A vagy B csapat itt, mindenki a közös sikerekért dolgozik.”

“Mindig vannak jó és rossz napok, sikerek és vereségek. De mindig csapat maradunk. Azoknak, akik mellettünk állnak, köszönjük.”

“Ami meg a többieket – a gyűlölködőket, a bezzegelőket és az összeesküvés-hívőket – illeti… Ha csak a felüket meg tudjuk győzni arról, hogy miért is dolgozunk, akkor úgy érezhetjük, nagyon is megnyertük ezt a csatát.”
 

Fernando Alonso a tavalyi Magyar Nagydíj óta a McLaren legjobb eredményét érte el Szocsiban. A spanyol szerint mostantól a rendszeres pontszerzés lehet a cél.

F1: Alonso végre fellelkesült a McLarentől

Jó versenyt futott a McLaren az Orosz Nagydíjon, Fernando Alonso a hatodik, Jenson Button a tizedik helyen zárt Szocsiban, azaz dupla pontszerzésnek örülhetett a csapat. Alonso a tavalyi Magyar Nagydíjon szerepelt utoljára ilyen jól, szerinte a vasárnapi volt a csapat valódi tempója.

“Szerencsések voltunk, hogy kimaradtunk a zűrből a második kanyarban, ingyen nyertünk néhány helyet” – mondta Alonso. “Tavaly ilyen helyzetben sokszor nem tudtuk megtartani a pozíciónkat, de a mai nap más volt.”

“Megvolt a tempónk, a verseny ötödik leggyorsabb köre a miénk lett. Az autó folyamatosan javul, mostantól folyamatosan a pontszerzést célozhatjuk.”

Utoljára a tavalyi Magyar Nagydíjon szerzett mindkét McLaren pontot, de Button azért nem ájult el a versenytől. “A tempó tényleg nem volt rossz, de az előzések valahogy nagyon nehezen mentek” – fogalmazott az angol.

A McLaren valószínűleg annak sem örül igazán, hogy Alonso hatodik lett ugyan, de az első helytől annyira messze volt, hogy körhátránnyal ért célba.
 

Az Orosz Nagydíjon Lewis Hamilton a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone, sőt talán egyenesen segítségével úszta meg a rajtbüntetést.

F1: Ecclestone miatt nem sorolták hátra Hamiltont

A címvédő Lewis Hamiltonnak az Orosz Nagydíj időmérőjén Sanghajhoz hasonlóan motorhibája adódott, a Q3-ban már nem futott, a 10. helyre sorolták.

Ez is veszélyben volt azonban, hiszen az erőforrás javítása, részelemeinek cseréje esetleg további büntetéssel járt volna. A Mercedesnek a csapat angliai központjából repülővel kellett hozatnia a korábbival megegyező specifikációjú alkatrészeket az üzemanyagrendszerhez, az eltérő elemek használata ugyanis rajtbüntetéssel járt volna.

Az alkatrész előteremtése persze “csak” egy dolog, ha ugyanis a reptéren a vámosok problémáznak, nem ért volna időben a pályára – de itt jött képbe Ecclestone.

“Igazi csapatmunka volt az akció. Niki (Lauda, címzetes elnök) igyekezett repülőt és reptéri helyet találni, több lehetőség is volt, meg kellett találnunk a legkorábbi érkezést. Paddy (Lowe, technikai főnök) asszisztense, Nicole elrendezte a gépet és a repülőtéri dolgokat, eljuttatta az alkatrészt és az emberünket a repülőre és végül Bernie rendezte a vámot” – mesélte a csapatfőnök, Toto Wolff.

“A gép leszállt, és a dobozunk 90 másodperccel később már az autóban volt, hozták a reptérről. Nem is akarom tudni, hogyan intézte el! Szóval igen, Bernie-nek nagy szerepe volt abban, hogy Lewis elrajtolhatott.”

Ecclestone-nak valószínűleg nem volt nehéz dolga, Vlagyimir Putyin hátszelével, a legmagasabb szintről érkezett telefon után a vámvizsgálatra már nem is volt szükség.
 

Az Orosz Nagydíj versenybírói három pilótát is büntetőpontokkal jutalmaztak a versenyt követően. A helyi hős Kvjattal voltak a legbőkezűbbek.

F1: Büntetések a futam után

Az Orosz Nagydíj versenybírói három pilótának is büntetőpontokat osztottak ki a futamon elkövetett kihágásaik miatt.

A legtöbbet, hármat Danyiil Kvjat kapta, a stewardok kiemelték, hogy ő kétszer is ütközött az 5-ös számú autóval, azaz Sebastian Vettel Ferrarijával, aki ki is esett emiatt. Kvjatnak jelenleg összesen öt büntetőpontja van.

A haasos Esteban Gutierrez és a Toro Rossó-s Carlos Sainz két-két büntetőpontot kapott: az előbbi a rajt után Nico Hülkenberggel történt ütközése miatt, az utóbbi pedig azért, mert leszorította a pályáról az előzni próbáló renault-s Jolyon Palmert.

Az a versenyző, aki 12 hónapon belül 12 büntetőpontig jut, egy futamra szóló eltiltást kap. A pontok a kiadástól számított egy év után évülnek el, törlődnek.
 

Sebastian Vettelt már az Orosz Nagydíj legelején kiütötte Danyiil Kvjat, a német mégis meglepően higgadtan nyilatkozott. Az autóban még bőszen káromkodott. A Red Bull orosz pilótája furcsán reagált az első körös incidensre.

F1: Vettel mérges, Kvjat pofátlanul reagált

“Kiestem. Baleset. Valaki eltalálta az autóm ki..ott hátulját a kettes kanyarban, aztán valaki beleszállt a ki..ott hátsómba a hármasban. Most őszintén, mi a f.sz van itt?” – háborgott Vettel a rádióban.

Akkor még nem tudta, hogy a kettes kanyarban Danyiil Kvjat találta el oldalról, aztán az orosz volt az is, aki még egyszer beleszállt. Kvjat tíz másodperces stop&go büntetést kapott a balesetért.

“Teljesen egyértelmű, mi történt, most láttam a felvételeket” – mondta Vettel. “Kaptam egy ütést a 2-es kanyarban, aztán egy óriásit a hármasban, esélyem sem volt megfogni az autót.”

“Az ilyen dolgok benne vannak a versenyzésben, de nehéz elfogadni őket. Ennek a versenynek 53 körig kellett volna tartania, nem három kanyarig.”

“Nem az én hibám volt, semmit nem csinálhattam volna máshogy. Nem tudom, már az első ütközés volt-e defektem, mindenesetre támadni próbáltam Lewist, és el is kaphattam volna.”

“Semmi bajom Kvjattal. Úgy gondolom, hogy hibázott két héttel ezelőtt, és hibázott ma is. Ez világos, de nem sokat segít rajtam, mert kiestem. Ha valakinek beszélni kellene valakivel, az nem én vagyok, hanem ő.”

“De ilyesmi előfordul. Mindenki hibázik, én is hibáztam már, és fogok is még, de ettől még bosszantó, ami történt.”

Kvjat kicsit nagyképűen válaszolt, amikor a balesetről kérdezték. “Most valószínűleg az egész paddock bocsánatkérést vár tőlem. Beszélni fogunk a csapaton belül. Most könnyű engem támadni, csak rajta, jöhetnek a támadások. Semmi gondom ezzel” – fogalmazott a Red Bull orosz pilótája.

Kvjat később azért elismerte a felelősségét. “Nem volt időm megfelelően reagálni. Világos, hogy az egész kavarodás miattam történt. Nem jó érzés, de néha történnek ilyen dolgok az első körben.”

“Valószínűleg ez volt a legzűrösebb első kör a karrieremben, de tanulni fogok belőle.”
 

Nico Rosberg elégedetten, Lewis Hamilton kicsit lehangoltan nyilatkozott az Orosz Nagydíj után. Kimi Räikkönen úgy érzi, javulnia kell a Ferrarinak. A dobogósok nyilatkozatai.

F1: Räikkönen szerint lépéseket kell tennie a Ferrarinak

Nico Rosberg (1.): “Hihetetlen hétvége volt számomra, fantasztikus volt az autó. Nagyon különleges élmény volt vezetni, köszönöm mindenkinek. A nézőtéren is nagyon jó volt a hangulat, jó volt itt lenni. Nem akartam elveszíteni a koncentrációmat a végén, ezért nyomtam a leintésig. Figyelnem kellett Lewisra is, nagyon jó munkát végzett, hamar ott volt a második helyen, próbáltam megtartani az előnyömet. Még csak négy futamon vagyunk túl, Lewis biztosan talpraáll és visszajön, futamról futamra haladunk. Spanyolországban is megpróbálom majd a maximumot.”

Lewis Hamilton (2.): “Bőven volt zűr előttem, nem volt könnyű az első kanyarban. De így volt ez idén mindig. Elégedett vagyok, örülök a pontoknak, a csapatnak is kiváló ez az eredmény. Megvolt a tempóm a győzelemhez, de el kellett vennem, a víznyomás miatt kímélnem kellett a motort.”

Kimi Räikkönen (3.): “Nem pontosan olyan ez az eredmény, amit szerettünk volna, mi nyerni akarunk. Ma ketten gyorsabbak voltak nálunk. Az újraindulás után ugyanaz történt, mint tavaly, Valtteri megint elment mellettem, egyszerűen nem volt elegendő tempóm. Ugyan később visszaelőztem a bokszban, ahhoz nem voltam elég gyors, hogy bármelyik Mercit megverjük. Lépéseket kell tennünk, nem tudtuk maximálisan kihasználni az autót.”
 

Támogatónk



Spanyol Nagydíj

05.13. /péntek/
1. szabadedzés - 10:00
2. szabadedzés - 14:00

05.14. /szombat/
3. szabadedzés - 11:00
időmérő - 14:00

05.15. /vasárnap/
futam - 14:00

2016-os versenynaptár

1.) Ausztrál GP - március 16.
2.) 
Bahrain GP - április 3.
3.)
Kínai GP - április 17.
4.) Orosz GP - május 1.
5.) Spanyol GP - május 15.
6.) Monaco GP - május 29.
7.) Kanada GP - június 12.
8.) Európai GP - június 19. 
9.) Osztrák GP - július 3.
10.) Brit GP - július 10.
11.) Magyar GP - július 24.
12.) Német GP - július 31.
13.) Belga GP - augusztus 28.
14.) Olasz GP - szeptember 4.
15.) Szingapúri GP - szeptember 18.
16.) Maláj GP - október 2.
17.) Japán GP - október 9.
18.) Amerikai GP - október 23.
19.) Mexikói GP - október 30.
20.) Brazil GP - november 13.
21.) Abu Dhabi GP - november 27.

Csapatok - versenyzők 2016

Mercedes
6. Nico Rosberg
44. Lewis Hamilton

 
Ferrari
5. Sebastian Vettel
7. Kimi Raikkonen


Red Bull Racing
3. Daniel Ricciardo
26. Daniil Kvyat


Williams
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Toro Rosso
33. Max Verstappen
55. Carlos Sainz


Force India
11. Sergio Perez
27. Nico Hülkenberg


McLaren-Honda
14. Fernando Alonso
22. Jenson Button

 
Renault
20. Kevin Magnussen
30. Jolyon Palmer

 
Sauber
9. Marcus Ericcson
12. Felipe Nasr

 
Haas
8. Romain Grosjean
21. Esteban Gutierez


Manor
94. Pascal Wehrlein
88. Rio Haryanto

Szerkesztőség

Jelvény

Minden kedves a magazinra feliratkozott doggertárs megkapja ezt a jelvényt. EnJoY :) wrummwrumm

 

Magazinról

Alapítva: 2006.02.02.

Tegnapi látogatók: 3

Látogatók az előző hónapban: 34

Látogatók a jelenlegi hónapban: 25

Feliratkozottak: 5980

Magazin helyezése: 63

Üzenőfal

Magazin ajánló











Tooltip szövege ide jön

Legalább 3 karaktert írj be a kereséshez